10/12/2025
Als ik afstem op mezelf,
Vind ik het altijd.
Mijn eigen innerlijke kompas.
Weten welke richting 'juist' is.
-Voor mij.-
De wereld buitensluiten.
Niet om te verdwijnen,
Maar om mezelf te voelen.
Het is iets wat veel mensen vergeten te doen.
Niet de duizend-in-een-dozijn ‘hoe gaat het?’
Maar meer een: ‘Waar zit je ergens?’
Aanwezig? In het hier en nu?
Of bij de volgende stap?
Of juist weg van iets?
Het tempo en het schema van mijn leven als mens en moeder,
Loopt anders dan mijn innerlijke drive.
Elke keer opnieuw verbinden met mijn kern
is nog altijd de sleutel,
Om het überhaupt te voelen.
De ware antwoorden komen pas,
Wanneer je stil genoeg bent om het te horen.
Wanneer je niet meer reageert vanuit gewoonte,
Maar vanuit afstemming.
Je merkt het vaak aan je lichaam.
Aan de kleine signalen.
Aan momenten waarop iets je aandacht trekt.
Subtiele gedachten die passeren.
En dan gebeurt het vaak.
Dan verschuift er iets.
Niet groots en meeslepend, maar wezenlijk.
Een stukje dat terug op zijn plek valt.
Een inzicht dat je richting geeft.
Een herinnering aan wie je bent,
Als je even niets of niemand hoeft te zijn.
Niet de luidste stem.
Niet het meest doordacht.
Maar wel die stille, krachtige laag
Die altijd klopt.
Je hoeft niets te forceren.
Je hoeft alleen te kiezen wat waar is.
Voel je dat je zelf ook klaar bent voor die diepere laag & activatie? Op 16 januari is er nog ruimte bij de DeepDive. Stuur me een DM voor je plek of check mijn Bio.
In liefde,
Marieke