Bries Advies

Bries Advies Openstaande vacatures? Hoog ziekteverzuim en stress? Ik adviseer aan welke knoppen je kunt draaien.

Ik ga stoppen met posten op dit Insta en FB account en me focussen op LinkedIn.Wel heb ik een mooi, nieuw account op Ins...
03/01/2024

Ik ga stoppen met posten op dit Insta en FB account en me focussen op LinkedIn.

Wel heb ik een mooi, nieuw account op Insta onder mijn eigen naam. Ik ben namelijk dol op quotes en mooie uitspraken. Mijn moeder was dat ook en die verzamelde mooie teksten nog handgeschreven in een schrift. Dat schrift heb ik ook en ik wilde er al een tijdje wat mee doen.

Totdat ik een tijdje terug bedacht dat ik die wel op Insta kan plaatsen. Als achtergrond gebruik ik foto's die ik zelf ergens gemaakt heb of schilderijtjes die ik thuis maak.

Bedankt voor het volgen hier op Insta en FB. Stuur me gerust een connectieverzoek op LinkedIn en volg mijn andere account op Insta.

In mijn vorige post vroeg ik je om jezelf voor te nemen vaker (korte) pauzes te nemen.Maar hoe vul je die pauzes dan in?...
29/12/2023

In mijn vorige post vroeg ik je om jezelf voor te nemen vaker (korte) pauzes te nemen.

Maar hoe vul je die pauzes dan in?
- Nog even snel wat mailtjes wegwerken en tussendoor een hap van je boterham?
- Dat overleg dan maar om 12.00u plannen want het lukt anders écht niet om bij elkaar te komen?
- Met koorts in bed liggen en toch je collega willen helpen?

Dit zijn zo maar een paar voorbeelden, je herkent ze vast wel, en er zijn er nog veel meer op te noemen. Maar in mijn ogen niet de manier om je pauzes te vullen en je rustmomenten over te slaan.

Waarom vinden we het nou zo lastig om pauze te nemen? Alle andere taken en andere mensen lijken zo wel belangrijker dan de meest belangrijke persoon in je leven: jijzelf!

Hoe kun je je pauzes dan beter wel vullen?
- Wandelen
- Uit het raam staren
- Tekenen
- Mediteren
- Sporten
- Etc.

In ieder geval het volgende niet:
- op een scherm kijken
- met werk bezig zijn
- over werk praten
- over werk lezen

Hoe vul jij je pauze in?

hashtag hashtag hashtag
hashtag hashtag hashtag hashtag hashtag

Kerstvakantie, tijd om uit te rusten voor velen.En hoe ga je dan na de vakantie weer van start op het werk? Op dezelfde ...
27/12/2023

Kerstvakantie, tijd om uit te rusten voor velen.

En hoe ga je dan na de vakantie weer van start op het werk? Op dezelfde manier als voor de kerstvakantie? Of heb je goede voornemens?

Ik ben zelf niet van de goede voornemens op 1 januari omdat je verbeteringen het hele jaar door kunt voeren. Wanneer jij voelt dat het daar tijd voor is. Want dat is in mijn beleving de beste motivatie, als je het zelf echt wilt.

Maar als je dan toch het nieuwe (werk)jaar wilt starten met een goed voornemen; neem jezelf dan voor om regelmatig een (korte) pauze te nemen.
Dat is goed voor je productiviteit, je creativiteit en je eigen balans.
Het heeft alleen maar voordelen 😀

Juist als je vindt dat je er geen tijd voor hebt, is het tijd voor pauze!

hashtag hashtag hashtag hashtag hashtag hashtag hashtag hashtag

En een beetje extra voor een glimlach 😀 🙂 Wat doet jouw bedrijf om de klant een glimlach te bezorgen?Ben jij je ervan be...
18/12/2023

En een beetje extra voor een glimlach 😀

🙂 Wat doet jouw bedrijf om de klant een glimlach te bezorgen?

Ben jij je ervan bewust dat je soms met hele kleine dingen je klant net iets extra's kunt geven?

Weet je ook wat je klant zou willen?

❔ Met klantonderzoek kun je onderzoeken wat jouw klant verwacht van je dienstverlening.

Wat is voor jouw klant de basis wat hij/zij verwacht?

Wanneer voelt het als een beetje extra?

Of wanneer voelt het als net te kort?

Als je dat in kaart brengt, weet je welke kleine stappen je kunt zetten om net wat extra klantwaarde toe te voegen voor die 😀

🥪 Nee je hoeft niet meteen zo ludiek te zijn als de grote warehouse bedrijven. Start gewoon klein, net als bij Donker en Blond in Etten-Leur. Ik vroeg de helft van mijn sandwich mee naar huis omdat ik hem niet op kreeg. Toen ik het zakje terug kreeg zorgde dat direct voor een glimlach op mijn gezicht. En nu wijd ik er nog een post aan ook. Zo zie je maar hoeveel impact iets kleins al kan hebben.

Ik stik van de ideeën die elke dag in mijn hoofd opploppen. Vroeger kon ik daar onrustig van worden omdat ik het gevoel ...
15/12/2023

Ik stik van de ideeën die elke dag in mijn hoofd opploppen. Vroeger kon ik daar onrustig van worden omdat ik het gevoel had dat ik er ook vanalles mee moest.

Tegenwoordig ben ik me ervan bewust, dankzij Rianne Klein Geltink, dat ik niet met al die ideeën iets hoef.

Sterker nog, meestal zijn het ideeën die juist bestemd zijn voor anderen.

En dat merk ik ook als ik met anderen in gesprek ben of ergens aanwezig ben. Er plopt altijd vanalles in mijn hoofd aan tips en ideeën. Waardoor ik ook regelmatig te horen krijg: "dankjewel voor de tips" of "hee wat een goed idee."

Ik vertel dit niet om mezelf op de borst te kloppen maar wel om te laten zien dat ik hier juist heel blij van word. Het geeft mij weer energie als ik een ander blij kan maken met mijn tips en ideeën.

En dat allemaal met wat meer bewustwording dankzij Human Design 😀

Vitaliteit Werkt! Zo heet het bedrijf van Aldo Dorigo en Kim Dusseldorp. Vanochtend mocht ik bij Aldo op de thee want wi...
14/12/2023

Vitaliteit Werkt! Zo heet het bedrijf van Aldo Dorigo en Kim Dusseldorp. Vanochtend mocht ik bij Aldo op de thee want wij hadden tijdens de zzp-wandeling van Minke Brandsma al eens ontdekt dat we veel raakvlakken hebben in ons werk.

We hebben een boeiend gesprek gehad over wat er allemaal verbeterd kan worden bij bedrijven. Als je beiden verzot bent op verbeteren dan valt er veel verbetering te zien en is er nog heel wat winst te behalen bij bedrijven waar je dan weer uren over kan kletsen als je niet uitkijkt.

Aldo is ook werkzaam als orthomoleculair therapeut en daarmee bezig met gezondheid van de mens. Hierdoor biedt hij, samen met Kim, al een mooi compleet pakket aan om bedrijven en medewerkers vitaler te krijgen. Ze richten zich op preventie, herstel en begeleiding bij verzuim.

Door dit soort gesprekken krijg ik ook weer mooie inzichten hoe ik met het verbeteren van processen en coaching ook bijdraag aan de vitaliteit van een bedrijf en de medewerkers. En zo willen we graag allemaal een steentje bijdragen aan vitale bedrijven en medewerkers.

Het wordt een mooie serie zo en een thema is ontstaan: Bries Advies op de thee bij...

Ik vind het hartstikke leuk om op deze manier nieuwe mensen te leren kennen, van elkaar te leren en op plekken te komen waar ik nog nooit geweest ben.

Mag ik nou bij jou ook een keer op de thee? Nodig me dan uit met een dm, reactie onder deze post of een appje/belletje op 06-45062981. Dan kom ik graag bij je langs 😊

🎄 Het is december en zo veel mensen werken zich in de stress om het werk af te krijgen voor de kerst. ❔ Elk jaar ben ik ...
13/12/2023

🎄 Het is december en zo veel mensen werken zich in de stress om het werk af te krijgen voor de kerst.

❔ Elk jaar ben ik benieuwd naar: hoe komt dat nou?

Je weet elk jaar wat er af moet zijn. Dat er nog budget opgemaakt moet worden.

📆 Wat mij opvalt is dat bij veel bedrijven een jaarplan er grofweg uitziet zoals op de linker afbeelding. Alles heeft startdatum 1 januari en einddatum 31 december.

Wat ik dan zie gebeuren is:

- we starten het jaar rustig want we hebben nog een heel jaar voor de plannen

- oh jee het is al bijna zomervakantie en daarna is het jaar zo voorbij

- we hebben nog maar 5 weken tot kerst en dit moet allemaal nog af

🤔 Waarom moeten al die projecten in 1 kalenderjaar opgepakt en afgemaakt worden?

Na 31 december is er toch ook nog tijd?

Hebben die projecten allemaal een looptijd van 1 jaar nodig?

Misschien kun je het ook wel in 4 maanden af krijgen?

💮 Heb jij hier nou last van en wil je mij graag eens meenemen in hoe dit in jouw organisatie gaat? Stuur me dan eens een bericht, dan kijk ik graag met je mee en ga ik je helpen om het anders te organiseren zodat het wat relaxter wordt.

Je kunt me bellen/appen op 06-45062981, kijk voor meer info op www.bries-advies.nl, mail naar [email protected] of stuur een DM.

Ja hoor, ik had weer een theebezoek vanochtend. Deze keer mocht ik op visite bij Paul de Quant van Gapa Finance & Consul...
12/12/2023

Ja hoor, ik had weer een theebezoek vanochtend. Deze keer mocht ik op visite bij Paul de Quant van Gapa Finance & Consultancy in het mooie Bondpark in Breda.

Paul heeft me met veel enthousiasme verteld over zijn bedrijf. Hoe hij graag werkt met creatieve ondernemers en hoe hij ze helpt hun bedrijf te structureren. Inderdaad het bedrijf structureren en niet de creatieve ondernemer zelf. Want die moet lekker de speelruimte houden om volop te doen waar hij/zij als creatieve ondernemer goed in is.

Paul en ik hebben veel herkenning op het verbeteren van bedrijfsprocessen. Ondernemers helpen om te groeien en ze helpen de bedrijfsvoering te verbeteren.

Ik vond het ook erg leuk om tijdens het gesprek mijn verhaal te mogen vertellen. Waarbij ik mijn eigen enthousiasme volledig voelde over continu verbeteren (bij mens en organisatie). Want dat is toch wat ik het liefste doe. Processen in kaart brengen, verbeteren en erbij coachen.

Dankjewel Paul en tot de volgende thee.

Mag ik bij jouw onderneming ook op de thee komen? Om eens te luisteren naar wat je doet. Stuur me een dm of mail naar [email protected] of app/bel op 06-45062981.

Grappig he, ik vul een test in die ik van Maandag® ontving en daar komt een kloppend verhaal uit. Niet heel gedetailleer...
08/12/2023

Grappig he, ik vul een test in die ik van Maandag® ontving en daar komt een kloppend verhaal uit. Niet heel gedetailleerd natuurlijk maar op hoofdlijnen wel wie ik ben. Wil je wat meer over me weten? Lees dan even verder.

🎨 Eigenzinnig ja dat klopt wel. Ik herken me wel in de tekst: "Jij doet gewoon lekker de dingen op jouw eigen unieke manier. Lekker creatief, ondernemend en daarmee maak je jezelf anders dan anderen. Het nastreven van het doen van dingen op jouw eigen manier is gewoon een belangrijke drijfveer voor jou."

📄 De test ging over je werkprofiel waarbij bij mij nog de volgende drie eigenschappen waarmee ik opval uit kwamen.

- Autonoom

- Creatief

- Ondernemend

✔Ook daar herken ik mezelf zeker in. Laat mij mijn eigen ding maar doen. Ik hou van zelfstandig werken en vertrouw op mijn eigen intuïtie.

Creativiteit breng ik mee zowel door tekenen, schilderen, verzinnen van creatieve posts maar ook zeker door het verzinnen van creatieve oplossingen. Vaak oplossingen die anderen niet zien.

En ik hou wel van avontuur, ga graag een nieuwe uitdaging aan want ik hou niet van telkens hetzelfde werk doen. Ik volg mijn eigen pad en hou van het creëren van ruimte voor spontane ideeën en projecten.

Zo nu heb je mij qua werk ook meteen een beetje beter leren kennen. Een volgende keer zal ik nog iets meer over mezelf vertellen.

Waar hebben we het dan allemaal zo druk mee? 😧 Als jouw medewerkers aangeven dat het zo druk is;- Heb je dan wel eens de...
06/12/2023

Waar hebben we het dan allemaal zo druk mee?

😧 Als jouw medewerkers aangeven dat het zo druk is;

- Heb je dan wel eens de tijd genomen om te onderzoeken waar iedereen zo druk mee is?

- Is druk een gevoel, een grote stapel werk of beiden?

- Leggen we onszelf dan die druk op of wordt hij opgelegd?

❔ Door de volgende vragen te stellen, kom je al veel aan de weet:

- Waar ben je nu mee bezig?

- Wanneer moet het af zijn?

- Van wie moet het dan af zijn?

Misschien kom je dan wel tot de ontdekking dat sommige dingen niet zo'n haast hebben. Kun je samen met je medewerkers beter prioriteiten bepalen. Want zij zien het niet altijd als ze alleen die stapel werk zien.

📅 En zorg dan volgend jaar dat het jaarplan niet loopt van 1 januari t/m 31 december. Deel de projecten/activiteiten eens op in kortere termijnen meer verspreid over het jaar. Dat scheelt een hoop druk in december zodat je medewerkers niet total loss aan het kerstdiner zitten.

Wil je meer weten of hulp hierbij? Stuur me een berichtje en ik neem contact met je op. Je kunt me bellen/appen op 06-45062981, kijk voor meer info op www.bries-advies.nl, mail naar [email protected] of stuur een DM.

💰 Geld investeren in datgene wat de buitenwereld (de klant) ziet maar zo min mogelijk geld investeren in de interne orga...
01/12/2023

💰 Geld investeren in datgene wat de buitenwereld (de klant) ziet maar zo min mogelijk geld investeren in de interne organisatie.

Het valt me op dat dat bij, vooral kleinere, bedrijven best nogal eens aan de hand is.

De auto waarin de verkoper rijdt moet er mooi uit zien.

Het kantoorpand waar de klant ontvangen wordt moet er mooi uit zien.

We moeten mooie apparatuur hebben.

🌡 Maar intern zit iedereen tot over zijn oren in het werk. Er is eigenlijk geen tijd om nieuwe opdrachten aan te nemen. Het magazijn puilt uit. Er zijn zieken waardoor iedereen nog meer werk erbij oppakt omdat het toch gedaan moet worden en we er ons allemaal verantwoordelijk voor voelen.

💹 Waarom mag er niet wat meer geld uitgegeven worden om ook de interne organisatie beter weg te zetten?

Om ruimte te creëren bij medewerkers en in magazijnen?

Zodat er ruimte is om voor de klant net dat beetje extra te doen wat je graag wilt doen.

Zodat er ruimte is als er een collega ziek wordt.

Zodat er ruimte is om werkprocessen te verbeteren.

Waardoor je uiteindelijk weer geld bespaard.

👀 Of denk ik nu te simpel? Ik denk het niet. Soms zijn er alleen ogen van buitenaf nodig om het te zien. Als je er middenin zit zie je het misschien niet meer.

Laat ik nu net een paar mooie, blauwe ogen hebben waarmee ik het wel zie. Wil je ook geld besparen door eerst te investeren in de binnenkant?

📧 Stuur me een berichtje en ik neem contact met je op. Je kunt me bellen/appen op 06-45062981, kijk voor meer info op www.bries-advies.nl, mail naar [email protected] of stuur een DM.

Vandaag mocht ik op de thee bij Jurgen Wildhagen van All Office Van den CorputEn all office zijn ze zeg. Poeh ik ben wel...
29/11/2023

Vandaag mocht ik op de thee bij Jurgen Wildhagen van All Office Van den Corput

En all office zijn ze zeg. Poeh ik ben wel onder de indruk van wat zij kunnen leveren. Je volledige kantoorinrichting van vloer (incl plint) tot akoestische oplossingen tot pennen en papier. Toen ik daar rondliep kreeg ik zelf ook zin om een kantoor in te richten en ik heb niet eens een kantoor 😄

In ieder geval zou ik graag willen werken in een kantoor wat zo mooi ingericht is als dat van hen.

Als klant lijkt me het heel prettig dat 1 bedrijf je alles uit handen kan nemen om je kantoor in te richten. En dat veel klanten dat prettig vinden blijkt wel. Ze zijn zo succesvol dat het magazijn te klein wordt om alle leveringen tijdelijk op te slaan. Mijn lean handen jeuken om met ze mee te kijken hoe dat anders georganiseerd kan worden.

Dankjewel Jurgen voor de ontvangst. Jij hebt me weer wat geleerd over jullie bedrijf en ik ben ook weer met wat tips voor mijn bedrijf naar huis gegaan.

☕ Wil je me ook graag laten zien hoe het er bij jullie in het bedrijf aan toe gaat? Wil je mij wat leren? Dan kom ik graag bij je op de thee.

Stuur me een berichtje en ik neem contact met je op. Je kunt me bellen/appen op 06-45062981, kijk voor meer info op www.bries-advies.nl, mail naar [email protected] of stuur een DM.

Adres

Grauwe Polder 100
Etten-Leur

Openingstijden

Maandag 08:30 - 17:30
Dinsdag 08:30 - 17:30
Woensdag 08:30 - 17:30
Donderdag 08:30 - 17:30
Vrijdag 08:30 - 17:30

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Bries Advies nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Bries Advies:

Delen