26/08/2022
Tillykke til Nyt Herlev Hospital og ikke mindst hele holdet bag, som er blandt de fem nominerede til Årets Sundhedsbyggeri.
Herlev Hospital er blevet udvidet med et helt nyt Kvinde-Barn-Center og Akuthus, og vi i H+ har varetaget byggeledelse i et godt samarbejde med .
Cirkulært byggeri, omsorgsfulde rammer, godt arbejdsmiljø, åbenhed, og helende omgivelser danner udgangspunktet for nomineringen.
Fra fagjuryen lyder det, at ”byggeriet er godt indpasset med stor respekt for det eksisterende ikoniske hospital. Samtidigt tilføjer projektet nye formelementer, som understreger tidsforskellen [....] Det er positivt med den store forståelse for børn og deres familier og mødet med hospitalsverdenen".
Det nye ’Kvinde-Barn-Center og Akuthuset’ er både æstetisk i sit udtryk og en god funktionel ramme for patienter, pårørende og medarbejdere. Her får børn og unge en skånsom oplevelse af hospitalsverdenen.
Det er 5. år i træk, at kårer ”Årets sundhedsbyggeri”. Sidste år løb landets første børne- og ungehospice fuldt fortjent med prisen.
Du kan stemme på din favorit til årets sundhedsbyggeri via linket her:
https://lnkd.in/en2fgN2d
Fotos af , og