YpsiliX Beyond Movement

YpsiliX Beyond Movement YpsiliX Beyond Movement
Coaching, HR consultancy en trainingen

Hoe gaat het met je bedrijf? Afgelopen jaar was dat een vraag die ik lastig kon beantwoorden. ik deed van alles, was eig...
24/01/2024

Hoe gaat het met je bedrijf?

Afgelopen jaar was dat een vraag die ik lastig kon beantwoorden. ik deed van alles, was eigenlijk best druk, maar waar het naar toe ging kon ik zelf ook niet duiden. Ik koos uiteindelijk ook weer voor een voltijds dienstverband als HR Consultant bij HR Direct.

En met die keuze, werd mijn doel met mijn eigen bedrijf ook duidelijk. Wat ik binnen YpsiliX Beyond Movement doe is niets anders dan het ontzorgen van vakmensen.
Ik kan zelf eigenlijk niks maken: geen technisch inzicht, geen ruimtelijk inzicht, twee linkerhanden. Wat ik wel heb is een bijzonder intelligent koppie, computervaardigheid en ik loop zo binnen bij elke instantie om te halen wat nodig is. Ik leg heel makkelijk contact, stel iedereen op zijn gemak en mijn Nederlands en Engels is uitmuntend in woord en geschrift. Als iets niet lijkt te kunnen, ga ik meteen op zoek naar de manier waarop het wél kan.
En als je dat pakketje toevoegt aan de vakman die prachtige dingen maken kan, dan heb je een topteam.

Vandaag hadden we een prachtige kers op de taart. Stucwerken Oliveira is volledig operationeel, inclusief een eigen bedrijfsauto en logo. Zo'n glimmend en trots koppie is waar ik het stiekem gewoon voor doe.

Zoek je nog een stukadoor? Ik breng je graag in contact.

YpsiliX Beyond Movement

11/01/2024

In week 3 en 4 heb ik een allround en ervaren stukadoor beschikbaar. Bel voor meer informatie 06 44332603

Tweekracht is een coachmethode die helpt om snel, helder en doeltreffend je kernkrachten te leren kennen. Jaren geleden ...
08/05/2023

Tweekracht is een coachmethode die helpt om snel, helder en doeltreffend je kernkrachten te leren kennen.

Jaren geleden maakte ik zelf al kennis en de eigenzinnige grensverlegger die ik ben, herken ik nog elke dag. Als het even minder goed gaat, weet ik dat ik mag kijken of ik niet te veel aan het inboeten ben op mijn kernkrachten.
Mag ik op mijn eigen authentieke wijze de grenzen opzoeken (en er overheen)? Of moet ik binnen de lijntjes kleuren, terwijl ik én de lijntjes niet zelf zette én de kleuren niet zelf koos?
In de laatste situatie vloeit de energie uit mijn lijf en als ik helemaal de eigenzinnige grensverlegger ben en mag zijn, dan kan er goud uit mijn handen komen.
Het (h)erkennen van mijn kernkrachten, helpt me zowel privé als werkgerelateerd bij het bepalen waar ik mijn tijd en energie heen laat gaan. En dat gun ik jou ook!

En wat gaaf is: ik ben inmiddels in de leer bij TweeKracht om met deze methode te mogen werken.
Wil je een keer bij me komen spelen? Want ja, het is n spel. Wel n spel waar je heel veel van leert, over jezelf!

Laat t gerust weten als je interesse hebt en me tegelijk wil helpen bij t scherpen van mijn vaardigheden voor deze coachmethode.

15/02/2023
Judith Laros,Trotse, gestructureerde en eigenzinnige grensverleggerYpsiliX, Beyond MovementMijn naam is Judith Laros en ...
20/01/2023

Judith Laros,
Trotse, gestructureerde en eigenzinnige grensverlegger
YpsiliX, Beyond Movement

Mijn naam is Judith Laros en vanuit mijn bedrijf YpsiliX, Beyond Movement verzorg ik individuele loopbaanbegeleidingstrajecten en begeleid ik mensen én hun werkgever in verzuimsituaties.
Beroepsmatig werk ik al ruim 25 jaar als (senior) HR adviseur.
Een aantal jaren geleden besloot ik me verder te verdiepen in coaching en begeleiding van mensen in hun werksituatie. De combinatie van mijn HR kennis en begeleidings- en coachvaardigheden, maakt dat ik vaak precies dé balans weet te vinden die zowel werkgever als werknemer nodig hebben in het proces.
Hard op de inhoud (want kennis van zaken en van processen) en zacht op de mens. Dat laatste is van belang, omdat een werknemer die zich niet gehoord en gezien voelt, over het algemeen ook niet bereid is om echt mee te werken en te denken. Daar waar partijen elkaar niet meer weten te vinden in het gesprek, stagneert het proces. Dat heeft op emotioneel én op financieel vlak vaak zoveel negatieve bij effecten dat het heel zinvol kan zijn om daarin ondersteuning te zoeken van een terzake kundige. En dat een leidinggevende juist die precaire rol niet altijd weet te vervullen, is geen schande of gebrek aan managementvaardigheden. Het is simpelweg een vak apart en ik beheers dat vak.

Coaching, loopbaanbegeleiding en burn-out preventie vormen mijn basiswerkzaamheden vanuit YpsiliX. Vanuit mijn expertise op het gebied van HR, kan ik op onderdelen van je HR proces ook ondersteuning geven. Denk hierbij aan je salarisgebouw, opzet van een functiehuis, werving en selectieopdrachten of het opzetten van een proactief verzuimbeleid.
Ik werk vanuit de vraagstelling die jij als ondernemer hebt. We formuleren samen een duidelijke opdracht en dan ga ik van start. Ik werk heel pragmatisch en hands-on en ik maak zaken niet ingewikkelder dan ze zijn. Juist vanuit die insteek, ben ik ook voor kleine bedrijven en voor ZZP’ers een goede sparringpartner.
Je haalt met YpsiliX een trotse, gestructureerde en ook wel een beetje een eigenzinnige grensverlegger in huis. Ik ga in mijn werk nooit over de randjes heen, maar ik durf de randjes wel op te zoeken. Ik doe dat met verstand van zaken en ook om te onderzoeken of het misschien net niet anders kan.

Wil je een keer van gedachten wisselen om te kijken wat ik voor jou of je bedrijf zou kunnen betekenen? Bel gerust om vrijblijvend een kennismakingsgesprek te plannen op 06-44332603.

Vorige maand liet ik mijn bedrijf YpsiliX Beyond Movement weer inschrijven bij de Kamer van Koophandel."Wat is je plan?"...
24/12/2022

Vorige maand liet ik mijn bedrijf YpsiliX Beyond Movement weer inschrijven bij de Kamer van Koophandel.
"Wat is je plan?" kreeg ik meerdere keren als vraag.
En dus was ik de afgelopen weken heel erg bezig met het bedenken van mijn plan.

Want ‘als je niet weet waar je heen wil, weet je ook niet welk pad je moet nemen’.

Bijzonder hoe je hoofd soms werkt. Ik ben groot fan van Alice in Wonderland en gebruik de bijzonder geniale en knettergestoorde teksten uit het verhaal als mantra's. Maar hier nam mijn hoofd toch echt een verkeerde afslag en werd er met woorden gehusseld, waardoor de échte boodschap verloren ging.

Toeval bestaat niet, het valt je toe. Vanochtend viel mijn oog op de originele tekst.

‘Als je (nog) niet weet waar je heen wil, maakt het ook niet uit welk pad je neemt’.

Ik moet nu niet een plan bedenken om het juiste pad te bepalen. Ik ken mijn plan simpelweg nog niet, dus ik mag nog alle paden kiezen die ik wil. Leg je jezelf beperkingen op, of creëer je ruimte? In mijn coaching een regelmatig terugkerend thema. En ik ben zelf ook nog lerende.

Omdat het dan toch bijna Kerst is, is het pad waar mijn geliefden zich bevinden voor nu eigenlijk het mooiste pad wat ik bedenken kan.
Vanuit YpsiliX, Beyond Movement wens ik jou en de jouwen oneindig mooie feestdagen. Blijf onderweg, verwonder je over en geniet van al het moois wat je tegenkomt en vertrouw op je eigen kompas.
Wordt vervolgd.

De afgelopen weken viel ik terug in een oude en bijzonder improductieve gewoonte. Ik multitaskte mezelf de dagen door. I...
09/12/2022

De afgelopen weken viel ik terug in een oude en bijzonder improductieve gewoonte. Ik multitaskte mezelf de dagen door.
In het plaatje hieronder is te zien wat er dan gebeurt..... als je met meer dan één ding tegelijk bezig bent in je hoofd, verspil je hersencapaciteit. Ik weet hoe het werkt en ik erger me dus ook kapot aan mijn eigen ineffectieve manier van plannen en organiseren. Maar soms gebeurt het gewoon, ligt er echt veel te doen en zijn er veel externe eisen en prikkels.

Heel eerlijk: ik ben zelf niet goed in staat om dat patroon te doorbreken als ik er eenmaal in zit. Ik zie het bij mezelf en ik zie het anderen ook doen. Maar als je niet goed weet hoe je er uit komt, heb je niet veel aan al dat zelfinzicht.

Ik heb een geheim en goed verborgen wapen.......ik noem het 'mijn vriendje'. Hij is een echte 'one tasker' en snapt echt helemaal niks van mijn gestress en drukke gedoe. Hij benoemt ook feilloos dat ik druk ben met van alles en niks uit mijn handen laat komen. Ik erger me dan weer aan de rust waarmee hij zijn dingen voor de voet afwerkt. En alles wat dan vandaan niet lukt, komt morgen wel.

Vandaag bleven we uit elkaars irritatiezone. Ik druk, 100 foutmeldingen in mijn hoofd en zijn lunch aan het maken, terwijl ik stond op te noemen wat ik het aankomende uur ook allemaal nog moest doen.

'We kunnen vanavond toch ook gewoon iets halen voor het avondeten'.

* 1 uur boodschappen doen bespaard;
* 1 uur eten bereiden bespaard.
En al die 100 andere dingen die nog moesten? Ik heb ze laten liggen en ben dit stukje gaan schrijven. Heerlijk geconcentreerd en met een focus die ik de afgelopen twee weken niet heb ervaren. De rest komt morgen wel.

Soms kan het ook gewoon heel simpel zijn.

Veel mensen kennen de cirkel van invloed uit trainingen en workshops. Hoe vaak pas jij die cirkel precies op jezelf toe?...
23/11/2022

Veel mensen kennen de cirkel van invloed uit trainingen en workshops. Hoe vaak pas jij die cirkel precies op jezelf toe?
Hoe autonoom, zelfverzekerd en zelfregulerend ik mezelf ook zie………. Ik vergeet soms wel eens om in mijn eigen cirkel van invloed te blijven. En ik zie de mensen om me heen ook veel en vaak ageren en reageren op alles wat over hun hoofd heen gebeurd en waarop dus vrijwel geen invloed is uit te oefenen.

Hoe vaak stap jij mopperend buiten omdat het wéér regent en zit jij dan ook wel eens met het stoom uit je oren te vloeken op al die andere niet rijdende auto’s in de file?
Hoe vaak heb jij je afgelopen week geërgerd aan iets wat een collega, vriend of partner deed of juist niet deed. Heb je wel eens zitten wachten (hunkeren?) naar een compliment of blijk van waardering wat maar niet kwam. En eerlijk, werd je toen heel boos omdat die ander je niet gaf waar je behoefte aan had?
Heb jij ook terug zitten praten naar Sylvana Simons toen ze uit haar panty vloog tijdens het vragenuurtje? Vind je dat ze gelijk heeft of juist niet? Ik vind er iets van en ik ventileer mijn mening, volstrekt zinloos, tegen mijn tv.
Laat je de oplopende kosten op je af komen en praat je continu over alle zorgen die dat met zich mee brengt?

Er zijn nog veel meer voorbeelden te geven van situaties waarin je buiten je eigen cirkel van invloed stapt en gaat werken in de cirkel van betrokkenheid. Er is geen fout en geen goed. Je bent alleen een stuk effectiever in je cirkel van invloed dan in de cirkel van betrokkenheid. Het weer, problemen van een ander, de toekomst en de economie…………je kunt er iets van vinden. Je kunt er ook van wakker liggen en je kunt er over praten. Je kunt er van alles mee, maar verandering ga je niet aanbrengen. Je bent betrokken, maar invloed heb je niet.
Als je terug stapt in je cirkel van invloed, ga je de regie voeren over jouw gedachten, gevoelens, beslissingen en je gedrag. De oplopende kosten van gas, elektriciteit en boodschappen hebben we als individu niet in de hand. Wat ik wel kan doen is mijn totale kostenplaatje in beeld brengen en dat afzetten tegen mijn inkomsten. Misschien kan ik ergens anders op besparen of moet ik zorgen dat er meer inkomsten komen. Ook hier geen goed of fout, maar ik ben in elk geval wel zelf de regie in handen aan het nemen van iets wat me overkomt.

In de loopbaanbegeleiding is de cirkel van invloed een vast terugkerend onderwerp. Natuurlijk is een respectloze werkgever, een té dure opleiding en een verkeerd gekozen carriere pad onderwerp van gesprek tijdens loopbaancoaching. Maar de ultieme vraag die je jezelf uiteindelijk mag gaan stellen en waarop je zelf ook écht het antwoord vinden kan is: ‘en wat kan en ga ik daar zelf aan doen’.
Wat mij betreft dekt dat de lading van de zin ‘regie nemen over je eigen loopbaan’.

Het werken in je cirkel van invloed maakt je krachtiger als mens. Ook prettiger in de omgang voor anderen, want de ander hoeft de schuld niet te krijgen van wat jou overkomt. De ander is en blijft verantwoordelijk voor wat hij tegen jou zegt en hoe hij of zij dat verwoord. Maar of jij daar boos of gekwetst door raakt is je eigen keuze.
Zo opgeschreven klinkt het logisch en bijna makkelijk. En het is alles behalve makkelijk om steeds je eigen invloed aan te wenden. En het kan ook gewoon een keuze zijn om een keer te vloeken op de regen en je te ergeren aan de file. En eerlijk is eerlijk……..het is gewoon heel menselijk om de verantwoordelijkheid af te schuiven.
“alles is gewoon zo verschrikkelijk duur”
“hij doet altijd zo vreselijk onaardig tegen me”
“het regent hier echt altijd”
“mijn leidinggevende luistert niet eens naar me”
Het zijn gedachten en gevoelens die niet fout gerekend hoeven te worden. Het kan alleen wel verhelderend zijn om je te realiseren dat dit soort gedachten en gevoelens je niet verder helpen.

Wil je regie over je eigen loopbaan en wil je dat écht? Dan is het zinnig om daar te gaan regisseren waar je invloed hebt. Regie over je eigen loopbaan nemen betekent verantwoordelijkheid nemen over je eigen gedachten, gevoelens, beslissingen en op je gedrag.

Dat is niet makkelijk, wel verhelderend, helpend en effectief. Bel gerust als je een keer met me wil sparren.

YpsiliX Beyond Movement
Judith Laros
06-44332603

Vrijblijvend en kosteloos kennismaken om samen te onderzoeken of ik vanuit YpsiliX Beyond Movement iets voor je kan bete...
21/11/2022

Vrijblijvend en kosteloos kennismaken om samen te onderzoeken of ik vanuit YpsiliX Beyond Movement iets voor je kan betekenen? Stuur gerust een berichtje.

Mijn kwaliteit en tevens een levensgrote valkuil. Ik noem t altijd ‘mijn snapper’:Empathie is inlevingsvermogen, de kund...
30/03/2020

Mijn kwaliteit en tevens een levensgrote valkuil. Ik noem t altijd ‘mijn snapper’:

Empathie is inlevingsvermogen, de kunde of vaardigheid om zich in te leven in de situatie en gevoelens van anderen. Het woord empathie is afgeleid van het Griekse woord ἐμπάθεια, of invoelen.

Het Engelse woord Empath komt hier vandaan. In t Nederlands wordt het woord hoogsensitiviteit vaak gebruikt, maar vaak klopt dat niet. Hoogsensitieve mensen raken snel overprikkeld. Ik ben zelf een Empath en ben helemaal niet snel overprikkeld. Ik ben een echte feestganger en festivalbezoeker. Geen centje pijn en vooral heel veel plezier.
Ik moet mezelf wel regelmatig afschermen voor de emoties van anderen. Ik zuig emoties van anderen op als een spons en weet zelf soms niet eens wat van mezelf is en wat van de ander. Het maakt dat ik soms bewust kies voor tijd met mezelf. Alleen met me, myself and I kan ik mijn eigen emoties weer voelen. Het onderscheid maken tussen wat bij mij hoort en wat van de ander is, vormt voor mij een levenslange leerschool.
In de uitleg hieronder herken ik mezelf als een emotional and physical Empath.

In mijn werk vind ik het een zegen om empathisch begaafd te zijn. In mijn privéleven leidt het regelmatig tot onrust, omdat ik soms echt letterlijk afstand neem van mensen die me heel lief zijn. Niet omdat ik ze kwijt wil, wel omdat ik hun emoties even niet kan gebruiken.


Mooie uitdagingen in deze tijden. Gisteren is geweest, morgen moet nog komen.....Zit en registreer eens wat er NU is    ...
24/03/2020

Mooie uitdagingen in deze tijden. Gisteren is geweest, morgen moet nog komen.....
Zit en registreer eens wat er NU is

Adres

Sint-Oedenrode

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer YpsiliX Beyond Movement nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar YpsiliX Beyond Movement:

Delen