Hors'n People

Hors'n People Træner dig og din hest i kommunikation via kropssprog, så I får skabt harmoni & balance, tillid & respekt i jeres partner/lederskabet. Tak fordi du kom forbi.

Hors'n People
Træner dig og din hest i kropssprog, så I får skabt
harmoni & balance, tillid & respekt i jeres partner/lederskabet. Mit udgangspunkt er arbejdet fra jorden - ud fra følgende perspektiver. Den lydige heste - fra jorden

Trailerlæsning - med tillid

Miljø og agility - for sjov & alvor

Der arbejdes ud fra hestens præmisser, og med tanken
"Så lidt som muligt - så meget som nødvendigt

"

I et partnerskab behøver I ikke nødvendigvis at være lige, men det er vigtigt at der er en balance mellem tillid og respekt. Et lederskab skal for være synligt - uden dominans, med store rammer og lange liner. Men jeg vil altid gøre mit lederskab gældende, hvis rammerne brydes. Sikkerhed går forud for alt. Når ledelsen er ”soft” og partnerskabet på plads, frigives harmoni og balance. Herfra har I et godt og solidt fundament at bygge jeres videre udvikling på. Skal jeg hjælpe dig og din hest i balance, så giv mig et kald
Charlotte Pechüle Tlf 20152585

I de sidste 3 måneder har jeg haft part på ham her. 15 år, gået som fold bums i 10 år. Hvad gør man med sådan en fyr.  J...
29/09/2025

I de sidste 3 måneder har jeg haft part på ham her. 15 år, gået som fold bums i 10 år. Hvad gør man med sådan en fyr. Jo jeg har taget ham som en ung hest, budt ham en masse forskellige ting for at se hans reaktioner på tingene. Lavet øvelser i det små for at få noget fylde/muskler på drengen. Gået i skoven, kørt trailer, små ture. Taget ham med på rideskolen, hvor målet blot har været at køre trailer, læsse af, mød andre heste, læsse på. Måske er det blevet til et par enkelte små øvelser, som han kendte. Jeg skynder mig langsomt, for ting tager bare tid. Jeg healer, laver fysiske øvelser, masserer, alt hvad jeg lige har min kuffert. Og jeg syntes faktisk godt jeg kan være lidt stolt over 3 måneders arbejde. Jeg selv har en belastning relateret stress, så vi træner måske 2-3 gange i ugen. Men hvor er det bekræftende at arbejde med heste. Jeg tror Teitur og jeg har været god for hinanden.

I kissed her goodbye. Denne smukke sjæl fik vinger i går. Det har været en hård nyser at tage denne beslutning som er ta...
28/04/2025

I kissed her goodbye.

Denne smukke sjæl fik vinger i går.

Det har været en hård nyser at tage denne beslutning som er taget sammen med dygtige fagfolk og støttet af nære venner.

Hekla var kærlighed ved første blik, jeg har knus elsket den hest fra dag et.

Og hun har hver dag givet mig glæde med sin ABSOLUTTE JA hat. Hun har været udfordret med meget sygdom i vores tid sammen, men vi har også haft en HELT utrolig fantastisk tid, hvor ligegyldigt hvad hun er blevet præsenteret for, om det var at stå i en mørk boks grundet rift i øjet eller træning af en art.

Vi har i den grad måttet finde kreativiteten frem i vores træning, da vi har været begrænset, men vi har leget, lavet tricks, healet, masseret, dyrket mindfulness gået ture, kørt til skov og strand samt brugt en masse tid med miljøtræning.

Hekla gav mig selvtillid og inspiration i vores træning. Hun har fået mig til at stå op og komme ud af huset, i en for mig meget svær tid med belastes relateret stress og fyring.

Hun har vist mig at jeg godt kan. Vi nåede uanede ting på dette lille år vi havde sammen.

Vi var gode sammen, hun lærte mig at se ting, respondere på dem. På en måde var vi knyttet tæt på en speciel måde. Ofte havde jeg tænkt nogle tanker omkring en øvelse, og det var som om hun læste den, for hun gjorde nærmest tingene før hun var blevet spurgt. Og jeg har mange gange øvet mig i at skrue ned for energien, for hun var med. Jeg har været på mindfullkursus, og i første hug jeg lavede en af øvelserne hjemme var den 200% i skabet.

Jeg har sagt wow og rost Hekla så meget i min træning, at folk nok ville have tænkt, 🥰 deres. Men hun har fortjent dem alle.

Kære Hekla nu er du i heste himmelen, sammen med med Stjarni en hest jeg aldrig troede skulle få en konkurrent i mit ❤️ med du tog det og lærte mig meget.

Tak Hekla, du har været en dyr dame, men hver en penny værd.

Ingen agenda - just beeing. Varberg Strand mit elskede sted.
07/03/2025

Ingen agenda - just beeing. Varberg Strand mit elskede sted.

Heklas og min træningsdag blev lidt kulturel i dag. Ud over trailer læsning, at stå i traileren  alene 10 min, tur i sko...
17/02/2025

Heklas og min træningsdag blev lidt kulturel i dag. Ud over trailer læsning, at stå i traileren alene 10 min, tur i skoven, trafik træning ved Skovgrillen, stå stille og bliv striglet ved traileren selv om der sker noget omkring os. Og så rundede vi det lille hus og Kitzchen. Hun gik lige i traileren da vi skulle hjem, ikke at hun er problematisk normalt, men jeg plejer at skulle vejlede og lægge lidt pres på. Men ikke i dag. ☀️ Undervejs laver vi hente for og bagpart, sidebevægelse, og søge frem og ned og bak.

Værktøjskassen kiggede jeg lidt i dag, det blev ingen af disse remedier der var i brug. Vi havde gang i kapsunen i opvar...
21/01/2025

Værktøjskassen kiggede jeg lidt i dag, det blev ingen af disse remedier der var i brug.

Vi havde gang i kapsunen i opvarmningen. Her er vi i gang med flytte forpart, flytte bagpart, når vi står stille. Men også når vi arbejder for hånd. Og det gik forrygende godt. Altså faktisk RIGTIG godt.

Der arbejdes på overgange til trav og tilbage til skridt. Fra stille afslappet skridt og til en skridt med god aktivitet. Her forsøger jeg at Hekla skal holde sin hastighed uden at stresse. Og vi øver overgangene for stemme og kropssprog.

Der skal siges at Hekla er 5 gænger, alle gangarter er der, men hun har stærk TØLT og svag trav. Et luksus problem, men det kræver lidt mere træning, end ham jeg havde sidst var en 4 gænger med STÆRK trav.

Så gik vi i gang med en ny øvelse - hente bagpart ind, den er lidt svær for Hekla. Men det skal nok komme.

Ja så var det jeg tog kapsunen af og tænkte at det var godt for i dag. Men Hekla syntes ikke dagen træning var slut, så vi tog lidt friheds dressur. Å la la hun var i hopla. Fin trav på volte og hun tilbød også en fin galop.

Vi løb lidt sammen og hun blev helt tændt og tog lidt show off, en masse bukke spring og gøren sig til. Så tog jeg chancen og forsøgte med indkald, og YES YES YES hun kom..... I TRAV direkte til mig med fint stop. Flere gange 😜🥰😜🥰 I am a happy girl. Måske var vi to. 🦄🐎

Hekla er lidt hektisk i øjeblikket når vi er på tur, det er jo egentlig positivt, for det betyder at hun syntes det er s...
18/01/2025

Hekla er lidt hektisk i øjeblikket når vi er på tur, det er jo egentlig positivt, for det betyder at hun syntes det er spændende. Og det er her man får tjekket af om det grundarbejde man har lavet også virker når vi er i byen. Det gør det ikke helt endnu. Jo og alligevel, signalerne skal bare være lidt mere markante. Men vi er på vej. Så vi må mere i byen og have noget på oplevelsen. Så har du lyst til en gåtur et sted så sig til.

06/01/2025

Hekla fik sin nye ven i dag Hopla. 😜 Den blev da modtaget, meeen ikke med den store interesse. Hopla skal bruges til agility. 🐎🐎

Tak til jer der var med i dag. Og tak for at støtte os lidt i mødet med mange heste. 🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎. Hvilket virkelig var den s...
29/12/2024

Tak til jer der var med i dag. Og tak for at støtte os lidt i mødet med mange heste. 🐎🐎🐎🐎🐎🐎🐎. Hvilket virkelig var den store opgave for Hekla i dag. Forhindrer blev taget med bravour. Trailer, lang køretur og at stå i traileren blev udført til UG. ❤️

Nørderi er mange ting, i nogle kredse vil jeg ikke betegnes som en der nørder og samtidig vil andre sige at jeg er nørde...
26/12/2024

Nørderi er mange ting, i nogle kredse vil jeg ikke betegnes som en der nørder og samtidig vil andre sige at jeg er nørdet.

Nå men vores træning i dag bestod af 3 elementer.

1 at kører trailer
2 at få nye oplevelser
3 at forbedre konditionen, koncentration.

Turen var 3 km rundt i skoven ved Kærsgaard i Brenderup.

For mig handler det - ud over at styrke Heklas muskler og sener - om at jeg kan håndtere hende ALLE steder, at hun lærer at selv om det her er nyt og spændende, så skal vi stadig lytte til hinanden og have en god tur - sammen og fælles.

Det er jo absolut ikke vores første tur, men i dag observerede jeg noget nyt.

Hun er altid meget opstemt når vi kommer nye steder og det er godt, for så lærer hun at når man skal trailer så sker der noget spændende OG det er jo fedt når de gerne vil med.

Jeg starter altid med at stå ved traileren og strigle og rense hove. Hun er ikke bundet for vi arbejder på at hun selv skal tage ansvaret for at stå stille ved mig alt imens seancen foregår. 😉 Og ja det kræver lidt. Men det går rigtig godt. Især det at rense hove, hun står helt stille og løfter næsten selv benene.

Nå men pointen i dag var at hun under vores tur brugte en del tid på at "læse avisen" . Dvs næsen var i skovbunden, der blev snust til jordbunden, hestepærer fra andre der havde rundet turen blev inspiceret.

En ting hun ikke tidligere har gjort, og noget jeg syntes er helt vildt godt, for så bruger hesten dine naturlige sanser og lærer at forholde sig til det der sker.

Vi havde en skøn tur. God dag til jer der følger med her.

24/12/2024

Vi sparker lige et Glædeligt Jul ud her på vores side.

02/12/2024

Hekla og jeg laver lidt afveksling i jordarbejdet, så det ikke bliver alt for kedeligt.

I dag spillede vi bold, det er 3 eller 4 gang bolden er på banen.

Og hun har helt klart forstået budskabet. Det fedeste er at hun selv kommer med løsningsforslag. 🤣🤣

Hun forsøger også den nemme løsning, ved at søge bolden uden at sparke til bolden, men det gav ikke godbid, så det er ret sejt at hun forsøger at finde en løsning ved at gå tilbage til opgaven.

Hun forsøger også lige at charme lidt ved at tilbyde et gab, det har vi nemlig også i vores repertoire, men det går ikke. 😜

Den hest er elskelig.

Adresse

Isingen 3
Middelfart
5500

Telefon

+45 20152585

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når Hors'n People sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Del