15/06/2026
Hvad ville du ønske, nogen havde fortalt dig, da demensen blev en del af jeres liv?
Demensen ændrer livet.
Ikke kun for den, der får sygdommen, men også for ægtefællen, datteren, sønnen, barnebarnet og de mennesker, der står tæt på.
Gennem årene har jeg mødt mange pårørende.
Mennesker, som har båret kærligheden, bekymringerne, sorgen, håbet og skyldfølelsen.
Og jeg har ofte tænkt:
Hvad ville de ønske, nogen havde fortalt dem, da demensen blev en del af deres liv?
Det kommer jeg med bud på i denne uge, og jeg håber du vil bidrage med dine oplevelser.
Som demenskonsulent møder jeg mange fortællinger.
Men ingen fortælling er vigtigere end den, der leves.
Derfor er jeg nysgerrig:
💬 Hvad ville du ønske, nogen havde fortalt dig, da demensen blev en del af jeres liv?
Måske bliver dine ord præcis det, en anden pårørende har brug for at læse i dag.