11/12/2020
Nak dapatkan sesuatu mesti USAHA+DOA+TAWAKAL..
Jika nak mohon GERAN--FREE perlukan LESEN & Rancangan Perniagaan yang solid untuk agensi berkaitan 'kenal dan yakin' dengan perniagaan kita.
Untuk mereka yakin sememangnya layak company ini untuk GERAN FREE tersebut.
Belum ada lesen??? Sila paksa diri anda untuk luangkan MASA DAN WANG untuk mendapatkannya.
Tidaklah bila kawan2 gembira dan post d fb menyatakan syukur dapat Geran dan sebagainya, masa itu sibuk kita nak bertanya dan mengeluh.
Dah dpadah, ambik lesen, entingai.. Sabila org dpt, kamboh sekoh nanyak cmne dpt, knk ny yg lamak bdagang s*k dapat. Kerajaan jaik lh,pilih kasih lh,tuk lah.
S*kkan semo mok FREE, lesen nang berbayar kita nak ndapatnya. Kadang2 jak mun rezeki dpt kita join program Register Lesen Percuma(tp xlah percuma 100%)kompom ada juak kita pelu ngeluar duit.
Sama juak dgn nak molah Rancangan Perniagaan. If kita ada pengetahuan nk molah, silakan. Yalah yg sebaiknya. Sebab kita memang tauk 200% pasal bisnes kita. Jadi dpt kita luahkan dalam RP ya utk pihak terbabit tekait ati dgn RP permohonan kita tek.
Tapi mun xpandey molah, mestilah kita ngeluar modal nyrh org molahnya. Jangan mtk percuma juak. Geran ya RM20 RIBU, modal RP ya Rm150 dan ke atas ikut pakej yang diminta dlm borang permohonan.
Kitak berkira, polah sendiri.
Kitak xda duit, tunggu ada duit.
Kitak ada duit, tapi madah mahal, polah lh sendiri🤭
Dalam Google banyak bak kata ktk, tapiii ktk ingat kementerian/agensi ya xtauk kah benda d gugel kitak🤭🤭🤭