Club du Matin

Club du Matin Marketing-community voor secretaresses, officemanagers en va's: training, tools én bergen templates.

Hallo! Wist je dat het simpele woordje "hallo" een enorme kracht heeft in marketing? 🌟 Het begroeten van (mogelijke) kla...
06/06/2024

Hallo! Wist je dat het simpele woordje "hallo" een enorme kracht heeft in marketing? 🌟

Het begroeten van (mogelijke) klanten met een vriendelijk "hallo" activeert positieve emoties en maakt een warme connectie. Zélfs als je dit digitaal doet, bijvoorbeeld op je website.

Het is als een magische formule die deuren opent naar vertrouwen en klantloyaliteit. Dus onderschat nooit de impact van dit kleine, maar oh zo belangrijke woord in jullie marketinguitingen 😀

Vind je het ook fijn als mensen 'hallo' tegen je zeggen? Zet even een 'hallo' in de comments als aanmoediging.

❤️ Liefs en tot snel!

Marketingpsychologie | Er is een reden dat veel reclamekrantjes (je weet wel, die je 'vroeger' op de mat kreeg) stinken....
05/06/2024

Marketingpsychologie | Er is een reden dat veel reclamekrantjes (je weet wel, die je 'vroeger' op de mat kreeg) stinken. Ze zijn namelijk gedrukt op papier dat ruw en goedkoop aanvoelt, het is dun en de geur is vies en chemisch.

De kleuren en het design idem dito.

Het design is simpel en de koppen schreeuwen.

Kortom:
Je voelt het, je ruikt het, je ziet het:
bij deze winkel moet ik zijn voor een koopje.

Deze krantjes zijn perfect in balans: vorm én inhoud. En dat.. is iets om na te streven. Nee, niet dat je een smerig krantje moet gaan publiceren - liever niet. Maar wél dat je nadenkt over vorm en inhoud van jullie verhaal (van je boodschap aan je mogelijke klanten).

Klopt de verpakking bij de inhoud? Bewust én onbewust? En hoe ver durf je te gaan? En wees eens eerlijk... wat doen die stockfoto's voor jullie merk?

Als je mij (Daan) 10 jaar geleden tegen kwam was er absoluut geen twijfel mogelijk. Hartstikke extravert. Maar voor wie ...
04/06/2024

Als je mij (Daan) 10 jaar geleden tegen kwam was er absoluut geen twijfel mogelijk. Hartstikke extravert. Maar voor wie mij deze dagen goed kent weet dat ik ook een heel introverte kant heb. Ik zag laatst dat je dat dan ambivert kan noemen (bestond dat vroeger ook al?).

Maar goed. Het punt van deze post - want het gaat nog steeds wél over marketing natuurlijk. Of je introvert of extravert bent maakt voor marketing niets uit. Lamgeslagen zijn, dat is een ander verhaal - dat maakt wél uit! (Duh...)

Als je het nut begrijpt van marketing, en resultaten ziet. Maar er na een frisse (her)start steeds weer de klad in komt... dan is er iets anders aan de hand.

Dan is de kans namelijk groot dat je iets aan het doen bent dat niet bij jou of bij het bedrijf past. Het is dan belangrijk om te bedenken of dat wat je graag wil ook haalbaar is met de mensen die je het wil laten uitvoeren. Zo niet, maar vind je het nog steeds belangrijk? Zorg dat je de juist mensen inschakelt - eventueel extern. Maak een slim plannetje.

Want het allerbelangrijkste in marketing is: consistentie. Steeds zichtbaar zijn: of dat nu met onregelmatige regelmaat is, of super-regelmatig. Maakt niet uit - als je er maar bent.

En of je dan introvert of extravert bent, dat maakt daarbij geen verschil. Er is overal een mouw aan te passen (een juiste vorm bij te kiezen).

Succes!
Liefs Daan en Aukje

Check de link in onze bio voor de eerstvolgende datum van dit webinar (we doen er een aantal). À bientôt!❤️ Daan en Aukj...
20/05/2024

Check de link in onze bio voor de eerstvolgende datum van dit webinar (we doen er een aantal). À bientôt!

❤️ Daan en Aukje

Ellendig verhaal... over het probleem van mijn personal brand.Dit is de case:Ik heb géén echt ellende verhaal. Enneh.. b...
19/05/2024

Ellendig verhaal... over het probleem van mijn personal brand.

Dit is de case:
Ik heb géén echt ellende verhaal. Enneh.. ben ook niet heel erg fotogeniek, wel best tevreden met mezelf. Ik scroll mijn tijdlijn door en vraag me af... is dit een probleem? Voor mij, voor mijn 'personal brand'?

Ik heb geen vliegtuigcrash overleefd...
Ben niet ziek (gelukkig maar), we hebben geen hond met 3 poten, of blinde kat. Geen tsunami meegemaakt, geen andere extreme buitenlandse avonturen. Ik woon in de stad in een fijn huis met een lief gezin. Niets heel spannends, alles lekker zijn gangetje - en daar zijn we super dankbaar voor.

Note: natuurlijk is niet altijd alles rozengeur en maneschijn, maar om er nu echt een interessant of nog beter... relevant verhaal van te maken? Dat gaat me niet lukken.

En ik ben óók een vakgekkie...
Voor de camera staan - daar word ik niet heel gelukkig van. Heb het weleens gedaan trouwens (mooie foto's al zeg ik het zelf). Maar ik deel liever mijn kennis. Als het over de inhoud gaat ben ik op mijn best. Mijn uitgangspunt daarbij is: ik heb het wiel niet uitgevonden, maar weet toevallig wel hoe je het draaiend krijgt. Ja, daar heb ik veel tijd en liefde ingestoken om dat te leren en dat deel ik graag met je. Maar wat ik doe draait dus niet om mij, het gaat om jou. En dus voelt het gek om bij iedere post een foto van mezelf te plaatsen.

Maar toch, twijfel ik ook weleens...

🤔 Want als marketeer weet ik dat ellende het goed doet, lekker viraal gaan is fijn. Toch? Of niet?
🤔 En ik weet ook, dat marketing om vertrouwen gaat, en een goede professionele foto draagt daar aan bij. Toch? Of niet...?
🤔 En... Als iedereen dit doet... Moet ik dan meedoen? Of niet...?

Neeeeeeee joh, natuurlijk hoeft dit niet!

Werken aan je personal brand is veel simpeler!
Waar je je verhaal vertelt, daar ontstaat je netwerk. Hoe je je verhaal vertelt, bepaalt welke mensen je aantrekt. Of je nu graag schrijft, illustreert, mooie gelikte studiofoto's, gekke foto's, veelzeggende foto's of verhalende foto's wil gebruiken. Alles kan, en als je iets doet wat bij jou past - trek je mensen aan die ook bij jou passen.

Een verbazingwekkend ongemakkelijk marketingverhaal over mijn (Daan) bezoek aan een oogkliniek lezen? Nou, komt ie.. 👀Ee...
19/05/2024

Een verbazingwekkend ongemakkelijk marketingverhaal over mijn (Daan) bezoek aan een oogkliniek lezen? Nou, komt ie.. 👀

Een van mijn familieleden heeft zijn ogen laten laseren. Hij was enorm tevreden. En vanuit deze warme aanbeveling dacht ik.. ik maak ook een afspraak! Yay, zo geregeld.

Op de website de investering bekeken voor de meest voorkomende situatie. En hup naar de intake. Voor wie nog nooit zo'n intake heeft gedaan: ze gaan met allerlei apparaten je ogen onderzoeken. Om deze reden krijg je oogdruppels waardoor je een paar uur wazig gaat zien. Als in: je ziet alleen nog maar grove vormen en gekleurde mist...

Onderzoek - ging goed. Eindgesprek bij de arts: ik kom niet in aanmerking voor de standaard laserbehandeling van mijn ogen. Er was wél een andere mogelijkheid: lenzen vervangen.

Ik vroeg hem: oké, en wat betekent dit dan concreet qua prijs en planning?
Hij zei: 'weet ik niet', mijn collega gaat je daar zo in meenemen. Ik dacht: "huh?"

Ik zo blind als een mol naar zijn collega toe die mij met een heerlijk doorgerookte Amsterdamse stem vroeg: "Wanneer zullen we de afspraak plannen?"

Mijn reactie: "Nou, voordat we een afspraak maken, zou ik graag willen weten wat de investering dan is."
Zij: "Ik heb het voor je uitgeprint, hier heb je het"
Ik: "Oke, maar ik kan het niet lezen door de oogdruppels, kan je het me vertellen?"
Zij kletste eromheen: "Als we nu plannen, dan heb je gegarandeerd plek."
Ik: "Maar ik wil eerst weten waar ik aan toe ben."
Zij: "Je kunt tot een jaar beslissen."

En daar stond ik weer op de stoep.

Halfblind met een offerte onder mijn arm waarvan ik direct wist: ga ik niet doen. Ongeacht wat erop stond.

Conclusie:
Je hebt een lekker verhaal over je bedrijf, mensen snappen het en denken.. ja dit wil ik óók! Maar dan... Dan wordt het ingewikkeld. Want ga je nu wel of niet een prijs geven?

Ja, wel doen! Je prijs hoeft dan niet exact te zijn, maar een voorbeeld of een indicatie kan ook. Je wil dat mensen weten waar ze aan toe zijn, waarom? Dat scheelt hen tijd, en jou ook. Zo ben je alleen in gesprek als prijs echt niet meer het issue is en hoef je er ook niet ongemakkelijk omheen te draaien.

Adres

Amersfoort

Openingstijden

Maandag 09:00 - 16:00
Dinsdag 09:00 - 16:00
Woensdag 09:00 - 16:00
Vrijdag 09:00 - 14:00

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Club du Matin nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Club du Matin:

Delen