15/10/2021
De overheid start met een publiekscampagne over de voordelen van hybride werken. Het advies vanuit het kabinet is dan ook nog steeds om thuis te werken als dat kan en op kantoor als dat nodig is. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft in juli een onderzoek gepubliceerd waaruit bleek dat veel Nederlandse bedrijven zich ook in de toekomst willen blijven inzetten op thuiswerken. Naast dat het voor medewerkers veel tijd scheelt, zorgt het er ook voor dat het minder druk is op de weg. Hierdoor zullen er minder files ontstaan en is het minder druk in het openbaar vervoer.
Nu mensen ook in de toekomst vaker thuis zullen werken zullen sommige thuiswerkplekken en kantoren opnieuw ingericht moeten worden. Op zowel het kantoor als thuis is het belangrijk om ergonomisch te werken. Met beperkte middelen en eenvoudige aanpassingen kan vrijwel iedere werkplek ergonomisch worden ingericht. De Vos Ergonomics biedt een breed aanbod van verschillende ergonomische artikelen aan. Denk hierbij aan onder andere laptopstandaards, monitorarmen en zit-sta oplossingen. Daarnaast kunt u de Vos Ergonomics vragen om een Online Thuiswerkplek Check waarin deskundig advies wordt gegeven over het inrichten van een ergonomische werkplek. Kijk op https://www.dvgshop.nl/diensten/online-thuiswerkplek-check/ voor meer informatie.
Bron: https://www.f-facts.nl/topics/hybride-werken/nieuws/overheid-start-campagne-hybride-werken-wat-win-jij-er-mee
Foto: ANWB