Retoucheatelier Tinny

Retoucheatelier Tinny Retouches op kleding, herinneringskunst ( troostende stukken, gemaakt met kledij van overleden dierbaren)

11/05/2026

Beste klanten, t.e.m. 24 mei kunnen GEEN nieuwe retouches aanvaard worden door een te drukke periode. Ook voor " dringende" retouches is er echt geen plaats meer. In die tijd werk ik enkel af wat er hangt. De reeds geplande afspraken gaan wel nog door.
Vanaf 25 mei help ik u graag opnieuw verder.

Dankjewel voor het begrip,
Tinny

10/04/2026

Beste klanten,
Belangrijke mededeling!!👇

Voor deze maand geef ik graag nog de data door dat er nog binnengebracht of afgehaald kan worden:
Beperkte data, maar door bijscholingen en de drukte zijn andere data NIET meer mogelijk.

Hier de momenten dat er kan langsgekomen worden.👇
13 april tss 16u en 18u
16 april tss 16u en18u
23 april tss 16u en18u
De week van 27 april t.e.m 3 mei verlof.

Liefs,
Tinny

12/03/2026

Beste klanten,

Ik merk dat er wekenlang heel veel retouches niet worden afgehaald. Ik heb daardoor echt plaats tekort om nieuwe retouches aan mijn rek te hangen.
➡️ Ik heet jullie welkom vandaag tss 16u en18u30, ook maandag tussen 16u en18u.🙏🏼

08/02/2026

Beste klanten,

Morgen sluit ik uitzonderlijk om 17u45 i.p.v.18u.
Dankjewel voor jullie begrip.🙏🏼❤️

Liefs,
Tinny

25/12/2025

Deze kerstdag nam ik deze voormiddag bewust de tijd
voor een try-out van een nieuw model herinneringsknuffelbeer 🤍
Gemaakt met rust, aandacht en respect,
zoals elk stuk dat hier ontstaat.
Deze beer is geen gewone knuffel.
Hij wordt gemaakt uit kleding van iemand die je dierbaar is. ( in mijn geval is deze gemaakt uit het hemd van mijn papa).
Een tastbare herinnering, om vast te houden wanneer missen even te groot wordt.
Elke knuffel is uniek, net als het verhaal erachter.
Met liefde gemaakt, helemaal op maat van jouw herinnering 🌿

⬇️Hieronder vindt je een aantal veelgestelde vragen:

Wat is een herinneringsknuffel?

Een herinneringsknuffel wordt gemaakt uit kleding van iemand die je mist. Zo blijft een stukje van die persoon dichtbij, op een zachte en tastbare manier.
Welke kleding kan gebruikt worden?
Hemdjes, T-shirts, pyjama’s, jurken, sjaals… Samen bekijken we wat het meest geschikt is voor jouw knuffel.

Hoe verloopt het proces?
Je bezorgt mij de kleding wanneer jij er klaar voor bent. Ik ga er met zorg en respect mee aan de slag en maak er een unieke knuffel van.

Hoelang duurt het maken?

Dat verschilt per opdracht. Ik geef altijd vooraf een indicatie zodat je weet waar je aan toe bent.

Is dit ook geschikt als cadeau?

Ja, een herinneringsknuffel wordt vaak cadeau gedaan aan kinderen, kleinkinderen of familie. Het is een heel persoonlijk, uniek en betekenisvol geschenk.

Wat als het emotioneel moeilijk is om de kleding af te geven?

Dat is heel normaal. Je kan voor jezelf uitmaken of je die kledij liever bewaart in een doos of je kan er meer betekenis aan geven in het dagelijks leven. Elke keuze is uiteraard goed.

Geef me gerust feedback hierover of heb je andere ideeën? Laat het me gerust weten❤️

Delen is superlief!!🙏🏼

17/12/2025

Beste klanten, de eerstvolgende retouches kunnen pas binnengebracht worden op maandag 29 december. Tot die tijd kunnen jullie wel nog afgewerkte retouches afhalen op afspraak.
Ik neem even de tijd om de niet-dringende retouches ook eens aan te pakken.
Ik wens jullie hierbij zachte, gezellige momenten toe in de donkerste dagen van het jaar.
🧵🪡⚘️🎄

11/12/2025

“Soms zit een hele herinnering in een klein stukje stof… 🧵💛
Uit het werkhemd van papa maakte ik deze sleutelhanger in de vorm van een hondje.
Ik had mijn vader graag dicht bij mij, en nu is dat niet anders. Dit kleine hebbedingetje draag ik elke dag met me mee.
Zacht, eenvoudig, maar vol betekenis.”

“Ik ben benieuwd: welk kledingstuk van een dierbare zou jij een tweede leven willen geven?
En wat zou jij ervan laten maken: een sleutelhanger, mini-knuffeltje, een hartje, of iets heel anders?”

👉 Laat je ideeën hieronder achter, ik vind het heel fijn om samen te brainstormen over nieuwe herinneringsstukjes. ✨

08/12/2025

Belangrijke mededeling!!!🧵🪡

Lieve klanten, komende maandag 15 december kunnen jullie binnenbrengen/afhalen tss 17u en18u30.
Door omstandigheden kan ik dus niet starten om 16u zoals gewoonlijk.
Donderdag werk ik NIET wegens oudercontacten van de kinderen.

Warme groetjes,
Tinny

08/10/2025

Beste klant,

Om mijn retouchewerk goed te kunnen plannen, kunt u binnen brengen op VASTE momenten, UITZONDERLIJK kan een afspraak gemaakt worden op andere weekdagen.

🧵 Inbrengen en afhalen:
📍 Enkel op maandag en donderdag tussen 16u en 18u . Indien u er net niet geraakt, stuur me gerust een berichtje, dan kan ik me evt. aanpassen.

Op andere dagen ben ik NIET beschikbaar voor het SPONTAAN ontvangen of afhalen van retouches.

Bedankt voor jullie begrip en respect voor deze afspraken. Zo kan ik iedereen zo goed en vlot mogelijk helpen, én zelf een gezonde balans behouden tussen mijn vaste job, mijn gezin en mijn bijberoep. Dit berichtje klinkt streng, maar dit laatste jaar worden teveel afspraken niet nagekomen. Er wordt een afspraak gemaakt en men komt niet, of "dringende" retouches worden dan toch pas 2 weken later opgehaald.

Belangrijk (NIEUW)weetje:

Kledij dat na 6 maanden niet werd opgehaald (nadat u meerdere keren werd gecontacteerd) zal ik wegschenken aan een goed doel.

Hierbij bedank ik graag iedereen voor het vertrouwen, het nakomen van afspraken, de fijne gesprekken en de dankbaarheid voor mijn werk. ❤️❤️❤️

Warme groetjes,
Tinny

12/07/2025

Beste klanten,

Bij deze een belangrijke update.⬇️

Zoals te lezen in vorig bericht kan komende maandag nog binnengebracht worden, maar deze retouches zullen NIET meer klaar zijn voor het verlof!!!

Ondanks het feit dat ik mijn ganse weekend aan de naaimachine zal zitten, zie ik nu al dat ik het onmogelijk nog kan halen.

Dankjewel voor het begrip!
Voor wie nog retouches heeft hangen bij mij: graag nog ophalen voor 19 juli🙏🏼

Liefs,
Tinny

03/07/2025

Beste klanten,

BELANGRIJKE MEDEDELING!!!⬇️

We naderen het groot verlof. Retouches kunnen nog binnengebracht worden tot en met maandag 14 juli. Dit is echt de allerlaatste dag omdat het afwerken dan voor mij nog moet beginnen.
Afhalen kan ten laatste op 17 juli.
Wie nog afgewerkte retouches heeft, graag afhalen voor het verlof aub!

Mijn eerstvolgende werkdag is maandag 18 augustus.

Ik wens jullie allen een deugddoend verlof⚘️❤️

Adres

Masteneikstraat 55
Izegem
8870

Telefoon

0486603667

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Retoucheatelier Tinny nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Retoucheatelier Tinny:

Delen