15/06/2026
Cava, afbakbroodjes en een huis dat eruitzag als een Pinterestbord!
We hadden vorig weekend het Wow-effect. Direct.
Maar na twee nachten te zijn verbleven in het huis hoorde ik het gesprek aan tussen mijn huisgenoten:
“Het is een prachtig huisje”
“Ja, maar je ziet dat het door een amateur gemaakt is”
“Het huisje is opzich prima”
“Ja, niks mis mee. Het is alleen totaal niet praktisch ingericht”
“Jammer van de afwerking”
“Ligt ook wel langs een hele drukke weg”
“Je bent wel zo in het bos... ook niet een echt mooi wandelstuk”
“Centrum is een half uur lopen, ook niet handig.”
“Nee, het is een prima huisje.”
Toen werd het eens tijd om mijn vraag te stellen: “Zou je hier nog eens terugkomen?”
Twijfelachtig antwoord. “Ja... nou... nee... met mijn vriendinnengroep zou ik hier niet naar toe gaan. Voor een familie is dit wel prima. Het waren ook maar 2 nachten he.”
Geen slechte review. Geen boze gast. Gewoon stille twijfel.
De eigenaar heeft prachtige reviews. Hij heeft waarschijnlijk geen idee dat dit gesprek plaatsvond.
Want goede reviews beschermen je niet tegen stille afhakers.
Ik blijf me afvragen of de eigenaar deze stille twijfel had kunnen voorkomen? Deels misschien.
Hij verkoopt een droom maar levert een ‘prima’.
Eerlijk zijn over wat je bent is ook gastvrijheid.
Herken jij dit bij jouw locatie?