11/07/2025
Det märks att det är tuffa tider – och det har satt sin prägel på min vår. Den har varit fylld av samtal som skaver, komplexa individärenden och situationer där man inte längre har råd att sopa saker under mattan. Det har handlat om att våga ta tag i den där underpresterande medarbetaren, säga det där som behöver sägas – och ibland har det lett till avslut.
Men det har också lett till något helt annat.
- Medarbetare som känt sig sedda
- Relationer som reparerats.
- Tillit som återuppstått.
- Feedback som landat, inte sårat.
Det har blivit så tydligt att även om det ibland tar emot att ta tag i det svåra, så är det också där utveckling sker. För individer. För relationer. För hela organisationer.
Men – det har inte bara varit tuffa samtal.
Jag har också haft förmånen att få jobba med utveckling på andra sätt, för är det någon gång som det är extra viktigt att se till att dina medarbetare har rätt förutsättningar så är det i tuffa tider:
- Skapat visioner och målsättningar
- Skapat strukturer för intern kommunikation och delaktighet
- Coachat , arbetat med ledarutveckling och drivit ledningsgruppsarbete
- Lett workshops inom psykologisk trygghet och engagemangsprojekt
- Styrt upp och skapat verktyg och struktur inom lön & kompensation
…och så mycket mer.
Nu sätter jag punkt för en intensiv och otroligt lärorik vår – och stämplar ut för semester med minibossen☀️
Till alla kollegor, kunder och följare – tack för förtroendet och de viktiga samtalen.
Jag önskar er en fortsatt fin sommar med mycket bad, glass och grillat🌊🌸