10/07/2026
[SERIES TIPS AND TRICKS]
Percaya ke tak?
Banyak “pelabur” gagal dapat hasil iaitu sebab terlalu
FEAR AND GREE
Fear😱
Selalunua nampak the bad side of the action. Belum buat dah bermula takut. Semasa fear tutup mata dan hati anda. Kebanyakan action yang akan buat tu adalah berdasarkan atas feeling.
Rasa nak murah, rasa nak cepat, rasa nak elak
Tetapi dengan sikap begitu, apa yang terlepas?
😅Aset yang bernilai
😅Lupa melabur perlu masa untuk nampak keuntungan
😅Elak peluang di depan mata
Greed🤑
S**a sangat nombor besar, manis, janji bulan dan bintang. Kenapa u akan kena tipu? Sebab “U nak sangat”. Orang boleh strategize sale talk mereka just to tackle u! Sebab u s**a nombor yang tak realistic.
Kena faham, pelaburan hartanah perlu patience. Perlu timing dan strategi. Bukan sahaja nak ini nak itu, rasa boleh dpt ini, dpt itu.
Jangan ada fear and greed tutup mata kami.
Supaya kami boleh melabur secara selamat!