Computer Repair d'Keningau

Computer Repair d'Keningau Pengalaman bermula dari tahun 2003 dalam bidang "Computer Services" di Kuala Lumpur. Kini menetap di InsyaAllah..harga berpatutan akan diberikan.

Format Komputer, Backup Data, Buang Virus, Bersih Habuk, Upgrade Komputer, Jual Sparepart & Jual Komputer. Whatsapp di 010-3342119

KEYBOARD PROBLEM, WINDOWS P**A JADI SLOW + LAG🤕Itu la itu, keyboard saja yg salah...auto menekan ii🤪 terganggu fikiran w...
29/08/2026

KEYBOARD PROBLEM, WINDOWS P**A JADI SLOW + LAG🤕

Itu la itu, keyboard saja yg salah...auto menekan ii🤪 terganggu fikiran windows..

natijahnya slow dan lagged..

Alhamdulillah selesai menukar keyboard Lenovo Ideapad 3 15iil05 ni..

Semua kembali normal.
Cuma as always nasihat utk hari ini, jangan kamurang terlampau ON laptop lama ii.. Kena rajin shutdown.. Risau part overheat.. Nnti kesian tu urg yg membayar😅

Nnti sy singgah IPG hantar👌
Jika ada apa ii, kamurang boleh whatsapp tp jangan call di 010-334 2119

UPGRADE SSD 1TBAdmin memang xsimpan stok SSD sda. Mahalnya amat😆Kamurang kasi tahu no. Model laptop. Admin cari link, ka...
27/08/2026

UPGRADE SSD 1TB

Admin memang xsimpan stok SSD sda.
Mahalnya amat😆
Kamurang kasi tahu no. Model laptop.
Admin cari link, kamurang beli lah sendiri.

Ini antara contohnya😁
Sda sampai, tinggal pasang dan install saja. Xperlu tunggu lama. Jika semua process lancar.. Sekejap settled👌

Alhamdulillah segala puji bagi Allah🤲

https://s.shopee.com.my/AAGgmNtNUh

Whatsapp > mesaj jangan call😁
010-334 2119

SUHU NAIK XNORMAL katanya🥵Baru ON dh naik hingga 80-100 darjah. Diminta tukar thermal paste.Yg ada ni jenis biasa, yg sp...
27/08/2026

SUHU NAIK XNORMAL katanya🥵

Baru ON dh naik hingga 80-100 darjah.
Diminta tukar thermal paste.
Yg ada ni jenis biasa, yg special admin xde. Tapi owner minta cuba juga😅

Setelah buka, thermal paste mcm cair berair... Macam xpekat gitu.. Cooling pad, cair habis😬 syukur admin masih ada spare pad.. Kita bersih dulu then baru apply thermal paste dan cooling pad yg baru.

Try ON... Wow.. Demam panas ada kurang sudah.. Dlm 30-50 saja... Klau b*k gerak, buka sana sini dan start main game dia up... Tapi bila tutup games, dia temp drop balik... Kira ok lah..👌👍

Next time, owner beli yg special thermal paste la ya.. Nnti tinggal tukar saja... Utk sementara ok lah... Jgn lagi overclocking.. Haha... Ok la tu.. Apa2 roger je

010-334 2119

19/08/2026

SCREEN TERLENTANG/TERHUMBAN😅

Owner kata, screen laptop tidak dapat hold kedudukan.. Mudah terhumban/ terlentang kedepan atau kebelakangan. Macam loose dia punya tepi (engsel/hinge).

Admin cek, memang longgar habis ni hinge sebab dulu laptop ni pernah tercabut hinge dari cover screen. Jadi digam saja. Kalau diketatkan pasti tercabut balik😅 utk kes screen size 15.4" ni memang kerap terjadi sebab agak berat. Utk itu, admin selalu advice customer utk screw tembus cover atau rivet saja... Lebih kuat dan tahan.

InsyaAllah masalah ni boleh selesai.
Alhamdulillah sda OK.. Tidak sudah terjun bebas😊 Kemarin siap, hari ni admin hantar di IPG👌

WhatsApp saja jgn call di 010-334 2119

BATERI LAPTOP LAMBAT SAMPAIRamai p**a student IPG WhatsApp kemarin tanya pasal bateri.. Berjemaah kamurang ni😅 Battery l...
19/08/2026

BATERI LAPTOP LAMBAT SAMPAI

Ramai p**a student IPG WhatsApp kemarin tanya pasal bateri.. Berjemaah kamurang ni😅 Battery laptop xb*k kedai simpan ready stock sebab terlampau jenis.

Beli ONLINE p**a lambat sampai, sebab skrg seller terpaksa deliver guna laut, udara xboleh.. Nnti meletup katanya... Amaran keras😬

Sabar lah kamurang.. Tunggu saja atau try cari di Karamusing KK... mana tau ada diorg simpan jenis yg kamu cari tu🙏

Di shopee boleh saja sy share link
Nnti kamu order sendiri, tapi sebelum beli chat dulu sama seller supaya tidak salah beli👌

Cth:
https://s.shopee.com.my/8V8Grswdhs utk Acer TravelMate TMP 249

https://s.shopee.com.my/2qTro2fj86 utk Acer E5-473

https://s.shopee.com.my/6AkJgzDvV4 utk
Lenovo ThinkPad L480

Orite👌

Li-ion Cell Battery 100% NEW!!! 3 Months Warranty Product Descriptions: If you are looking for best replacement batteries for your laptop, you have come to the right place.We can provide the products with higher quality at reasonable prices and the highest level of service. Guaranteed to meet or exc...

Alhamdulillah selesai😁Owner kata bila ON teda display.. Sudah tukar cable hdmi pun xkeluar.. Lain2 dia nda berani buat u...
19/08/2026

Alhamdulillah selesai😁
Owner kata bila ON teda display.. Sudah tukar cable hdmi pun xkeluar.. Lain2 dia nda berani buat utk test, so admin suruh hantar ke kedai saja lah.. Nnti kita cek👌

Sampai ii, try ON memang mcm tu lah masalah dia, kita cabut GPU dan RAM, dan terus kasi bersih.. Kita cabut bateri CMOS dan try reset board... Pasang balik part2 tadi dan keluar display di screen🤓

Bila sda keluar, kita install ASUS software utk cek update, tapi error p**a... So, terpaksa download dari PC lain dan save dlm usb drive.. Kemudian kita restart PC tadi dan masuk dlm BIOS System dan update manual... Fuhhh.. B*k ketinggalan update.. Penting guyss update supaya system hardware dan windows lebih Compatible dan lancar.. Kena buat👌

Selesai meng update... Semua masalah tadi OK sda... Test by test... Hari ni owner boleh ambil sda... Begitu lah cerita kemarin😁

Apa2 WhatsApp admin tapi jgn call di 010-334 2119

Pagi ni admin hantar laptop ke Minawo, kebetulan otw juga nk ke pekan dari rumah.. Kita singgah masa balik😁Laptop lenovo...
18/08/2026

Pagi ni admin hantar laptop ke Minawo, kebetulan otw juga nk ke pekan dari rumah.. Kita singgah masa balik😁

Laptop lenovo ThinkPad T460s Ultrabook.
Masalah: SSD Error/Rosak..total lost
So, kena tukar SSD baru. Admin kasi link dan owner beli sendiri. Sampai SSD baru, hantar sekali dgn laptop dan kita buat installation. Selesai😁

Alhamdulillah selesai juga... B*k dugaan bikin laptop ni...1st salah beli ssd (SATA III 2.5”)2nd beli ssd ikut jenis inf...
08/08/2026

Alhamdulillah selesai juga...
B*k dugaan bikin laptop ni...

1st salah beli ssd (SATA III 2.5”)

2nd beli ssd ikut jenis info en.google (M2 NVMe) tapi xngam juga bila pasang.

3rd beli ssd jenis yg ngam (M2 SATA) tp sampai barang rosak.. Pembungkusan teruk.. Isi dalam mcm kena lenyek ja😅 return n refund😤

4th beli ssd jenama PUSKILL.. Terbaik dia punya packaging 😍

Kemarin sampai, terus pegi ambil lepas solat jumaat.. Setup.. Test... Siap... Hari ni sda hantar ke owner😁

Sekian kesekian kali kesabaran kami.
Hikmat ketenangan dan keabadian 99 petala langit... Haha

07/08/2026

Whatapps msg ja..jangan call saya di 010-334 2119 😎

07/08/2026

Esok teda karen 9pg-5ptg...Kalau mau services laptop, roger2 ja...kita berjumpa di keningau😁 mana tau boleh bikin terus 🤣

Address

Keningau
89008

Opening Hours

Monday 07:00 - 17:00
Tuesday 07:00 - 17:00
Wednesday 07:00 - 17:00
Thursday 07:00 - 17:00
Friday 07:00 - 17:00
Saturday 07:00 - 17:00
Sunday 07:00 - 17:00

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Computer Repair d'Keningau posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Computer Repair d'Keningau:

Shortcuts

Share