06/01/2026
Parterapi udtalelse: anonymt par, 47 og 52, været sammen i 30 år.
Tema: Kommunikation
Forløb: 3 samtaler
“Da vi startede i parterapi, stod vi i en situation, hvor vores kommunikation stort set var gået helt i stå. Især kvinden oplevede i længere tid ikke at føle sig forstået eller føle sig elsket, og der var opstået en stor følelsesmæssig afstand imellem os. Det tærede meget på hende og gjorde det svært at mærke sig selv og være sig selv i forholdet.
Det var første gang, vi prøvede parterapi, og vi var derfor spændte på, om de tre samtaler, som vi havde aftalt, overhovedet ville kunne gøre en forskel. Allerede efter første session kunne vi dog mærke en tydelig forandring. Vi følte os trygge hele vejen igennem forløbet, og vi vil helt klart anbefale andre at tage kontakt til Pasquale, hvis de oplever udfordringer i deres parforhold.
Som terapeut oplevede vi Pasquale som meget behagelig, rolig og professionel. Han er rigtig god til at forklare tingene på en måde, så vi begge forstod dem, og han tog aldrig parti. Tværtimod følte vi os begge set, hørt og mødt – også selvom vi stod forskellige steder i vores oplevelse af forholdet.
De bedste ting ved at være i forløb hos Pasquale var især:
- At vi hurtigt oplevede en reel forandring og ikke bare samtaler uden retning
- At han skabte et trygt rum, hvor vi begge turde være ærlige og sårbare
- At vi fik konkrete og brugbare værktøjer til vores kommunikation, som vi stadig bruger i hverdagen
Man skal vælge parterapi hos Pasquale, fordi han formår at kombinere faglighed med nærvær og forståelse, og fordi han hjælper begge parter til at føle sig mødt – uden skyld eller pegefingre.
Resultatet af de tre samtaler er, at vi i dag har en helt anden og langt mere åben kommunikation. Vi føler os begge set og forstået af hinanden. Vi ved godt, at der stadig er ting, vi skal arbejde med, men vi har fået nogle virkelig gode værktøjer med os, som gør, at vi føler os trygge ved, at vi er på den helt rette vej sammen.“