11/01/2026
Så er endnu en fantastisk weekend ved at være ovre, og vi er forhåbentlig alle sammen kommet godt i gang med 2026.❄️✨
I slutningen af 2024 valgte jeg at starte som selvstændig iværksætter med næsten 0 % kendskab til denne verden og livsstil. Og selvom det kan være overvældende på mange måder, nyder jeg alt det nye, jeg lærer.
Jeg valgte at starte som selvstændig ergoterapeut, fordi jeg kunne se huller i vores sundhedsvæsen, kommuner, skoler og samfund. Tid, ressourcer, harmoni og fred er blevet en mangelvare i takt med, at vi ønsker at udvikle os til noget mere effektivt, industrielt, teknologisk og standardiseret, og selvom det har sin plads, er vores menneskelige velvære og trivsel en organisk proces.
–
Human flourishing is an organic process.
Derfor har jeg brugt tid på at researche, undersøge, lære og sammensætte to ting:
🔹 Kunsten at forfægte – en tilgang, der handler om at kunne navigere i systemer, søge hjælp, nå sine mål og handle, så hverken man selv eller ens nærmeste sidder fast.
(Jeg har lavet et lille skriv om det, som du kan læse her: https://www.ag-ergo.dk/index.asp?loadContent=884891 )
🔹 Completeness in Deep Harmony – en helhedsorienteret tilgang med barnet i fokus, men relevant for alle. Den arbejder med sammenhængen mellem krop, psyke, relationer og mening.
For forældre, pårørende – eller dig, der står med et barn med skolevægring – kan dette være et meningsfuldt sted at starte.
(Den kommer ud senere på året)
Tak fordi du læste med, jeg håber du får en skøn dag. Mvh Agol✨🌷