Komputer Repair Murah

Komputer Repair Murah Membaiki Komputer, Laptop, Software, Windows, Tablet & Ipad & Mac. Services prefered to Onsite/Door-to-Door.Hubungi Kami 0193855620

Provide Service any IT Gadget or Equipment such as computer,laptop, Android & Apple product follow customer requirement. Our main scope in On-site( Customer Location) but Customer can visit to our shop. We provide the services based on your satisfied with relevant price based on market. No hidden cost or additional charges. We also consult or inform what we want to do first.

Jgn biarkannya...Sesal dulu pendapatan Sesal kemudian tiada gunanya...
06/07/2026

Jgn biarkannya...
Sesal dulu pendapatan
Sesal kemudian tiada gunanya...

Watch, follow, and discover more trending content.

06/07/2026

Bila laptop xpemah servis...jangka hayat akan akan berkurangan,part dlm akan mengalami masalah...
Servis bkn bermakna buang habuk semata2...
Servis perlulah secara detail...
Servis secara berkala...

Dlm b*k2 task kne yang ni mmg sejuk sekejap...Nampak simple tekan2 jer...Klu fail & separuh jalan, tdo xlena dibuai mimp...
28/06/2026

Dlm b*k2 task kne yang ni mmg sejuk sekejap...
Nampak simple tekan2 jer...
Klu fail & separuh jalan, tdo xlena dibuai mimpi ngeri....

B*k laptop baru sekarang bios update via windows update, so klu windows ngh update jangan ar memandai nk push shutdown ke ap...
Kerana 5-10mnt mkn modal jua nnt...

23/06/2026

Dengarkan ini satu nasihat....
Buat pengguna LAPTOP & KOMPUTER...
Bila dah guna kena pandai jaga...
Barang ini sentiasa beringat...
Nanti rosak makin melarat...
Xperlu pening-pening...
ingat no 6...
Ingat no 1...
6 bulan sekali servis...
1 tahun sekali servis...
6 utk hari2
1 utk jarang
Data hilang lagi pening kepala...
Laptop rosak hbs menangis bucu katil...
Beringatlah semua....

19/06/2026

Salam Jumaat semua?
Apa khabar?lama tak bercoleteh....
Keputusan UPU dh keluar?
Adik2 dpt sambung belajar kat mana? Dapat course apa?
Dh ready ke?
Barang semua dh ready?
Laptop dh beli?Jgn rushing2 & pening kepal
a...

Meh Min bgi tips untuk pilihan laptop...
Boleh buat rujukan untuk Mak Ayah yang nak anak lengkap sambung belajar....

Pilihan laptop ada banyak jenis & spec, jadi kita hendaklah pilih ikt course kita bkn ikt kawan & viral nanti kira membazir sbb tidak sepenuhnya gunakan fungsi laptop tersebut...

Course & Subject adalah penting bgi menentukan jns spec yang sesuai...

Sini Min share kan serba sedikit tipsnya mengikut jenis course.

1. Course Engineering (Menggunakan Autocad)
- Bagi course ni, Min sarankan carinyg spec yg mempunyai RAM & Processor yang tinggi. Syrt minimal adalah processor Intel I5 Gen 10 ke atas dan RAM 16GB, bgi storage p**a, atleast 480GB SSD. Spec jns ini amat penting agar software AUTOCAD dpt run smooth. Untuk graphic plk klu ada itu skdr tambahan shja.

2. Course Digital / Multimedia
- Course ini plk b*k memerlukan b*k graphic & storage & speed. Jns spec ni disarankan mencari laptop yg high end / graphic laptop.
Spec yg dicadangkan minimum processor Intel I5, RAM 16GB DDR4 & ada secondary Graphic Card. Cth laptop ni mcm Acer Nitro, HP Victus & Asus ROG. Jika berkemampuan, cari yang baru bkn 2nd sbb kebiasaanya laptop spec ni yang 2nd adalah bermasalah overheat atau motherboard issue.

3. Course Basic ( bkn course kat atas)
- untuk course yg ni, tidak perlu spec laptop yg macam kat atas tdi. Kegunanaan lebih kpd data entry & minimal spec. Cukup sekadar storage yang besar untuk keep data store.
Spec yang ini boleh gunakan Intel I5 Gen 8 ke atas dan RAM cukup 8GB DDR4. untuk Storage boleh pkai 480GB SSD 2.5". Graphic tidak diperlukan kerana course tersebut tidak memerlukan untuk buat video editing / animation.

Jadi Min dh sharekan jns spec yang sesuai utk course korang, cme ada tambahan tips bgi membeli. Klu korang mencari laptop 2nd atau refurbish, pastikan korang amik model commercial laptop mcm HP PROBOOK, ELITEBOOK, DELL LATITUDE. Jns laptop ni tahan lasak & parts mudah dapat. Harga range dlm RM999 ke atas. Biasanya harga baru jns ni atas RM4500 waktu keluarannya.

Jika cari laptop baru, amik yang range harga RM3000 ke atas & branded yg ada SC dlm Malaysia. Bonus kalau dapat skli warranty cover 3 Tahun.

Bagaimana pun, apa jenis laptop yang korang pakai jdikan routine servis bila sampainwa waktunya. Min sarankan atleast 6 bulan sekali & elakkan pengunaan atas Fabric serta elakkan kwsn berhabuk.

Nk tips lebih, boleh PM Min ea...


Dell Vostro 3400Laptop baru berusia 4 tahun...Battery dh drain, so customer request utk tukar, Alang2 dh bukak, kita bgi...
10/06/2026

Dell Vostro 3400
Laptop baru berusia 4 tahun...
Battery dh drain, so customer request utk tukar,
Alang2 dh bukak, kita bgi servis sekali...
Sekali bukak, keras tu thermal paste die...
Ptt ar rse sangkut2 & panas...
Laptop korang mcm ni ke?klu pkai laptop or pc tu, beringat ar nk servis...atleast 2x setahun...
Sebelum lebih parah, better beringat ar ea...
B*k keburukkan klu xservis tau....
Barang part lain blh cpt rosak mcm SSD, RAM & Battery
Paling teruk kne kat motherboard...
Jadi beringat ar ea...
Jangan nk jimat RM50-100 korang kne belanja lebih ..
Lgi2 harga RAM & SSD skng yg melambung...silap2 RM500 pn xcukup...

K...bye...

Hidup sekarang keras dik...xkuat jangan tempuh dik...goyang nnt dik...Tahun lepas rm1000 dpt 15brgTahun ni RM1500 dpt 5 ...
07/06/2026

Hidup sekarang keras dik...xkuat jangan tempuh dik...goyang nnt dik...

Tahun lepas rm1000 dpt 15brg
Tahun ni RM1500 dpt 5 brg jer...😭😭😭

Β° Salam bang, boleh repair laptop? Motherboard rosak, Time idle akan jadi hang tiba2.*Salam, macam mane tau motherboard ...
06/06/2026

Β° Salam bang, boleh repair laptop?
Motherboard rosak, Time idle akan jadi hang tiba2.

*Salam, macam mane tau motherboard rosak?
Selalunya hang time idle ada 3 kmgknn:
1. RAM
2. SSD
3. TEMP
So dh troubleshoot 3-3 part?

Β°Sya dh hntr ke kedai lain di M****, lps 2 Jam, diorg kata motherboard problem.

*Laju betul troubleshoot utk motherboard...bila laptop last servis?

Β°dh lebih 2-3 tahun..sbb xpkai, ni nk pkai, tba2 hang...

*Ok...untuk laptop yg dh lama xon, kbiasaannya RAM / SSD yg akan problem, TEMP pn akan terkena jgk sbb thermal paste akan keras & kering. Untuk mslh ini sya akan troubleshoot 1/1 part sblm kita justify kepada board issue.

Slps matahari bertukar bulan....

*Salam bos, laptop ni issue pada ram sbb xcukup, reserved ram 2.1gb, so recommend pkai min 12gb sbb nk support dual gpu.
So just tkr ram sekeping yg 4gb kpd 8gb, xde mslh....
Laptop pn kne lalui process cleaning sbb thermal paste dh kering sprti di padang pasir. Jadi temp idle running 82Β°.
Motherboard xde sbrg issue, cme perlu cleaning & tmbh ram shja...

Dapat sambung belajar? Masuk IPTA / IPTS?Nk Mencari Laptop  baru tp harga MAHAL?Kami ada unit ala Baru...πŸ’»πŸ’» HP ELITEBOOK...
24/05/2026

Dapat sambung belajar?
Masuk IPTA / IPTS?
Nk Mencari Laptop baru tp harga MAHAL?
Kami ada unit ala Baru...

πŸ’»πŸ’» HP ELITEBOOK 840 G8
πŸ’ŽπŸ’Ž CORE I5-11TH GENERATION
⬆️ RAM 8GB DDR4 / 256GB NVME SSD UPGRADABLE
✴️✴️ SCREEN SIZE 14.0” FHD IPS
πŸ”‹πŸ”‹ BATTERY CHARGER YES
πŸ’₯πŸ’₯ WARRANTY 1 YEAR
🎁🎁🎁 5 FREEGIFT (WIRELESS MOUSE, HEADPHONE, BACK PACK, LAPTOP CLEANING KIT & SPECIAL GIFT)

πŸ’ΈπŸ’Έ *RM1899* πŸ”₯πŸ”₯
πŸ”₯πŸ”₯πŸ”₯Unit terhad

Dell Latitude 7490~ Intel I5 Gen 8th~ NEW NVME SSD Samsung 480GB~ NEW RAM 12GB DDR4~ WINDOWS 11~ Photoshop & Ilustrator~...
26/12/2025

Dell Latitude 7490
~ Intel I5 Gen 8th
~ NEW NVME SSD Samsung 480GB
~ NEW RAM 12GB DDR4
~ WINDOWS 11
~ Photoshop & Ilustrator
~ FREE BACKPACK
~ FREE WIRELESS MOUSE
~ RM 890.00 (1 Year WARRANTY)

Accept Cash/Duitnow/Shopeepay/SPLATER
Installment via SPLATER

Address

1276, Jalan 18/52, Taman Sri Serdang
Seri Kembangan
43300

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when Komputer Repair Murah posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to Komputer Repair Murah:

Shortcuts

Share