Hynder en Ko

Hynder en Ko Paard Bewuste Huisvesting en Leerplek voor Mens en Dier

Willen jullie me helpen? Ik had vervoer geregeld voor de paarden, om de komende weken naar Frankrijk te verhuizen. Maar ...
27/09/2023

Willen jullie me helpen?

Ik had vervoer geregeld voor de paarden, om de komende weken naar Frankrijk te verhuizen. Maar die manier zit me toch niet lekker.. Omdat het een lange reis is wil ik meer comfort voor ze en zo min mogelijk trauma uitlokken 🩷

Nu heb ik een transportbedrijf gevonden dat ze in een comfortabele, goed geveerde Γ©n geventileerde vrachtwagen bij mij willen brengen! Alleen dit kan ik eigenlijk niet betalen.

Vandaar dat ik jullie vraag om kilometers te sponsoren!!

Totaal heb ik 4500,00 nodig, 2000,00 daarvan heb ik zelf al gespaard.

Helpen jullie ons met de rest?

Er gaat geen cent van het bedrag naar mij. Alles is voor de paardenschatten die een fantastisch bestaan krijgen in een paradijselijke omgeving πŸ’šπŸ’š Voor de rest van hun leven πŸ’šπŸ’š Dat zullen jullie allemaal te zien krijgen binnenkort 😍

Alvast enorm bedankt voor elke cent die je met ons wilt delen βœ…

*Offerte staat in de eerste reactie, voor jullie om te checken 😊

Eenvoudig en veilig je vrienden terugbetalen met iDEAL.

Ik ben zo trots ❀️Vier jaar geleden kwam Roos bij ons wonen toen ze nog maar een puppy was. Door allerhande omstandighed...
09/11/2022

Ik ben zo trots ❀️

Vier jaar geleden kwam Roos bij ons wonen toen ze nog maar een puppy was. Door allerhande omstandigheden heeft ze een enorm trauma ontwikkeld richting mensen. Dat mocht zo zijn en we hebben haar allemaal lekker haar unieke zelf laten zijn en alles op haar eigen tempo laten doen en bepalen.

Soms mogen we haar aaien en ook heel vaak niet. Ik bekap haar niet, ze gaat niet naar de tandarts, en we ontwormen op afstand.. alles om haar maar vooral de ruimte te geven om zelf te bedenken wat ze van mensen vind en wat ze er wel of niet mee zou willen. Ze ontvangt van alle mensen om haar heen alleen maar liefde en openheid en niemand vraagt iets van haar. Een van de andere eigenaren clickert nu met haar en dat gaat geregeld heel goed! Hij kreeg zelfs een halster om een poosje terug, geweldig!

Wanneer je iets loslaat komt het naar je toe πŸͺ·

Vandaag mocht ik haar over haar neus en wangen aaien en toen kwam ze plots met haar neus in mijn nek liggen. Het was zo bijzonder en de allereerste keer dat ze echt helemaal in mijn aura zatπŸ§šπŸΌβ€β™€οΈ
We stonden er een paar minuutjes en toen begon ze het spannend te vinden, nam ze weer afstand en zwaaiden haar oren in het rond. Zo'n mond zit dan toch erg dichtbij, dus ik vroeg haar of ze het goed vond als we weer stopten. Ik kreeg een gemengd signaal van haar en vulde zelf in dat het oke was. Toen ik wegstapte voelde ik haar achter me mij met een nijdige blik wegwuiven.

Roosje, je bent zo heerlijk eerlijk en bijzonder. I 🀍 you

Dat is alweer een halve eeuw geleden! Vanaf nu zullen we weer toffe updates geven over het reilen en zeilen in de kudde ...
20/10/2022

Dat is alweer een halve eeuw geleden!

Vanaf nu zullen we weer toffe updates geven over het reilen en zeilen in de kudde van Hynder en Ko. Die is sinds vandaag weer gegroeid, met de komst van Wilgje. Dit moppie is 3 jaar en zal het vast naar haar zin krijgen hier 🫢🏽

Naw.... 🐴🫢🏽Hynder en Ko πŸ«ΆπŸ½πŸ„
20/10/2022

Naw....

🐴🫢🏽Hynder en Ko πŸ«ΆπŸ½πŸ„

Zit jij al lekker onder een palmboom in je tuin, met een cocktail? Of in een stoffige stal met een bekertje water 😎Gun j...
15/06/2022

Zit jij al lekker onder een palmboom in je tuin, met een cocktail? Of in een stoffige stal met een bekertje water 😎

Gun jouw paarden dit ook.
βœ”οΈ Zorg voor schaduw βœ”οΈ

Wist je dat paarden ernstige hoofdpijn kunnen ervaren door hitte? En dat je dit niet gauw doorhebt omdat ze het pas aangeven wanneer het te laat is?

Weet je niet hoe je schaduw kan creΓ«ren of laten de stal regels het niet toe?
Vraag dan om hulp en laat het er niet zomaar bij zitten ✨

Hebben jouw dieren schaduw maar staan ze er niet in? Kijk of je de reden kan achterhalen (wellicht vinden ze de plek of opzet niet fijn) en doe wat je kunt. En anders hebben ze in ieder geval een keuze 🀞🏽

Natuurlijk geldt dit bericht voor alle (land)dieren!

Heb jij een fijne schaduwplek?
Deel alsjeblieft een foto onder dit bericht om anderen te inspireren.

Namens alle verhitte dieren: dankjewel πŸ’“

05/06/2022

We zijn compleet!

Deze twee moppies zijn vandaag bij ons komen wonen πŸ’š De spikkel heet Mamsie, zij heeft maar 1 werkend oogje en de zwarte parel heet Boy πŸ’™

Ze hebben hun eigen veilige haven op de nieuwe "Track voor de mini's" die door ons heerlijk groene voedselbos loopt en afgesloten is voor de rest.
.....

Dachten we; we zouden het eerst een paar dagen geven en dan vanzelf zien hoe het zou lopen. Maar paarden trekken zich niet altijd het meeste aan van wat wij als mensen bedenken πŸ˜ŽπŸ˜† De 3 in-/uitgangen hadden we afgezet met elastiek. Mocht er dan eentje doorheen gaan, dan zou er niets kapot gaan.

Binnen een uur renden jut en jul dwars door de kudde, alles in rep en roer en Mamsie door de draden het erf op. Gelukkig wonen we doodlopend πŸ˜…

Toch weer terug gezet en Mamsie besloot daar maar te blijven. Boy zoekt de randen van de kudde op en rent direct keurig onder het elastiek door als het hem te ingewikkeld wordπŸ€žπŸ½βœ”οΈ

Morgen maar zien waar alles en iedereen is πŸ™ˆ

Ik maak me nooit druk om zulke dingen, de paarden vinden het zelf wel uit en onze bemoeienis is vaak bijzaak voor ze. Ik vertrouw 100% op het systeem van de kudde, dus het komt gewoon hartstikke goed 😍

Een van de eigenaren heeft vandaag prachtige foto's gemaakt van onze kudde 🀩 Wat is dit toch een rijkdom om mee te mogen...
15/05/2022

Een van de eigenaren heeft vandaag prachtige foto's gemaakt van onze kudde 🀩

Wat is dit toch een rijkdom om mee te mogen leven β€οΈπŸ’šβ€οΈ

De paarden mogen elke dag een paar uurtjes op het gras en dan weer naar hun saaie, droge hooi πŸ€“
Zo krijgen ze lekker vers binnen en toch niet teveel.
Want zoals je ziet zijn ze rond en gezond πŸ₯³. En vooral heel erg gelukkig, dat is voor mij het aller belangrijkste ✨

Vandaag eerst met een vrachtwagen een van onze pony's naar Heeg gebracht, daar Dixie ontmoet; die komt bij ons wonen 🌸  ...
18/04/2022

Vandaag eerst met een vrachtwagen een van onze pony's naar Heeg gebracht, daar Dixie ontmoet; die komt bij ons wonen 🌸 En toen in het heerlijke zonnetje op ons gemakje in 3 uur naar huis gewandeld πŸ˜… Met een lief vriendinnetje op de rug van die dappere Feline, een nieuwe, enthousiaste eigenaar, ontspannen Dixie en ik voel me weer eens sportief: iedereen blij πŸ€—

Thuis krijgt Dixie haar eigen stukje land, de rest van de kudde mag er voorlopig omheen lopen. Zo kunnen ze over het draad snuffelen en elkaar rustig leren kennen. Wanneer het moment komt om ze bij elkaar te voegen weet niemand, dat zal zichzelf wijzen.. Vertrouwen is het enige dat we nodig hebben. ✨

Ik vind het echt een feestdag vandaag πŸ₯³ Want dit paard hoeft vanaf nu nooit meer in een donkere stal te staan en staat onder een heldere hemel te wennen aan de donkere, stille nachten hier. Welkom! πŸ§šπŸΌβ€β™€οΈπŸ§šπŸΌβ€β™€οΈ

Ahhhh toeee, nog eentje dan πŸ€—πŸ€—
20/03/2022

Ahhhh toeee, nog eentje dan πŸ€—πŸ€—

19/02/2022

Even een zenn-moment... 🌺
Na de storm van gisteren staan/liggen ze allemaal lekker te soezen. πŸ€—

Is het geen prachtig levend schilderij? πŸ–ΌοΈπŸ΄

18/02/2022

Storm! Wij hebben allemaal de wind in onze kop.. maar de paarden πŸ€·πŸΌβ€β™€οΈ

Hoe gaat het bij jullie paarden??

Adres

Kaepwei 1
Gaastmeer
8611JL

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Hynder en Ko nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Hynder en Ko:

Delen