26/06/2025
Rotary Struer hylder unge forbilleder med legater
Ved årets dimissioner på flere af Struer Kommunes overbygningsskoler – og for første gang også på Struer Statsgymnasium – har Struer Rotary Klub uddelt legater til unge, som har markeret sig både fagligt og socialt i deres skoletid.
Formålet med legaterne er at anerkende elever, der:
- har været gode kammerater
- har udviklet sig særligt positivt
- og har udnyttet deres evner ualmindeligt godt.
Modtagerne i 2025 er:
Trond Veldhuijzen Kubstrup (Parkskolen): En hjælpsom og positiv elev, der har mødt udfordringer med mod og vedholdenhed og tør stå fast ved sine værdier.
Mathias Flugt Singh (Limfjordsskolen): En engageret og vellidt elev med en stærk ansvarsfølelse, der bidrager positivt til både fællesskabet og undervisningen.
Ditte Søgaard Davidsen (Thyholm Skole): En imødekommende og initiativrig elev, der både socialt og fagligt har sat et positivt aftryk på sin skole.
"Det er en ære at kunne anerkende disse unge mennesker, som hver især viser, at ansvarlighed, fællesskab og flid stadig er stærke værdier blandt ungdommen," siger Præsident Charlotte Hollænder fra Rotary Struer.
Hver modtager fik overrakt et diplom og 2.000 kr. i legat.
Rotary Struer håber, at legaterne både motiverer og inspirerer – og understreger, hvor stor forskel unge kan gøre for hinanden og for samfundet.