01/04/2026
Det har vært noen hektiske og nervepirrende uker inn mot påske!! Noen oppstarter, nye faser og viktige milepæler 🙌
Det har vært et renn med avgjørelser på søknader.. Vi jobber ofte i lange løp i prosjekter, først avdekke muligheter, medvirkning og prioriteringer, finne ca kostnader på tiltak, så søke penger 💰 Svaret på søknadene avgjør hvor mange tiltak prosjektet kan realisere. Nå har vi hatt mange prosjekter i finansieringsfasen og for vår del har det vært avgjørende med positive tilsagn på spillemiddelsøknader og søknader til Sparebankstiftelsen DNB. Og rett før ferien kom det mange gledelige meldinger 🥳
Rysstad turpark, 1,1 millioner i spillemidler og nå fullfinansiert fase 1 på 2,3 millioner 🥳 Crosscut-prosjektet, 1 million fra SparebankstiftelsenDNB, 2,2 millioner i godkjente spillemidler, og med lokale og kommunale midler nå fullfinansiert fase 1 på 4,4 millioner 🥳 Seljord kommune sitt prosjekt Seljordtråkk, skilting og veifinning i Seljord sentrum fikk full pott og 500 000 kr fra Sparebankstiftelsen DNB og tilsvarende i spillemidler - good to go 🥳 i tillegg jobber vi med finansiering av en bro, turveg og lekeplass i Flatdal - litt igjen til mål, men nærmer seg 🥳 Det blir en travel vår 🌿
I Dagsturhytte prosjektet planlegger vi en stor og viktig innspillsdag sammen med prosjektgruppa. Vi gleder oss til medvirkningsmøte med viktige brukergrupper i mai 🌸Vi prøver også å lande hytter i de kommunene vi jobber 🏚
I prosjekt Telemarkstallerken er matgruppa i full gang med en sommerrett - vi gleder oss til å smake 😋
I Bykle har vi æren av et utrolig spennende prosjekt i regi av Bykle Næringslag! Et lag med ambisjoner 💪 Her skal vi, sammen med EFFEKT (!!!) utvikle konsept for Setesdal Kraftpark - å skape attraksjonskraft av krafthistorie 🌊💧 DETTE blir gøy!!
Så har det gått mye tid i ferieinnspurten på en kul Storymap på oppdrag fra Faun Naturforvaltning . I deres elg og hjorteviltrapporter er det massevis av data. Målet med vårt oppdrag har vært forenkling, og utdrag av den viktigste informasjonen, slik at dataene for elg og hjortebestand for de ulike kommunene blir mer tilgjengelig på en mer visuell og lesbar måte.
I 59graderNord gruppa driver de med så mangt, drifter prøvebustaden, vi prøver å få til turveg på Skafså og mila/ tjørebrenninga skal forhåpentligvis realiseres til våren 🌼
Vi har også vært i Kviteseid kommune sammen med Feste Landskap • Arkitektur og her skal vi se på en tiltaksplan for sentrum - sette alle innspill og ønsker i system! En god måte å få ting gjort i rett rekkefølge 👏
Avslutter med en shoutout til Fyresdal kommune som avholdt medvirkningsmøte med sine unge voksne i inngangen til påskeferien. I en tid der det skjer mye og fort, tok de seg tid til å lytte til den viktigste stemmen - de unge - i et format som appellerer! Bra jobba, creds til den kreative dametrioen vi mistenker står bak 👏💃 Vi ser frem til å bidra inn i steds- og reisemålsutviklingsarbeidet sammen med dere 🙌
Ønsker hver og en av dere en riktig gooood påske - la oss alle putte sol, appelsin og kvikk lunsj i ønskebrønnen - da må universet levere 🌞🍊🍫