13/03/2026
Huiisshh.. Lamanya takde sharing kerja2 DIY.
Ok, kali ni jom kita tukar cover seat motor. Alhamdulillah la, berkat zaman2 dok merempit RXZ dulu, rajin la tukar-tukar cover seat ni.
Benda mudah je. Kena ada stapler besar tu la, tapi better yang high impact sikit, kalau tak.. Tiap kali tembak, jadi bentuk M dawai k***t ko tuh sebab susah nak tembus.
Cover seat tu pulak aku order kat Shopee je. Produced di Indonesia, jadi lambat la sikit sampainya.
Tapi hasil kerja bagus, jahitan kemas dan material pun nampak premium. Friction pun bagus, kiranya tak licin la bila duduk. Korang survey la kedai di ni.
https://s.shopee.com.my/900R8wj2Ki
Nanti masa pasang, kena pandai adjust la tahap ketegangan dia. Ok la ye, harap ada manfaat. Bai, selamat berpuasa and selamat hari raya.