11/06/2026
🤝📦 𝗕𝗼𝗿𝗴𝗺𝗲𝘀𝘁𝗲𝗿𝗯𝗲𝘀ø𝗴 𝗵𝗼𝘀 𝗔𝗕 𝗖𝗮𝘁𝗲𝗿𝗶𝗻𝗴
Borgmester Pernille Beckmann, kommunaldirektør Anne-Sofie Degn og erhvervskonsulent Claus Bloch har besøgt AB Catering på Ventrupvej i Greve.
AB Catering er en af Danmarks største foodservicegrossister og leverer dagligt varer til restauranter, hoteller, kantiner og professionelle køkkener. Virksomheden flyttede i 2025 fra Brøndby til Greve og har i dag 245 medarbejdere, en omsætning på omkring 1 mia. kr. og et moderne logistikcenter på 15.000 m² med mulighed for yderligere 10.000 m² udvidelse.
På lageret i Greve håndteres mere end 10.000 varenumre, mens virksomheden gennem sine søsterselskaber har adgang til omkring 50.000 varer. Omkring 80 % af omsætningen kommer fra kunder i hovedstadsområdet, hvilket gør placeringen i Greve strategisk vigtig.
💬 "AB Catering formår at kombinere vækst, arbejdspladser og ansvarlig udvikling. Det er positivt at opleve deres fokus på grøn omstilling, medarbejdertrivsel og vilje til at indgå i samarbejder omkring unge, uddannelse og rekruttering. Det er virksomheder som AB Catering, der er med til at gøre Greve til en attraktiv erhvervskommune," siger borgmester Pernille Beckmann.
Virksomheden oplever fortsat vækst, og derfor er rekruttering af medarbejdere – særligt chauffører og lagerpersonale – et vigtigt fokusområde. Under besøget blev der blandt andet drøftet muligheder for samarbejde med Virksomhedsservice - Jobcenter Greve, FGU Erhverv i Tune og Greve Gymnasium med henblik på at skabe flere veje ind på arbejdsmarkedet for unge og ledige.
💬 "Vi er gode til at fastholde vores medarbejdere. Det skyldes blandt andet den ordentlige tone i huset, som præger hele vores virksomhedskultur, samt de mange personalegoder vi tilbyder. Vi er glade for at være en del af erhvervslivet i Greve og ser gode muligheder for fortsat udvikling herfra," siger direktør Flemming Nielsen.
AB Catering arbejder samtidig aktivt med grøn omstilling. Virksomheden har etableret solceller på taget og er i dag næsten selvforsynende med strøm. Der investeres løbende i elektrificering af vognparken, som i dag tæller 7 eldrevne køretøjer ud af i alt 59. Derudover samarbejder virksomheden med Zoologisk Have om håndtering af overskudsvarer og reduktion af madspild 🐵🍌
Borgmesterbesøgene er en del af Greve Kommunes løbende dialog med det lokale erhvervsliv og giver mulighed for at drøfte både vækstmuligheder, arbejdskraft og rammevilkår. Skriv til os på [email protected], hvis din virksomhed også kunne tænke sig et besøg.