30/12/2025
Ik zie hier, op insta, mooie jaaroverzichten voorbij komen. Uiteraard ga je zelf ook even in je mappen kijken, wat heb ik afgelopen jaar allemaal gedaan?
Ieder jaar voel ik me meer dan gezegend met mijn opdrachten en projecten. Ik heb de mooiste baan die ik me kan bedenken.
Maar even eerlijk: ik ben te lui om een overzicht filmpje in elkaar te zetten omdat m'n foto's overal en nergens staan. En omdat ik een gevoels mens ben en opdrachten mij ook herinneren aan bepaalde momenten in mijn leven, laat ik het hierbij. Maar al bladerend door m'n foto's kom ik toch een project tegen die ik niet op insta gedeeld heb. Dat overkomt me vaker. Maar dit is een project in opdracht van van/ en voor leerlingen van het Marianum in Lichtenvoorde: het opzetten van een tweedehandskleding winkel in school. Dat project is net voor de zomer afgerond. Ik vind het wel een mooie afsluiter van dit jaar, want hoe mooi is het dat je je kennis en je creativiteit met de volgende generatie mag delen. Dat je naar hun luisterd en probeert te analyseren hoe zij denken en wat zij willen en dat we vervolgens samen aan de slag gaan en samen tot een 'eindresultaat' komt. Tussen aanhalingstekens, want de winkel moet natuurlijk verder groeien, is nog niet 'klaar' en stopt nooit. De leerlingen hebben alles bedacht, van logo tot inrichting en inkoop. Dus nogmaals, een mooie, betekenisvolle afsluiter van dit jaar. En mijn doel voor het komende jaar is dit, hopelijk, voort te kunnen zetten. Mooie opdrachten waar ik energie van krijg.
En intussen blijven werken aan mijn eigen autonome werk, minstens zo belangrijk.😊