Maalaispysäkki Arola

Maalaispysäkki Arola Maalaispysäkki Arola on yhden naisen unelma elää elämää josta ei tarvitsisi lomaa. Unelmat toteutuu ja niin toteutui tämäkin 🥰 Se onnistuu :)

Maalaispysäkki Arola tänä vuonna on kotieläinpiha, kesäkahvila, tilapuoti, tapahtuma-alue, paikka pistäytyä, juhlapaikka, kirpputorialue, virkistäytymiseen tarjoamme alpakka- sekä vuohiretkiä, opastettuja kierroksia ryhmille ja piha-aluetta vuokrataan myös sinun omiin tarpeisiisi, haluatko viettää syntymäpäivät pysäkillä?

Kevät-terveisiä Arolasta! 🌱Eläimet ovat osanneet opettaa isoimpana oppina läsnäoloa ja sen kautta juuri sitä, että elett...
24/05/2026

Kevät-terveisiä Arolasta! 🌱

Eläimet ovat osanneet opettaa isoimpana oppina läsnäoloa ja sen kautta juuri sitä, että elettäisiin rehellisesti jokainen hetki, mikä on juuri sillä hetkellä totta.
Lähdön hetkissäkin on aina läsnä hyvät ja lämpimät muistot, m***a samaan aikaan surua ja irtipäästöä 🩷

Aasien aamukampa, eli viimeinen olkipaali on aukaistu ja viikon päästä he matkaavat uuteen kotiinsa ja pian heidän jälkeen hoitoalpakat lähtevät myös kotiinsa ja Ludde pääsee heidän mukaansa uusia tuulia haistelemaan 😊

Nautitaan siis vielä ajasta joka meillä on yhdessä, hepat ja tietenkin Olga odottelevat täällä kesälaidunten portteja auki ☀️ portit aukeaa kesän aikana myös tänne pihaan kun vietämme sopivana ajankohtana Maalaispysäkillä kirppispäivää 😊

Tänään rämmin itseni tänne terassille ja katson kevättä erilaisin silmin. Maalaispysäkki Arola ei aukea kesällä ja siksi...
20/03/2026

Tänään rämmin itseni tänne terassille ja katson kevättä erilaisin silmin. Maalaispysäkki Arola ei aukea kesällä ja siksi se näyttää tosi erilaiselta ☀️

Talvi on ollut täällä hiljainen, vaikka välillä olen huutanut perkelettä ilmaan vastustusten edessä.

Viime vuosi päätti yhden ja samalla m***a ajanjaksoa. Maalaispysäkki ei ollut koskaan minulle vain kahvila, kotieläinpiha tai työ. Se on ollut unelma, jonka rakensin -paikka jossa eläimet, luonto, ihmiset ja arki kohtasivat. Paikka, joka hengitti yhdessä meidän kanssa 🩷 paikka missä elämä tapahtui.

Täällä on nyt hiljaisempaa, m***a ei tyhjää. On ollut toisenlaista elämää. Eläimet, lumi, hiljaisuus ja arki, joka on saanut olla monella tavalla rauhallisempaa 😊

Maalaispysäkki on edelleen tässä ja minä olen myös, kevät saa tulla nyt omalla uudella tavallaan ja elämä tapahtua 😍💚



Tervetuloa Kirjavasti käsillä-liikkeeseen, Ouluntaival 4 😊Paikallista osaamista, herkkuja, taidetta ja käsityötä 🫶      ...
03/12/2025

Tervetuloa Kirjavasti käsillä-liikkeeseen, Ouluntaival 4 😊
Paikallista osaamista, herkkuja, taidetta ja käsityötä 🫶

Terkkuja Maalaispysäkiltä, ollaan rantauduttu pitkästäaikaa Kuusamon keskustaan,  liikkeeseen, joka muuntautui Käsityön ...
24/11/2025

Terkkuja Maalaispysäkiltä, ollaan rantauduttu pitkästäaikaa Kuusamon keskustaan, liikkeeseen, joka muuntautui Käsityön Joulupuodiksi menneen viikonlopun aikana 😍🎄

Tuttuja .sta tuotteita löytyy ja lisää tuodaan tulevankin viikon aikana, käykäähän puodilla ja katsomassa myös liikkeen jouluikkunaa missä tontut seikkailee tarinan kera 🧑‍🎄

Minä pääsin myös eilen kuvattavaksi .fi joulustudiolla, oli tosi upeaksi laitettu kuvausmiljöö! 😍
Tulisi kyllä tosi ihania kuvia lapsukaisista tuolla ja vaikka lemmikkien kanssa, mitähän meidän Olga tuumaisi jos vietäisiinkin se sinne? 🤭🐐

Set oli sitten siinä! Viimeinen leirikoululais-porukka kävi vierailulla ja tilan syystoimet, aiempia vuosia erilaisempan...
11/09/2025

Set oli sitten siinä! Viimeinen leirikoululais-porukka kävi vierailulla ja tilan syystoimet, aiempia vuosia erilaisempana alkaa 😊

Aika laidasta laitaan menee tunnemaailma, eläimistä luopuminen on kamalaa ja samaan aikaan se tekee tilaa uudelle ✨️

Vielä tää Ludde-poika kaipailisi uutta kotia 😉

"Ajattele maailma, mikä on vain kasvien ja eläimien asuttama. Onko silloin tarvetta määritellä menneisyyttä tai tulevais...
09/08/2025

"Ajattele maailma, mikä on vain kasvien ja eläimien asuttama. Onko silloin tarvetta määritellä menneisyyttä tai tulevaisuutta? Ei ole, on vain tämä hetki"

Ajattomuuden hetkistä pääsette nauttimaan tänäänkin lauantaina Maalaispysäkille klo 11-17 😉😍


Ihanat asiakkaat, läheiset, yhteistyökumppanit, pysähtyjät, kaikki te meillä vierailleet, töissä ja harjotteluissa ollee...
02/08/2025

Ihanat asiakkaat, läheiset, yhteistyökumppanit, pysähtyjät, kaikki te meillä vierailleet, töissä ja harjotteluissa olleet ihanat tyypit 💚

Mä ajattelin ensin, että mä en sano tästä mitään teille, jos käykin niin, että päätän avata Maalaispysäkin vielä ensi kesänä sittenkin jolloin tuntisin itseni kamalaksi huijariksi m***a olisi myös väärin olla hiljaa..
Niinpä esitänkin asian näin, että tällaisena kun tänä kesänä olette Maalaispysäkin kokeneet ja nähneet eläimineen, niin sellaisena ei Maalaispysäkki Arola enää tule aukeamaan.

Maalaispysäkki Arola oli minun unelmani jonka sain toteuttaa, saihan siitä aika kovan hinnankin maksaa, enkä puhu euroista vaikka niitäkin siihen meni 😄 oon kiitollinen matkasta, kiitollinen ihmisistä jotka oli rakentamassa mun kanssa tätä unelmaa ja kiitollinen myös niille jotka eivät sen toteutumiseen uskoneet.

Ainakin opettelin ja kasvoin, halusin luoda eläimille hyvän elämän ja toivoin että se välittyy teille, halusin luoda ihanan ja kauniin pysähtymispaikan jokaiselle halusin luoda itselleni mun sielunmaiseman ja paikan rauhalle. Vielä ollaan kesken, eihän täällä valmista ole ja nautin edelleen matkasta vaikka sen suunta nyt muuttuu, syksyn tullen luovun eläimistä poislukien hevoset, ne joiden takia mä alunperin tänne tulinkin 💚

Eikä tämä tila minnekään katoa, eläinten tilat on olemassa, keittiö ja kahvila varusteineen ja mielestäni potentiaalia moneen 🫶 Eli jos sulla on ideoita, halua toteuttaa täällä tulevaisuudessa jotain, yksin tai kaverin kanssa niin viestein, puhelimitse ja vielä kun ollaan auki, niin ihan kasvotustenkin voidaan visioida ja vaihtaa ajatuksia 😊

Ihanaa loppukesää jokaiselle 💚 Mari Arolasta

No ja sen verran vielä, että opiskeluitteni jälkeen, tammikuusta 2026 lähtien oon ihan vapaata riistaa erilaisille kivoille ja inspiroiville projekteille et jos sulla on mulle jotain kivaa hommaa joka liippailee edes läheltä näitä mun omia aloja niin koodaa siitäkin, ihan vaikka ympäri Suomen 😉 😄

Porosia kylässä, emä ja vasa. Tää vasa on söpö, en raaski ajaa päivisin pois 😄
01/08/2025

Porosia kylässä, emä ja vasa. Tää vasa on söpö, en raaski ajaa päivisin pois 😄



Vielä jaksaa! ☀️ Tässä Perttu ja Ludde aamupäikkäreillä 🦙Nyt on vähän kuiva biitsi alpakoilla kun allas oli tuhoutunut m...
30/07/2025

Vielä jaksaa! ☀️ Tässä Perttu ja Ludde aamupäikkäreillä 🦙

Nyt on vähän kuiva biitsi alpakoilla kun allas oli tuhoutunut m***a ehkä teipillä paikkaamme sen 😄

Kotieläinpiha ja kahvilapuoti avoinna tänäänkin 11-17, tervetuloa kesäpäivän viettoon!
Kahvilasta meillä valmistettuja herkkuja, pakasteesta jäätelöitä ja kaapista virvoitusjuomia 😊



Mikäpä on viettää kesäpäivää aasien kanssa 😍Vielä ehdit vierailemaan kotieläinpihalla ja kahvilapuodissamme, ti-la aukio...
24/07/2025

Mikäpä on viettää kesäpäivää aasien kanssa 😍

Vielä ehdit vierailemaan kotieläinpihalla ja kahvilapuodissamme, ti-la aukioloajoilla palvellaan vielä 9.8 saakka 😊

Osoite

Kemijärventie 320
Kuusamo
93830

Aukioloajat

Tiistai 11:00 - 17:00
Keskiviikko 11:00 - 17:00
Torstai 11:00 - 17:00
Perjantai 11:00 - 17:00
Lauantai 11:00 - 17:00

Hälytykset

Tiedä ensimmäisenä ja anna meille oikeus lähettää sinulle sähköpostitse uutisia ja promootioita Maalaispysäkki Arola :ltä. Sähköpostiosoitettasi ei käytetä muihin tarkoituksiin, ja voit perua milloin tahansa.

Ota Yhteyttä Yritys

Lähetä viesti Maalaispysäkki Arola :lle:

Jaa

Kategoria