21/06/2017
Vi laver behovsafdækningen - datadykker så at sige.
SVØMMEHAL, DYKKERCENTER,
BOLIGER OG HOTEL
SAMLES I OURE PARK
- informationsmøde torsdag den 29. juni.
På en sommerdag i midten af juni, hvor solen står højt på himlen og den lette vind får kornet til og bevæge sig lige så stille, er der ikke meget der tyder på, at området mellem Tanghavevej og Landevejen i Oure, om et par år vil være en stor byggeplads.
Men det er faktisk planen, at der her skal opføres en svømmehal, der indeholder 50 meters bassin med 10 baner, udspring, dykkercenter med dykkerbrønd på 33 meter, varmtvandsbassin, saunaer, dampbad og et bassin til de yngste.
- Svømmehallen får navnet Waterlife og bliver et fuldt bæredygtigt projekt, der bliver omdrejningspunktet i helheden Oure Park. Endvidere arbejdes der på at tilføre Oure Park en Seniorpark med mellem 60 og 120 boliger og et hotel, hvor der tænkes i økologi på samtlige værelser og det tilhørende spisehus – begge passer rigtig fint sammen med en stor og moderne svømmehal, fortæller Tom Bonde, en af initiativtagerne til projektet.
Hotellet med navnet Spa+Hotel vil udover værelser også indeholde et spisehus, hvor der kan indtages alle dagens måltider til en meget rimelig pris – med råvarer fra lokalområdet – ligesom der vil være undervisnings- og mødefaciliteter.
Holdet bag Waterlife er tre lokale foreninger – Gudme Svømme Klub, Gudbjerg IF og Oure Gudme IF, der har stiftet Fonden Waterlife med det formål at udvikle, opføre og drive en af Danmarks bedste og mest moderne svømmehaller.
Bag Oure Park står udviklingsvirksomheden vg38, som i tæt samarbejde med CREO Arkitekter og NIRAS har skabt den samlede helhed, der præsenteres på et informationsmøde torsdag den 29. juni kl. 19 på Oure Friskole.
Her vil formanden for bestyrelsen i Fonden Waterlife, Kim Larsen, give en status på arbejdet med Waterlife, og Tom Bonde fra vg38 vil fortælle om tankerne og mulighederne med Oure Park – fra idé til virkelighed, og hvad det vil betyde for lokalsamfundet.
Bestyrelsesformand og partner i Creo Arkitekter, arkitekt Lars Møller Christensen, vil præsentere helhedsplanen for området, ligesom han naturligvis svare på spørgsmål.
Hele aftenen bindes sammen af Pernille Weiss der er indehaver og direktør i selskabet ArchiMed. Pernille Weiss vil også fortælle lidt om en behovsafdækning for Waterlife, der gennemføres her i juni/juli måned 2017.
- Alle er velkomne til denne aften på Oure Friskole, hvor også formand for EBK i Svendborg Kommune, Henrik Nielsen, sammen med markedschef i NIRAS, Jacob Bagger, også vil være til stede og svare på evt. spørgsmål, siger Tom Bonde.
Mødet den 29. juni kl. 19 finder altså sted på Oure Friskole, Hammesbrovej 7 i Oure –tilmelding kan ske på følgende mail: [email protected]
Læs hele historien i
UGEAVISEN SVENDBORG WEEKEND,
som rammer din postkasse torsdag/fredag
Foto: Jeanne Duerlund, næstformand i Waterlife og repræsentant fra Gudme Svømme Klub, Per Skaarup, kasserer/bestyrelsesmedlem i Waterlife og repræsentant fra Oure/Gudme IF, samt Tom Bonde, der repræsenterer vg38 - det private byggeri, håber, at Oure Park kan gøre Sydfyn til et nyt svømme- og dykkercenter på Sydfyn. Foto: Michael Thorbjørnsen