19/05/2024
Ellendig verhaal... over het probleem van mijn personal brand.
Dit is de case:
Ik heb géén echt ellende verhaal. Enneh.. ben ook niet heel erg fotogeniek, wel best tevreden met mezelf. Ik scroll mijn tijdlijn door en vraag me af... is dit een probleem? Voor mij, voor mijn 'personal brand'?
Ik heb geen vliegtuigcrash overleefd...
Ben niet ziek (gelukkig maar), we hebben geen hond met 3 poten, of blinde kat. Geen tsunami meegemaakt, geen andere extreme buitenlandse avonturen. Ik woon in de stad in een fijn huis met een lief gezin. Niets heel spannends, alles lekker zijn gangetje - en daar zijn we super dankbaar voor.
Note: natuurlijk is niet altijd alles rozengeur en maneschijn, maar om er nu echt een interessant of nog beter... relevant verhaal van te maken? Dat gaat me niet lukken.
En ik ben óók een vakgekkie...
Voor de camera staan - daar word ik niet heel gelukkig van. Heb het weleens gedaan trouwens (mooie foto's al zeg ik het zelf). Maar ik deel liever mijn kennis. Als het over de inhoud gaat ben ik op mijn best. Mijn uitgangspunt daarbij is: ik heb het wiel niet uitgevonden, maar weet toevallig wel hoe je het draaiend krijgt. Ja, daar heb ik veel tijd en liefde ingestoken om dat te leren en dat deel ik graag met je. Maar wat ik doe draait dus niet om mij, het gaat om jou. En dus voelt het gek om bij iedere post een foto van mezelf te plaatsen.
Maar toch, twijfel ik ook weleens...
🤔 Want als marketeer weet ik dat ellende het goed doet, lekker viraal gaan is fijn. Toch? Of niet?
🤔 En ik weet ook, dat marketing om vertrouwen gaat, en een goede professionele foto draagt daar aan bij. Toch? Of niet...?
🤔 En... Als iedereen dit doet... Moet ik dan meedoen? Of niet...?
Neeeeeeee joh, natuurlijk hoeft dit niet!
Werken aan je personal brand is veel simpeler!
Waar je je verhaal vertelt, daar ontstaat je netwerk. Hoe je je verhaal vertelt, bepaalt welke mensen je aantrekt. Of je nu graag schrijft, illustreert, mooie gelikte studiofoto's, gekke foto's, veelzeggende foto's of verhalende foto's wil gebruiken. Alles kan, en als je iets doet wat bij jou past - trek je mensen aan die ook bij jou passen.