Iravine

Iravine Easy method to grow your wealth. Let me show you the secret of making money work for you. Don't work for money, let's money work for you.

๐๐„๐‘๐”๐๐€๐‡ ๐Š๐„ ๐€๐‘๐€๐‡ ๐Š๐„๐๐€๐ˆ๐Š๐€๐Masih sempat lagi untuk kita upgrade kita punya standard kewangan kita. Caranya senang ja.Kita m...
17/02/2021

๐๐„๐‘๐”๐๐€๐‡ ๐Š๐„ ๐€๐‘๐€๐‡ ๐Š๐„๐๐€๐ˆ๐Š๐€๐

Masih sempat lagi untuk kita upgrade kita punya standard kewangan kita. Caranya senang ja.

Kita mula ubah sedikit demi sedikit walaupun ambil masa lama.
Yang penting kita ada perubahan.

Kalau dulu kita simpan 1% daripada setiap bulan, why not kita mula simpan 10% p**a. Dulu kita sering lepak di luar, sekarang cuba lepak di rumah ja, kan jimat lagi.

Kalau dulu susah untuk kita memberi atau bersedekah, why not kita belajar memberi walaupun sedikit. The more give, the more you get.

Kita takkan selamanya muda, gunakan masa dan tenaga yang kita ada sekarang untuk berubah ke arah kebaikan.

Sekurang-kurangnya setiap orang perlu ada satu akaun UNIT AMANAH! ๐Ÿ“ˆ๐Ÿ“ˆ๐Ÿ“ˆCuma masih kurang kesedaran dikalangan kita. Dulu s...
16/04/2020

Sekurang-kurangnya setiap orang perlu ada satu akaun UNIT AMANAH! ๐Ÿ“ˆ๐Ÿ“ˆ๐Ÿ“ˆ

Cuma masih kurang kesedaran dikalangan kita. Dulu saya juga diantaranya. ๐Ÿ˜ฅ

Bila dah tahu kepentingannya, rasa macam nyesal, kenapa tak mulakan dari awal lagi. Sekarang tiba masanya saya buat perkongsian dengan semua orang tentang kepentingan unit amanah ni. Walaupun bermula agak lewat ,yang penting kita boleh BERMULA SEKARANG. ๐Ÿ˜Š

Ada di kalangan yang saya buat perkongsian berkenaan ni, mula bertanya SELAMAT ke? RUGI ke? ๐Ÿค”

Setiap apa jenis simpanan mahupun pelaburan ada teknik dan objektif tersendiri, dan pastinya ada yang beris*ko rendah, sederhana atau tinggi. Sebab tu kita kena sentiasa menambahkan ilmu pengetahuan dan pemahaman dan melantik agen/penasihat kewangan yang dipercayai untuk memberikan nasihat yang TERBAIK kepada kita.

Bak kata orang tua-tua, kalau ada tanah, tanamlah pokok getah atau pokok kelapa sawit sekarang, hasilnya akan kita dapat dalam 7 ke 8 tahun akan datang. Samalah juga dengan pelaburan UNIT AMANAH pun sama, untungnya juga diperolehi dalam jangka masa panjang.โ˜บ

https://www.bharian.com.my/rencana/komentar/2017/09/321175/sekurang-kurangnya-perlu-ada-satu-akaun-unit-amanah

Hubungi saya segera untuk mendapatkan khidmat nasihat secara PERCUMA. Dalam tempoh MCO/PKP, semua urusan diuruskan secara online. ๐Ÿ˜‰

www.wassap.my/60149102955/UnitAmanah




24/03/2020

Harga saham makin turun kinek tok.

๐๐š๐ ๐ง๐ž๐ฐ๐ฌ ๐จ๐ซ ๐†๐จ๐จ๐ ๐ง๐ž๐ฐ๐ฌ ๐ค๐š ๐ฒ๐š?? ๐Ÿค”

Mun bagi orang yg kurang knowledge tentang investment, nang ya bad news sebab nya nanga harga makin nurun.

ianya ๐—š๐—ข๐—ข๐—— ๐—ก๐—˜๐—ช๐—ฆ or Peluang keemasan bagi pelabur-pelabur di luar sana. Semakin harga saham murah, makin banyak la stock/unit di belinya, jadi masa tok la kita beli banyak-banyak. ๐Ÿ‘

๐—•๐—ฎ๐˜€๐—ถ๐—ฐ ๐—ž๐—ป๐—ผ๐˜„๐—น๐—ฒ๐—ฑ๐—ด๐—ฒ ๐˜๐—ฒ๐—ป๐˜๐—ฎ๐—ป๐—ด ๐—œ๐—ป๐˜ƒ๐—ฒ๐˜€๐˜๐—บ๐—ฒ๐—ป๐˜ :

Dalam dunia Investments tok, kitak kena tahu dua nama tok, '๐—•๐—˜๐—”๐—ฅ ๐— ๐—”๐—ฅ๐—ž๐—˜๐—ง๐—ฆ' & '๐—•๐—จ๐—Ÿ๐—Ÿ ๐— ๐—”๐—ฅ๐—ž๐—˜๐—ง๐—ฆ' ๐Ÿป๐Ÿƒ

Bear Markets tok maksud ya semua harga saham turun dengan jumlah yang banyak. Bull Market p**a, bila harga saham meningkat dan dijangka berterusan meningkat.

Krisis Covid-19 yg berlaku di semua negara, menyebabkan banyak harga saham semakin menurun. Terutamanya di negara-negara besar.

Bear Market tok dapat kita atasi dengan banyak kaedah. Best method bagi kamek adalah buy more stock/unit dengan gunakan strategi 'Dollar Cost Averaging'. ๐Ÿ˜

Mun saham tok boleh kita panic buying. Hehe. Beli ja banyak-banyak stock/unit sia.




  Perbezaan mereka yang MERANCANG PERSARAAN mendapat p**angan kewangan purata LEBIH 40%-50%banyak berbanding mereka yg h...
11/03/2020




Perbezaan mereka yang MERANCANG PERSARAAN mendapat p**angan kewangan purata LEBIH 40%-50%banyak berbanding mereka yg hanya menyimpan dalam simpanan biasa dalam tempoh 10tahun.. Wow!!! Cuba bayangkan sekiranya duit anda RM100,000 sekarang dan anda mendapat EXTRAAAAโ€ผ๏ธ rm50,000 berbanding simpanan ditempat lain untuk tempoh 10 tahun, Best s*k?? Ini kita panggil โ€œSMART_SAVING_PLAN*๐Ÿคฉ๐Ÿ‘Œ

Jom kita menGOPI or mengeTEH, utk mengetahui lebih lanjut caranya.

www.wassap.my/60149102955/smartsaving

Tauk s*k kitak, kinek tok kitak boleh polah pelaburan tanpa ngeluar duit pon. Nguna ยฃPF ja, di akaun 1 kitak. Tapi s*k s...
07/03/2020

Tauk s*k kitak, kinek tok kitak boleh polah pelaburan tanpa ngeluar duit pon. Nguna ยฃPF ja, di akaun 1 kitak. Tapi s*k semua boleh nguna ยฃPF ya utk pelaburan. Mun mauk check bpa kita boleh invest nguna ยฃPF, kitak boleh check gambar di bawah sia utk cara2. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š

โœ…Mula-mula ya kitak click link tok https://www.kwsp.gov.my/member/investment utk semak kitak pun kelayakkan.

โœ…Lepas ya kitak isi kat ruangan ya amount akaun 1 (ยฃPF). Akaun 1 ya, bkn nok ya akaun 2 ya. Jgn p**a kitak orang isi akaun 1 ngan akaun 2.๐Ÿ˜‚ Akaun 1 ja.

โœ…Dh ya kitak isi umur kita, umur ya sebelum 1 bulan birthday kitak. Contoh, tahun tok umur kitak masih 25 sebab birthday kitak bulan May tok kelak.

โœ…Langkah yg seterusnya, kitak click la butang calculate ya. ๐Ÿคญ Mun ada keluar amount lebih dari 1k ya, dpt la kitak invest guna akaun 1. Mun s*k ada keluar amount ya, maksudnya kitak s*k dpt invest guna ยฃPF kitak.

Jangan risau, mun s*k dpt invest nguna ยฃPF, kitak boleh invest nguna duit yg kita ada ja. Minimum RM200 ja sebulan. ๐Ÿ˜‰

Selamat mencuba semua ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š





Address

NO 13 LTD 8482 1ST FLOOR, TOWN Square Jalan TUN AHMAD ZAIDI
Bintulu
97000

Opening Hours

Monday 09:00 - 17:00
Tuesday 09:00 - 17:00
Wednesday 09:00 - 17:00
Thursday 09:00 - 17:00
Friday 09:00 - 17:00

Telephone

+60142079704

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Iravine posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

Share