30/03/2021
Vores arbejdsplads er blevet 𝘃𝗼𝗿𝗲𝘀 arbejdsplads!
I fredags var en særlig dag i Oxford Research Danmark. Med champagne i glassene underskrev vi i medarbejderstaben nemlig en medejeraftale. Vi har altså købt 49% af vores egen arbejdsplads. Men hvorfor egentlig?
Med et medejerskab er vi ikke længere bare medarbejdere. I Oxford Research har vi altid engageret os meget i vores arbejdsplads. Men nu er det formelt. Medejerskabet betyder, at vi får indflydelse på virksomhedens udvikling, og med en repræsentant i bestyrelsen er der rum for mere medbestemmelse.
Medejerskabet betyder også en ny bestyrelse, der nu tæller grundlægger af Oxford Research, Kim Møller, og partner i Zeuthen Storm, Eva Zeuthen Bentsen, samt chefanalytiker i Oxford Research, Martin Bæksgaard Jakobsen, som repræsentant for medarbejderne.
”Det er på mange måder en formalisering af et ejerskab, som vi allerede har følt i lang tid som medarbejdere. Nu har vi det på skrift og har fået en plads i bestyrelsen, så vi som medarbejderstab kan være med til at forme den arbejdsplads, vi gerne vil have. Det er et nyt kapitel i Oxford Research, og det bliver rigtig spændende!” fortæller Martin.