19/06/2026
Bij DuurzaamWij kiezen we bewust voor merken die technisch sterk zijn en in de praktijk betrouwbaar presteren. 💪
Daarom werken wij graag met Viessmann Climate Solutions
Viessmann combineert veel ervaring met hoogwaardige Duitse techniek en een brede productrange. Daardoor zijn er passende systeemconfiguraties mogelijk: van hybride tot all-electric, en van een eenvoudige opstelling tot een systeem met slimme regeling, monitoring en energiemanagement.
Dat is belangrijk, want verduurzaming is maatwerk.
Bij complexere opstellingen denkt Viessmann actief met ons mee over het ontwerp. De lijntjes zijn kort, waardoor we technische keuzes goed kunnen afstemmen op de woning en klantvraag.
Viessmann warmtepompen combineren slimme aansturing met betrouwbare techniek. Mits goed ontworpen en ingeregeld kunnen deze systemen efficiënt en comfortabel werken.
Ook in bestaande woningen is Viessmann interessant. De Vitocal 250-A en 252-A werken met het natuurlijke koudemiddel R290 en kunnen hogere aanvoertemperaturen leveren. Daardoor kunnen bestaande radiatoren in veel situaties behouden blijven, mits warmteverlies en afgiftesysteem goed worden beoordeeld.
Een ander sterk punt is de stille buitenunit. Zeker in woonwijken, bij kleinere percelen of plaatsing dichter bij erfgrenzen is geluid een belangrijk aandachtspunt.
Daarnaast biedt Viessmann sterke systeemintegratie. Via Viessmann One Base en de ViCare-app kunnen warmtepomp, boiler, zonnepanelen, thuisbatterij, laadpaal en energiemanagement steeds beter samenwerken.
Via ViGuide kunnen wij als installateur de warmtepomp op afstand monitoren en instellingen aanpassen. Zo kunnen we de regeling optimaliseren, draaitijden beoordelen en de stooklijn bijstellen.
Voor ons zit de kracht van Viessmann in betrouwbaarheid, stille werking, efficiëntie, flexibiliteit, monitoring, systeemintegratie en technische ondersteuning.
Niet als los product, maar als onderdeel van een compleet energiesysteem dat goed moet functioneren in de woning.
Benieuwd welke oplossing past bij jouw woning? Wij denken graag met je mee.