20/05/2026
Gisteren kwam VRT NWS langs bij één van onze trouwen klanten, Groep De Vlieger bv voor een reportage over veiligheid aan wegenwerken. Geen studioverhalen of nette powerpointjes waar iedereen ernstig naar grafieken staart alsof dat een hobby is, maar échte mensen van op de baan. Wegenwerkers, chauffeurs van botsabsorbeerders… de mensen die elke dag letterlijk tussen het verkeer staan zodat de rest van Vlaanderen vijf minuten sneller aan de frituur geraakt.😉
Eén van de chauffeurs vertelde dat hij ondertussen al “een keer of 3” werd aangereden terwijl hij zijn collega’s beschermde tijdens de werken. Even laten bezinken. Die botsabsorbeerder staat daar niet voor de decoratie of omdat fluorescerend geel toevallig hip is dit seizoen. Dat voertuig vangt klappen op zodat mensen veilig hun job kunnen doen en ’s avonds terug naar huis kunnen.
Respect voor iedereen die dag in dag uit langs onze wegen werkt, vaak in moeilijke en gevaarlijke omstandigheden. Misschien allemaal eens een kleine moeite doen: snelheid minderen, aandacht erbij houden en die signalisatie respecteren. Dat kost minder energie dan achteraf uitleggen dat “ge het efkes niet gezien had”.
Aan boord van botsabsorbeerder: "Het is de bedoeling dat ze op mij rijden, niet op hen". Bekijk de video op VRT NWS: nieuws.