17/04/2026
Geslaagd voor verpleegkundige MBO-V
(geschreven door Fiona van Stralen)
Sinds 2019 werk ik bij Bloezem als verzorgende IG. Toch merkte ik dat ik toe was aan meer uitdaging en verdieping in mijn werk. In november 2023 kreeg ik vanuit mijn werk de kans om te starten met de opleiding verpleegkundige (MBO-V). Deze kans heb ik met beide handen aangegrepen.
Vol enthousiasme begon ik aan de opleiding, en op 4 maart 2026 was het zover, ik mocht mijn laatste twee examens afleggen en met succes! In één keer geslaagd. Wat heb ik in deze twee jaar ontzettend veel geleerd.
Wat mij vooral opviel, is dat ik in het laatste halfjaar grote stappen heb gemaakt in mijn ontwikkeling, zowel persoonlijk als professioneel. Alles wat ik geleerd had, kwam in die periode echt samen. Dit kwam mede doordat ik de rol van dagoudste op mij nam. Hierdoor kreeg ik te maken met alle facetten van het werk. Van zorg op route tot coördinerende taken, waarbij ik een coördinerende rol had richting cliënten, collega’s en andere disciplines. In deze rol leerde ik prioriteiten stellen en op basis van klinisch redeneren keuzes maken. Dit gaf mij meer inzicht in de verschillende casussen en mijn rol daarin als verpleegkundige.
Het volgen van de opleiding via Bloezem heb ik als zeer positief ervaren. Mijn begeleiders hebben mij hierin goed ondersteund, dachten mee en gaven waardevolle tips wanneer dat nodig was. Ook de ruimte en het vertrouwen die ik vanuit Bloezem kreeg, hebben eraan bijgedragen dat ik de opleiding binnen 2 jaar en een paar maanden succesvol heb kunnen afronden.
Op 31 maart kreeg ik het definitieve bericht “geslaagd voor de opleiding MBO-V”. Wat een geweldig gevoel! En vandaag, 15 april, mag ik mijn diploma fysiek ophalen de cirkel is rond.
Ik wil Bloezem en iedereen die mij heeft ondersteund in mijn ontwikkeling tot verpleegkundige ontzettend bedanken voor deze mooie kans en begeleiding.
Op naar een mooie toekomst als verpleegkundige!