23/05/2024
Når en opgave også kan vise sig at blive en gave!
Ikke et smart citat jeg selv har fundet på, men nogle vise ord, der i en lidt anden form, som for flere år siden blev forfattet af Johannes Møllehave
Der er næsten gået 10 år siden vi grundlagde DeichBorg og More, og vi har hele vejen været tro mod de tanker og ideer der lå bag.
Vi ville tilbyde rekruttering, outplacement og coaching,… Og det gør vi stadigt
Vi ville have en ”håndholdt” løsning af alle opgaver, forstået på den måde, at en konsulent har ansvaret fra start til slut….. Sådan er det stadigt!
Vi ville hellere have få faste kunder i butikken, end mange der bare ”shoppede” en gang….. Og det har vi heldigvis (Tak for det)… En af vores største kunder har lige underskrevet en ny 3årig aftale (For 4. gang.)
Vi ville have tid til andet end arbejde….. På Corporate-sprog hedder det ”Work-life-balance”….. I vores verden hedder det at være hele mennesker….. Ved at være hele mennesker, kan vi give mere!
Og egentligt, så kunne historien jo bare fortsætte derfra, indtil den dag hvor vi solgte butikken og gik på pension (Om mange år), …..Men af og til, så dukker der bare noget op der er så spændende og så givende, at man bliver nødt til at stoppe op og tænke efter…… Og når det så viser sig, at man står med noget, der både kan passe ind i butikken, og samtidigt være utroligt givende på det personlige plan…..Så er det jo bare at være taknemmelig, og gribe muligheden!
Vi har igennem årene haft en del samarbejde med Jobcenter Brøndby, og det samarbejde udviklede sig i starten af året til formeld aftale på 3 måneders arbejde, der skulle fordeles mellem virksomhedsopsøgende indsats, uddannelse og vejledning af ledige dagpenge modtagere, og i sidst ende etablering af praktik, løntilskuds og ordinære job til ledige borgere.
Det har i den periode været utroligt berigende/lærerigt at se arbejdsmarked fra en lidt anden vinkel…. At opleve glæden hos en borger, over at komme 4 uger i praktik i et køkken eller på et lager, og ikke mindst at hjælpe nogle helt fantastiske mennesker, der bare var faldet ud af arbejdsmarked, tilbage på sporet….. Det bliver man glad af, langt ind i sjælen….❤️
Noget andet man bliver virkelig glad over, er at stort set alle fra det professionelle netværk, fra de virksomheder vi har samarbejdet med og fra de virksomheder der er vores kunder, også har åbnet deres døre, og har taget imod borgere….. Og at mange af de praktikforløb der er blevet etableret, efterfølgende har udviklet sig til ”rigtige” job… TAK🙏
DeichBorg & More fortsætter ud af samme spor som altid……. Vi skal nok finde din nye regnskabschef, din nye Key Account Manager, din nye Marketing Chef osv osv.. Det har vi gjort med succes i 10 år.. Og det laver vi ikke om på.
Men ..
Opgaven i Brøndby kommune er blevet forlænget på ubestemt tid, og her er masser af fantastiske mennesker, som du kan få glæde af… Så send en besked eller giv mig et ring, så kan vi tale om hvad vi kan gøre for dig
De bedste hilsner
Anders