24/08/2026
Weekly Business Meeting (WBM)
Weekly Grouo Coaching (WGC)
Malam tadi saya hadir WBM & WGC, training wajib untuk dealer aktif dalam team G100.
Di sinilah kami dapat menumpang ilmu daripada achiever yang tak lokek berkongsi walaupun mereka tidak dibayar.
Saya s**a topik 20 minit membaca setiap hari. Dan yang best rutin ni memang dimasukkan sekali dalam resepi kejayaan dealer Public Gold, PG1S.
Mungkin nampak kecil. Tapi kalau konsisten, ia boleh jadi ratusan jam ilmu dalam setahun.
Ramai yang stop membaca bila dah masuk fasa bekerja. Senang cerita dah dapat sijil akademik, rasa dah tak perlu membaca plus reason tak ada masa.
Sebenarnya selagi bernyawa, setiap orang perlu rutinkan membaca. Orang yang membaca setiap hari ni melabur pada aset paling penting dalam hidupnya, cara berfikir.
Jangan tunggu ada masa. Cipta masa untuk membaca.
Betapa pentingnya rutin membaca dalam daily life dealer PG, sampai mentor kami memang dah list kan Book of the Month wajib untuk semua dealer baca kalau nak berjaya.
Bukan saja tentang kewangan saja, malah buku2 personal growth, time management dil.
Luar biasaโจ
Habis je WBM, terus masuk WGC. Sesi coaching dengan adik beradik TeamHaya_G100.
Terima kasih mentor Puan Ain dan producer WGC Tuan Wan Wan Chapit beri peluang untuk saya share topik Content & Tools, spesifically cara simpan bank content kat notes phone dan Telegram je.
Ramai kata tak sempat sekejap sangat, request kita buat kelas. InshaaAllah yaโบ๏ธ
Untuk team saya sendiri yang tak pernah miss WGC, Cik Airi AR dan Puan Linda Mis Norleda percayalah inilah langkah kecil yang akan membawa kepada kejayaan besar satu hari nanti.
Success is predictable, see you at the top
Afiqah Rostam
Master Dealer Public Gold