06/06/2025
Diepste punt naar nu…
Een jaar geleden zat ik op mijn allerdiepst. Eind mei 2024, 5 maanden lang wakker worden en niet duidelijk JA kunnen antwoorden op de vraag of het nog wel de moeite en het vechten waard was om wakker te worden. Ik ben niet zielig, geen medelijden nodig, dat is niet waarom ik dit deel. Het punt is dat ik toen de keuze maakte om er niet helemaal mee te stoppen maar juist keihard te gaan werken om alles weer op te bouwen.
Ik had €60.000,- schuld die ik niet kon betalen, bedrijf wat amper inkomsten had, niet meer dan paar uur per dag energie en geen doelen of dromen of überhaupt een richting. Dus ik ben problemen gaan oplossen 1 voor 1.
Eerst weg uit de winkelstraat waar ik 5 maanden in donker hoofd zat, naar een licht, ruim en luxer appartement. Nieuw begin. Toen onderhandelen om de schuld aan te passen en te zorgen dat ik het kan dragen. Daarna een nieuw plan voor het bedrijf maken, delen eruit snijden en alles zelf weer gaan doen. Routine, voeding en sporten heel strak oppakken en vasthouden. Zo min mogelijk spullen, zoveel mogelijk rust in huis en ruimte.
Elk van die punten versterkte elkaar, ik bouwde het één op het ander. Leerde mezelf op mijn 32e voor het eerst echt kennen. Wilde weer naar buiten, sociaal doen, vrienden zien, nieuwe mensen leren kennen. Negatieve spiraal werd een positieve spiraal. Ik ging daten, wat een ramp was, maar toen ik besloot dat ik niemand nodig had en klaar was met daten… je raadt het al, als je niet zoekt, komt ze ineens je leven binnen…
En nu, na een jaar, fitter dan ooit, sterker dan ooit, mentaal en fysiek, bedrijf groeit en is nu draait zoals het bij mij past, ik heb hele duidelijke doelen, die ik ga halen en de beste vrienden en familie die ik mij kan bedenken.
Ted waarom deel je dit? Omdat er achter alles een verhaal zit, en al het leuks wat je van buiten ziet 2 kanten heeft en heel veel werk, moeite en pijn heeft gekost. Dat is niet erg, hoort erbij, maar goed te onthouden.
Lessen: Alles komt goed, we hebben alle tijd. Hard werken en pijn hoort erbij. Je krijgt meer spijt van de dingen die je niet hebt gedaan. Eerlijkheid is goud. Het leven zit in kleine momenten🙏