30/08/2026
Buyer:
Salam Cippp.. kedai buka ke?
Boleh ke saya nak collect Kental?
Saya dah tak Kental ni... 😂
KN:
Wslm...
Hahaha boleh je... lai lai... mariiii! 😂
Buyer:
Pasangkan tali terus kat reel tu boleh?
KN:
Boleh je... pe de hal hahaha...
Kul berapa sampai tu?
Buyer:
Sekarang dekat Rawang.
Maybe dalam 1 jam lagi.
KN:
Baikkkk...
Hati-hati drive. 👍🏻
Buyer:
Pasangkan terus tali yang sesuai ya.
Dah tak Kental ni... ambil terus nak pergi mancing.
Hahaha!
KN:
10lb okay?
Buyer:
Ngam suii! 😂
---
Sementara tunggu dia sampai, saya pun pasanglah tali semua.
Tengah pasang tu tiba-tiba terfikir sesuatu...
KN:
Mancing kolam ka gi stream ni?
Buyer:
Stream.
---
Terus teringat buyer ni dah gigil nak pergi mancing... 😂
*Aishhh... mudahkan dia lah.*
Mana p**ak leader Lasak 11.7lb aku ni?
Cari punya cari...
Fuhhh, jumpa satu! 😂
Apa lagi...
Ikatkan terus leader Lasak.
Biar dia sampai nanti boleh terus ambil, terus pergi stream dan terus mancing. Tak payah pening-pening nak setup lagi. 😎
---
Tak lama lepas tu, semua dah siap ngam-ngam dia sampai.
Dia buka reel...
"Fuhhh... ringan betul!" 😍
Sedap tengok dia karau-karau, test feel reel tu.
Saya pun ambil gambar dia sekali dan share kat sini. 😂
Kadang-kadang benda simple macam ni pun kita boleh buat untuk mudahkan customer. Yang penting dia happy, ambil reel terus boleh pergi mancing.
---
Untuk korang yang nak pakai tali 8x, kalau nak rasa yang smooth dan sedap, boleh try Sabotage. Insya-Allah puas hati.
Kalau main kolam, saya rekomen pakai leader Tuff-Hard sebab profile dia lebih keras. Jadi bila main kawasan yang banyak struktur, kolong-kolong dan sebagainya, insya-Allah lebih yakin nak layan.
Tapi kalau stream, saya personally lebih s**a Lasak. Itu memang antara favourite saya sebab profile dia lebih lembut dan best untuk mainkan gewang.
Yang penting, pilih setup ikut tempat dan cara korang mancing.
Sekian laporan seorang buyer yang dah tak Kental...
Hahaha! 🤣🤣🤣
Kanicen Nix
Learn. Inspire. Explore.