31/01/2023
Aanvragen subsidie voor energiebesparing woningeigenaren geopend
Vanaf 24 januari 2023 kunnen woningeigenaren, onder verruimde voorwaarden, weer subsidie aanvragen voor het verduurzamen van hun woning. Namelijk met de Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE).
Woningeigenaren die één isolatiemaatregel nemen of hebben genomen, komen nu ook in aanmerking voor subsidie. Tot vorig jaar was het minimum 2 maatregelen.
Woningeigenaren kunnen nu ook subsidie aanvragen voor een nieuwe elektrische kookvoorziening. Een van de voorwaarden hierbij is dat de woning aardgasvrij is en de aardgasmeter definitief is verwijderd op of na 2 april 2022. Ook moet de woning zijn aangesloten op een warmtenet.
De termijn om de subsidieaanvraag in te dienen na het nemen van de eerste maatregel, is verruimd naar 24 maanden. Moet u dus wat langer wachten op een warmtepomp of een beschikbare installateur die een 2e maatregel kan uitvoeren? Dan heeft u nu meer tijd om subsidie aan te vragen.
Meer informatie hierover kunt u vinden op:
De Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE) wordt vanaf 2023 voor meer mensen bereikbaar. De Investeringssubsidie duurzame energie en energiebesparing (ISDE) wordt vanaf 2023 voor meer mensen bereikbaar. We hebben de wijzigingen voor u hieronder op een rijtje gezet.