25/02/2020
Jeg tog en beslutning for mange år siden, da jeg boede i London og brugte 1.5 time hver vej, i en alt for tætpakket tube, for at komme på arbejde: Hvorfor kan jeg ikke bare arbejde hjemmefra?
Jeg ville spare penge, jeg ville spare 3 timer om dagen, og jeg ville kunne arbejde fra hvor jeg ville.
"Smart" - tænkte jeg!
Lidt naivt måske sagde jeg mit job op, og besluttede mig for at prøve der der freelancerliv. Det lykkes med svingende succes i de efterfølgende år, men nu arbejder jeg udelukkende fra min laptop (med det net der hører til!) og kunne aldrig drømme om at skifte det ud med et "normalt job".
Ikke at det ikke har sine udfordringer (det kender du sikkert alt til, hvis du også arbejder for dig selv), men fordelene opvejer alligevel ulemperne for mig.
Det er friheden, der er min motivation. Også når et projekt ikke lige går igennem som beregnet og økonomien ser lidt mindre spændende ud. Eller når man sidder på en strand i Thailand, og bliver ædt af myg. Eller når man får en mavevirus i Berlin og samtidig skal arbejde og altså ikke kan melde sig syg.
Friheden er dog stadig et altoverskyggende element. Og i øjeblikket glæder jeg mig over, at jeg kan sidde i Brasilien på en kaffebar og arbejde videre på mine projekter.
Udover at arbejde med tekstforfatning, oversættelser og SoMe for mine kunder, så har jeg også lavet et skrivekursus, som er til dig, der er selvstændig. Vil du læse mere om det, så kan du klikke på linket her: https://www.lauranicolaisen.com/skrivekursus
Hvad er din motivation for at arbejde for dig selv?