BBB Bakker Business Boost

BBB Bakker Business Boost πŸ’» Betrokken Business Management voor missie gedreven ondernemers met high impact 🌿

Ondernemersbloed, wat is dat eigenlijk?Dat is een soort gen en daar word je mee geboren, dacht ik heel lang..  Als je ou...
30/06/2021

Ondernemersbloed, wat is dat eigenlijk?

Dat is een soort gen en daar word je mee geboren, dacht ik heel lang.. Als je ouders ondernemers zijn dan krijg je dat met de paplepel mee. Hoewel mijn opa een kruidenierszaak had (zo heette een Appie vroeger) en mijn moeder ook best een ondernemende vrouw was, groeide ik op in een β€˜ambtenaren’ gezin.
Vader bij de gemeente en stiefmoeder onderwijzeres. Die baan gaf ze op om na de β€˜gezinsfusie’ voor de 4 kinderen te zorgen.

β€˜Doe goed je best op school en ga studeren, dan vind je een leuke baan’. Voor de veilige haven en een goede opleiding ben ik ze oprecht heel dankbaar. Kiezen voor β€˜de veilige weg’ is begrijpelijk. Brengt je vaak ook enorm ver, maar zelden naar de top van je kunnen.

Na de HEAO werkte ik in Amsterdam bij BGG, gerund door 2 vrouwen. Ik ging lekker daar en na 2 jaar werd mij gevraagd of ik compagnon wilde worden. Een van de eigenaresses wilde eruit en of ik mij dan in wilde kopen? Ik was toen 23 jaar. Meewerken en managen vond ik prima, maar verantwoordelijkheid voor een eigen toko?

Ondernemen zag ik toen nog als heel veel risico, werk en zorgen. En dan maar de vraag of je wel genoeg omzet ging maken. Spannend dus, eng eigenlijk. Had er geen behoefte aan en de moed niet voor. Ik ging verder als rechterhand, niet als co-owner.

Na wat soulsearching in de afgelopen jaren zag ik mijn belemmerende overtuigingen.
Zag ik dat ondernemen ook anders kan zijn.
Dat het mag gaan over uitdragen wie je Γ©cht bent.
Nieuwe inzichten leiden tot andere keuzes.
Anderen helpen vanuit intrinsieke motivatie voelt niet als hard werken.
En dat je mag bijsturen.
Plezier mag hebben in het proces.
Dat ook als je all-in gaat, je nog steeds stap voor stap kan gaan.

Niet zo spannend en uitdagend meer dat ondernemen dus?
Echt wel. Hartstikke. Juist!
En toch doen πŸ˜‰

Wat zijn voor jou de stappen waar je naar toe moest groeien? Overtuigingen uit het verleden die je los hebt gelaten?
Laat het me weten!

Ik zit in level 43 en jij?  Waarom ik op mijn 43e ben gestart met ondernemen.OK, er gaat heel veel aan vooraf natuurlijk...
25/06/2021

Ik zit in level 43 en jij?
Waarom ik op mijn 43e ben gestart met ondernemen.

OK, er gaat heel veel aan vooraf natuurlijk, maar de belangrijkste reden voor deze keuze?

I made it to level 43!

Mijn eigen moeder is nooit verder gekomen dan level 42.

Toen ik 4 jaar was overleed ze aan kanker, in 5 weken was ze weg. Het heeft impact gehad.
Je bent je van kleins af aan bewust dat het leven plotseling op kan houden.
Sommige mensen gaan dan misschien heel groots leven.

Ik kreeg vooral een enorme hang naar controle en zekerheid, achteraf gezien enorm op zoek naar houvast en veiligheid.

De dag dat ik ouder was dan zij ooit is geworden, gebeurde er iets in mij.
En ik maakte van binnen een besluit.
Het is klaar met β€˜safety mode’.
Ik ga mijn leven lΓ©ven. All-in.
Niet meer gaan voor een 7tje of misschien soms een 8, maar gaan voor een 10.
Wat dat dan ook mag zijn, ik ga ervoor.

Ik ben super dankbaar voor alles in mijn leven, absoluut.
Mijn gezin, huis, vrienden en familie.
Ja ik ben in heel veel opzichten rijk.
Ook mijn werk vond ik meestal best leuk.
Maar best leuk was niet meer goed genoeg.
Ik voelde geen groei meer, het was niet inspirerend, het was veel, maar niet meer het juiste.
Wat zou ik doen als ik nog 5 weken te leven had?
Zou je dan toch naar kantoor toe gaan omdat je er zo dolgelukkig van wordt?
Omdat je met alle liefde in je doet wat je doet? Dus dat.

Vanaf dat moment ging ik dromen vertalen naar doelen en acties.
Natuurlijk zijn er nog allerlei andere gebeurtenissen die mij tot dit besluit hebben gebracht.
Vertel ik nog wel een andere keer.
Maar deze maakte het verschil.
Deed de balans omslaan.

En wat was voor jou dat ene turning point in je leven?
En wat heb je toen besloten?
Laat het me weten in de comments!

Hetzelfde doen en ander resultaat verwachten, hoe dan?Soms zijn het de rigoureuze beslissingen die je leven een nieuwe r...
21/06/2021

Hetzelfde doen en ander resultaat verwachten, hoe dan?

Soms zijn het de rigoureuze beslissingen die je leven een nieuwe richting geven.
Soms zijn het de kleine stappen die het verschil maken.
Want als je hetzelfde blijft doen, dan zal je hetzelfde blijven krijgen. Eens?

Begin dit jaar zaten we nog in lockdown. Scholen dicht, thuiswerken, met man en kind opgesloten in huis. Wel heel weinig ruimte voor jezelf. Niet handig als je net al je energie wil steken in het opstarten van je bedrijf.

Ik besloot om elke dag om 5.45 uur op te staan (doordeweeks dan hè, het kan te gek ook). Een heel uur voor de rest wakker werd. Mijn tijd. Om een idee uit te werken of een boek lezen. Meditatie, sport, yoga of wandelen. Of gewoon NIKS.

Het maakte een wereld van verschil.
Mijn dag begon uit een totaal andere energie. Vrolijker, energieker, gelukkiger zelfs. Dat krijg je dan ook weer terug van je omgeving, dus het versterkt zich. Geen gefrustreerd haasten, duwen en trekken meer. Dingen gingen de rest van de dag makkelijker, soepeler en ik voelde mij meer ontspannen en voldaan.

En nee ik ben geen ochtendmens.
Voorheen, toen mijn man om files te ontwijken regelmatig om 5 uur opstond draaide ik me dankbaar nog eens om.
Maar als je iets graag wilt en de pijn groot genoeg is, is het tijd om in actie komen. Je hebt altijd een keuze.

De grap is: het kost me nu eigenlijk geen moeite meer.
Ik weet namelijk wat het me oplevert.
En dat is veel meer dan het me kost.
Makkelijk sommetje dus. Dat motiveert.

Wat frustreert jou elke dag, in jouw bedrijf?
Wat zou jij graag anders zien, maar blijft steeds terugkomen?
En welke actie ga jij erop nemen?

Werkzaamheden uitbesteden bijvoorbeeld, zodat jij meer ruimte, rust en energie hebt. Meer resultaat haalt uit je dag, week, maand.

Investeren dus: wat levert het op?
Ik wil het rekensommetje best voor je maken.
Stuur me een DM en ik kijk mee wat anders kan.
En vooral: wat jou dat oplevert πŸ˜‰

Je kind laat je ook niet eeuwig op de basisschool zitten.Je bedrijf is als je kindje, I get it. En niemand weet beter ho...
18/06/2021

Je kind laat je ook niet eeuwig op de basisschool zitten.

Je bedrijf is als je kindje, I get it. En niemand weet beter hoe alles in elkaar steekt dan jij. Je hebt het tenslotte zelf op de wereld gezet en grootgebracht.

Kleine kindjes worden groot en daar mag je in mee groeien. Sterker nog, als jij een gezond en gelukkig kind wilt en zelf ook nog een fijn leven, dan zal je wel moeten. Even een traantje wegpinken bij de eerste schooldag, even wennen aan de nieuwe structuur en door. En al gauw dolblij met je handen vrij om je ding te doen.

Je weet ook: dit zijn professionals en hier gaat mijn kind van groeien. Ze hebben expertise, ervaring en er nog zin in ook. En na de basisschool, dan zijn ze toe aan het volgende stapje. En daarna weer.

Natuurlijk vind je het zelf leuk om tijd en aandacht aan je kind te besteden. Maar dat is dan jullie quality time. Vrij, vrolijk genieten. En dat is niet 5 dagen in de week al die andere zaken die op school aan bod komen, omdat dat nu eenmaal ook moet gebeuren.

Dat is niet waar jij voor gemaakt bent en niemand wordt er blij van als je het wel zou doen. Je mooie auto breng je ook naar de dealer en niet naar Handige Pietje en je lieve hond of kat gaat in jouw vakantie of lancering ook naar de professionele oppas. Omdat je weet dat je die kan vertrouwen en zij er heel goed voor gaan zorgen.

Ook weet je nog zo goed wat je wil: als je verder wil groeien kan je nu eenmaal niet alles zelf blijven doen. Maak je handen vrij. Niet alleen je website en de technische zaken uitbesteden, maar ook op organisatorisch en operationeel gebied. Eigenlijk precies daar waar jij steeds uren te kort komt in je dag. Die wish lists die je hebt voor nog meer fijne blije klanten, die jij maar niet uitgewerkt krijgt.

Een professionele rechterhand, die jou de ruimte geeft om je geniale zelf te zijn. Zodat jij naar je volgende level kan stappen.

Wat ik voor jou kan doen? Check mijn site.

π™Ύπš—πšπšŽπš›πš—πšŽπš–πšŽπš— πš’πšœ πš£πš˜πšŠπš•πšœ πšπš›πš˜πšžπš πšŽπš—. π™³πšŠπš— 𝚣𝚎𝚐 πš“πšŽ (πšŠπš•πšœ πš‘πšŽπš 𝚐𝚘𝚎𝚍 πš’πšœ) πš˜πš˜πš” πšŸπšŠπš—πšžπš’πš πš“πšŽ πšπšŽπš—πšŽπš— β€˜π™Ήπ™°!’.. en niet β€˜mwah ik denk het wel’. He...
16/06/2021

π™Ύπš—πšπšŽπš›πš—πšŽπš–πšŽπš— πš’πšœ πš£πš˜πšŠπš•πšœ πšπš›πš˜πšžπš πšŽπš—.
π™³πšŠπš— 𝚣𝚎𝚐 πš“πšŽ (πšŠπš•πšœ πš‘πšŽπš 𝚐𝚘𝚎𝚍 πš’πšœ) πš˜πš˜πš” πšŸπšŠπš—πšžπš’πš πš“πšŽ πšπšŽπš—πšŽπš— β€˜π™Ήπ™°!’
.. en niet β€˜mwah ik denk het wel’.
Het is toch wel 'voor het echie', vind ik. Je kiest ervoor of niet.

JA! Vandaag alweer 4 jaar getrouwd met de allerleukste. Daar kwam ik overigens pas vrij laat achter.. dat hij de allerleukste is dus. De trouwdatum heb ik wel helder πŸ˜‰

Ik had meerdere lange relaties achter de rug, waar ik veel van heb geleerd. Het zei ook wat over mijn eigenwaarde destijds. En reflecteert ook mijn vermogen om het groeipotentieel in een ander te zien. Alles positief te bekijken. Als je de verborgen schatten ziet, er maar hard genoeg aan werkt en heel veel liefde en energie in stopt dan slaagt het, dacht ik. Net als met een baan dus. En soms is dat ook zo, but it always takes 2 to tango!

Zo was het dus ook in mijn werk. Meestal vloog ik bij een nieuwe functie vrij laag in, ondanks mijn diploma’s en werkervaring. Zag de potentie. Nadat er vertrouwen was opgebouwd, kwam ik tot bloei en groeide ik al vlot door binnen het bedrijf. Ik zag altijd de mogelijkheden, het potentieel, ontwikkelde verder en werkte er dan keihard aan om het bedrijf te laten groeien. En was super loyaal. Daar werd dan dankbaar gebruik van gemaakt.

Mensen die mij op handen droegen dat vond ik lastig. Iets met de realiteit in lijn brengen met je overtuigingen πŸ™„. Na een burn-out 11 jaar geleden is er veel veranderd. Keek ik met andere ogen naar liefde en werk en naar mijzelf. En toen kon ik Bas pas echt zien, zo heet hij dus, die liefde van mij.

Nu zijn we ruim 10 jaar samen, 4 jaar getrouwd, een gezin.
Ik zei volmondig JA tegen hem en dat doe ik nog steeds. En nu maak ik weer een commitment. Zeg nu volmondig JA zeg tegen mijn bedrijf.

For better, in health, as long as I shall live. (Ik focus nog steeds graag op het positieve).

Zeg jij JA tegen je business? Hoe voel je dat het de juiste keuze was? En is het een gelukkig huwelijk voor jou? Waar werk je nog aan? Laat het me weten!

BBB… Ehhh Buik, billen, benen?First thing that comes to mind? Benieuwd! Mijn bedrijf heet dus BBB-VA. Best een tijdje ov...
11/06/2021

BBB… Ehhh Buik, billen, benen?

First thing that comes to mind? Benieuwd! Mijn bedrijf heet dus BBB-VA. Best een tijdje over nagedacht. Wat hulplijntjes ingezet voor inspiratie qua naam en toen gekozen. Het bekt wel lekker vond ik. Kwam iemand later met het logo van de Boeren Burger Beweging, dat het logo er wel iets ervan weg heeft Whhaa β€˜I choose to ignore that’. 🀫

De 3 B’s staan dus voor Bakker Business Boost. Pas later ontdekte ik dat Tineke Zwart de Business Boost Academy heeft. Bij Anne Quaars staat BBB voor Big Bold Brave. Vind ik leuk. Super inspirerende vrouwen.
Een ander zei direct: Buik Billen Benen (ja de vriendin in kwestie runt een sportschool). Een man zei trouwens: Buik Billen Borsten… Ook prima. Als het maar blijft hangen (niet de lichaamsdelen natuurlijk, maar de naam). 😏
Bekwaam Behulpzaam Bewust dan?
Mijn moeder heette Betty Bakker Bel, BBB dus, ook een mooi linkje.

Ik ontdekte pas later dat VA (Virtual Assistant) misschien niet exact de term is voor hetgeen ik doe. Ik heb niets tegen de term Assistent, maar dekt het de lading? Ik ben uitvoerend, maar kan ook aansturen en op management en strategisch niveau meedenken. Soms heb ik de neiging β€˜laag in te vliegen’. Deed ik dat nu weer?

Virtual Professional dan? Online Business Manager? Ben ik ook. En ik help ook ondernemers met het opzetten of professionaliseren van hun bedrijf.. ben ik dan Business Coach?
Laatst een droomvacature Client Happiness Officer, oeh YES hoe leuk is die? Mij ook op het lijf geschreven. Oei wat nu. 😳

Als je van veel markten thuis bent. Waarvoor kies je dan?
Gelukkig heb ik ook nog leoniekebakker.nl ..

Dus ik laat het even los, heb nog nooit veel waarde gehecht aan titels. Ik blijf in ontwikkeling en daar hoef ik er niet persΓ© nu een label op te plakken. Klanten mogen kiezen voor mijn kwaliteiten en persoonlijkheid.

Maar toch even nieuwsgierig…. Waar denk jij aan bij BBB? πŸ˜„
Laat het mij hieronder weten!

..8,9,10 wie niet weg is, is gezien! πŸ™ˆIk ben ruim 2 maanden bezig met mijn bedrijf en oehlala wat een roller coaster.  G...
10/05/2021

..8,9,10 wie niet weg is, is gezien! πŸ™ˆ
Ik ben ruim 2 maanden bezig met mijn bedrijf en oehlala wat een roller coaster. Gisteren een inventarisatie gemaakt van wat ik heb gedaan en geleerd en dat is echt bizar veel. 😳Best fijn ook om het in kaart te brengen en te kijken wat er al NU al is en niet alleen naar wat er verder nog méér mag gebeuren. Maar wat ik NIET heb gedaan is posten op social media en mijzelf zichtbaar maken. 😊Dat was ik wel van plan, maar er zat blijkbaar onbewust toch nog een enorme drempel...

Mijn gedachtes gingen dan ongeveer zo. "EΓ©rst wil ik
- naar de KVK anders ben ik nog niet 'officieel'
- die professionele foto's klaar
- mijn website af en in de lucht
- nog wat meer opdrachten gedaan hebben voor meer reviews
- die cursus en die training doen
- mijn klanten helpen, die gaan vΓ³Γ³r
- een plan maken en nog wat bijleren op techniek
en..en..en.... zo BLIJFT het!

Er is steeds weer een nieuwe 'reden'. Het zijn excuses. πŸ™„De echte reden is dat het zΓ³ spannend is om jezelf zichtbaar te maken. Zichtbaar maakt kwetsbaar. "Perfectionism is the fear of rejection and abandonment in disguise" hoorde ik deze week. Die kwam binnen..

Ik doe mee met de challenge van Zarayda Groenhart over Online Zichtbaarheid en video (wat mij betreft nΓ³g weer trapje verder dan foto + tekst). Het heeft me weer veel inzichten gebracht. Ik maak mezelf de belofte AAN te gaan. Nu nog eens met foto, binnenkort dus Γ³Γ³k met video.

Als de camera loopt babbel ik wel moeiteloos door; ik heb juist zoveel te delen! Maar dan heb ik weer een oordeel over de video (te lang, te veel, te vaak eh eh ehmmm). En begint het riedeltje van excuses opnieuw. Klaar mee πŸ–οΈ Elke marathon begint met de eerste stap, nietwaar? Let's do this!

Verstoppertje spelen is klaar, dus maak je borst maar nat 😜

Hoe vind jij het om online zichtbaar te zijn: geen enkel probleem of toch wel lastig? En waarom? Heel benieuwd naar jullie ervaringen! Laat je wat horen?

Goedemorgen!! Wat een lekker begin van het weekend. πŸ˜ƒWeer een weekendje groeien met trainingen en concerten online πŸ™ŒπŸ»   ...
01/05/2021

Goedemorgen!! Wat een lekker begin van het weekend. πŸ˜ƒWeer een weekendje groeien met trainingen en concerten online πŸ™ŒπŸ»

01/04/2021

Someone needs to hear this today!
At age 23, Oprah was fired from her first reporting job.
At age 24, Stephen King was working as a janitor and living in a trailer.
At age 27, Vincent Van Gogh failed as a missionary and decided to go to art school.
At age 28, J.K. Rowling was a suicidal single parent living on welfare.
At age 30, Harrison Ford was a carpenter.
At age 30, Martha Stewart was a stockbroker.
Vera Wang failed to make the Olympic figure skating team, didn’t get the Editor-in-Chief position at Vogue, and designed her first dress at age 40.
Stan Lee didn’t release his first big comic book until he was 40.
Samuel L. Jackson didn’t get his first movie role until he was 46.
Morgan Freeman landed his first movie role at age 52.
Grandma Moses didn’t begin her painting career until age 76.
Louise Bourgeois didn’t become a famous artist until she was 78.
Whatever your dream is, it is not too late to achieve it. You aren’t a failure because you haven’t found fame and fortune by the age of 21. Hell, it’s okay if you don’t even know what your dream is yet.
Never tell yourself you’re too old to make it.
Never tell yourself you missed your chance.
Never tell yourself that you aren’t good enough.
You can do it. Whatever it is.

Blije vrijdag! Online Business Manager voor  week 1 was super fijn en interessant. Vanmorgen nog een fijne spar sessie g...
05/03/2021

Blije vrijdag! Online Business Manager voor week 1 was super fijn en interessant. Vanmorgen nog een fijne spar sessie gehad met klant 2 voor haar mooie nieuwe start-up (top secret) een aanbeveling van een vriendin bij wellicht klant 3 en mijn debuut gemaakt op Clubhouse bij

Soms komt alles even samen.. mijn ondernemingsplan en foto’s klaar βœ”οΈ en mijn eerste samenwerking bevestigd! Oh en de zo...
26/02/2021

Soms komt alles even samen.. mijn ondernemingsplan en foto’s klaar βœ”οΈ en mijn eerste samenwerking bevestigd! Oh en de zon 🌞 schijnt. Let’s get this party started

Adres

Oudorp

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer BBB Bakker Business Boost nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar BBB Bakker Business Boost:

Delen