24/06/2025
Mit ønske
Jeg ønsker mig en verden, hvor mennesker drives af kærlighed og engagement, viden og ikke mindst intuition. Hvor der hele tiden åbnes nye veje for samarbejde på tværs af faggrupper, politiske holdninger og landegrænser. Hvor politikere leder deres lande og kontinenter ud fra et mangfoldighedsprincip, hvor der er højt til loftet og rum til at være den man er, uanset indkomst, kulturel baggrund, køn, etnicitet, seksualitet, uddannelsesniveau mv.
Et verdenssamfund, hvor ligeværd er naturligt mellem mennesker med helt forskelligt udtryk. Hvor empati skaber sunde bånd ml mennesker privat, offentligt i politik, på arbejdsmarkedet og i uddannelsessystemet.
Hvor retorikken er opløftende ig indlevende. Hvor der brydes mure ned i lyst til at samskabe.
Hvor respekt og accept går hånd i hånd med tillid. Hvor ytringsfrihed er underforstået et medmenneskeligt ansvar - uagtet politisk ståsted.
Hvor politikere, fremtrædende personer samt organisationer tør stå op for menneskekærlige værdier- stå sammen om opbyggelighed, oplysning, menneskerettigheder og tro på fremtiden.
Hvor naturen bliver højt skattet og æret med alle de kompetencer vi har for at få mangfoldigheden til at trives igen. Jeg er for liv, inspiration, samhandel, trivsel, kreativitet og naturens, dyrenes, planternes, menneskenes samt universitets uendelige kapacitet. Lad os bruge den til at skabe et verdenssamfund, hvor der er plads til at spire, gro og udfolde sig. Vi har fået tildelt denne guddommelig smukke planet - hvilket under.