HaberGemlik

HaberGemlik Gemlik'ten Haberdar Olun!

Gemlik’te Sağlıksız Gıda Deposuna Zabıta BaskınıGemlik Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, Orhangazi Caddesi üzerinde ...
09/06/2026

Gemlik’te Sağlıksız Gıda Deposuna Zabıta Baskını

Gemlik Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ekipleri, Orhangazi Caddesi üzerinde gelen bir ihbarı değerlendirerek halk sağlığını tehdit eden bir depoya yönelik denetim gerçekleştirdi. Gemlik Belediyesi Zabıta Müdürlüğü ile İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekiplerinin ortaklaşa yürüttüğü denetimlerde, depo olarak kullanılan iş yerinde çok sayıda sağlıksız gıda ürünü tespit edildi.

Yapılan kontrollerde, satışa ve tüketime uygun olmayan, son kullanma tarihi geçmiş, muhafaza koşulları yetersiz ve hijyen kurallarına aykırı şekilde depolanan çeşitli gıda ürünlerinin bulunduğu belirlendi. Ekipler tarafından el konulan ürünler toplatılarak imha edilirken, iş yeri hakkında gerekli idari işlemler başlatıldı.

Denetim sonrası ilgili mevzuatın 58 ve 60’ıncı maddeleri kapsamında tutanak düzenlenerek tahkikat başlatıldı. Ayrıca söz konusu depodan ilçe genelindeki küçük market ve işletmelere ürün dağıtımı yapılıp yapılmadığının belirlenmesi amacıyla İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleriyle müşterek çalışmaların sürdüğü bildirildi.

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Şükrü Deviren, vatandaşların son kullanma tarihi geçmiş, bozulmuş veya sağlıksız koşullarda muhafaza edildiğinden şüphelendikleri gıda ürünleriyle karşılaşmaları halinde Alo 174 Gıda Hattı’na ihbarda bulunmalarının büyük önem taşıdığını söyledi. Deviren, “Halk sağlığını korumak belediyemizin en önemli sorumluluklarından biridir. Vatandaşlarımızın güvenilir gıdaya ulaşabilmesi için ilgili kurumlarla iş birliği içerisinde denetimlerimizi sürdürüyoruz. Gelen her ihbarı titizlikle değerlendirerek gerekli işlemleri kararlılıkla uygulamaya devam edeceğiz” dedi.

Nilüfer Bakımevi İçin Acil İyileştirme ÇağrısıNilüfer Hayvan Hakları İnisiyatifi, Nilüfer Belediyesi Başkan Yardımcısı E...
08/06/2026

Nilüfer Bakımevi İçin Acil İyileştirme Çağrısı

Nilüfer Hayvan Hakları İnisiyatifi, Nilüfer Belediyesi Başkan Yardımcısı Emre Karagöz, Veteriner İşleri Müdürü Sanem Çetiner ve Belediye Komisyon Üyesi Ali Ekber Can ile Alaaddinbey Hayvan Bakımevi’nde bir görüşme gerçekleştirdi. Görüşme öncesinde bakımevinde yapılan incelemeler sonucunda hazırlanan rapor yetkililere sunuldu.

Toplantıda, bakımevindeki yaşam alanlarının yetersizliği başta olmak üzere kapasite aşımı, personel eksikliği, veteriner hizmetleri ve sahiplendirme süreçlerinde yaşanan sorunlar gündeme getirildi. İnisiyatif temsilcileri, bazı bölümlerde köpek başına düşen alanın mevzuatta öngörülen ölçülerin çok altında kaldığını, bunun da hayvanlarda strese ve zaman zaman ölümcül kavgalara yol açtığını ifade etti.

Bakımevinin kapasitesinin üzerinde dolu olduğu ve buna rağmen yeni hayvan girişlerinin sürdüğü belirtilirken, yeni yaşam alanlarıyla birlikte personel sayısının artırılması gerektiği vurgulandı. Hafta sonları ve resmi tatillerde yaşanan aksaklıklar ile 7/24 veteriner hizmeti eksikliğinin de ciddi risk oluşturduğu dile getirildi.

Görüşmede ayrıca gönüllüler ve sivil toplum kuruluşlarının bakımevine kontrollü erişiminin sağlanması, hafta sonları da sahiplendirme işlemlerinin sürdürülebilmesi ve dijital sistemlerin kesintisiz çalışması talepleri iletildi. Artan hayvan nüfusunun ise özellikle kırsal bölgeleri de kapsayan planlı ve sürdürülebilir çalışmalarla ele alınması gerektiği belirtildi.

Belediye yetkilileri, yapımı devam eden yeni yaşam alanı projesinin mevzuata uygun şekilde tamamlanacağını ifade etti. Nilüfer Hayvan Hakları İnisiyatifi, hayvanların yaşam hakkının korunması için süreci yakından takip etmeyi sürdüreceklerini açıkladı.

BÜYÜKŞEHİR'DEN GEMLİK'TE DENİZ DİBİ TEMİZLİĞİBursa Büyükşehir Belediyesi ve Gemlik Belediyesi iş birliğinde hayata geçir...
08/06/2026

BÜYÜKŞEHİR'DEN GEMLİK'TE DENİZ DİBİ TEMİZLİĞİ

Bursa Büyükşehir Belediyesi ve Gemlik Belediyesi iş birliğinde hayata geçirilen Çevre Haftası, Marmara Deniz Günü ve Mavi Bayrak etkinlikleri kapsamında, Gemlik İskelesi’nde deniz dibi temizliği gerçekleştirildi.

Etkinlik kapsamında gönüllü dalgıçlar tarafından deniz dibinde biriken çeşitli atıklar çıkarılarak vatandaşlara sergilendi. Programa katılan öğrenciler, çevre bilinci ve denizlerin korunmasının önemi konusunda bilgilendirildi.

Program, protokol üyeleri öğrenciler ve vatandaşların katılımıyla gerçekleştirilen kortej yürüyüşüyle başladı. Yürüyüşün ardından Bursa Büyükşehir Belediyesi Bando Takımı sahne alarak katılımcılara mini bir konser verdi.

Doğanın bizlere emanet olduğu mesajını veren Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Kevser Öztürk, “Doğa dediğimiz şey yaşamdır. Bizler hassasiyetle doğayı genç nesillere aktarmalıyız. Bu tarz programlarla duyarlılığın artmasını istiyoruz. Programda emeği geçen herkese çok teşekkür ediyorum” dedi.

Doğayı korumanın herkesin görevi olduğunu söyleyen Gemlik Kaymakamı Osman Aslan Canbaba da atıkların denize dökülmemesi gerektiğini vurgulayarak, duyarlılık çağrısı yaptı.

Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren de çevre kirliliğinin önlenmesi noktasında toplumun daha duyarlı olması gerektiğini vurguladı.

Zeytin Dalından Sırlı Gurbete Çini Sergisi Gemliklilerle BuluştuGemlik’te geleneksel Türk çini sanatını modern yorumlarl...
08/06/2026

Zeytin Dalından Sırlı Gurbete Çini Sergisi Gemliklilerle Buluştu

Gemlik’te geleneksel Türk çini sanatını modern yorumlarla bir araya getiren “Toprağın Hafızası: Zeytin Dalından Sırlı Gurbete” adlı çini sergisi, Balıkpazarı Kadın ve Çocuk Dayanışma Merkezi'nde açıldı.

Sergide, eğitmen ve kursiyerler tarafından hazırlanan eserler Gemliklilerin beğenisine sunuldu. Geleneksel çini sanatının seçkin örneklerinin yer aldığı sergide, motifler fırça darbeleriyle yeniden hayat bulurken, farklı kuşaklardan sanatçıların emekleri de aynı çatı altında sergilendi.

Sergiyi ziyaret eden Gemlik Belediye Başkanı Şükrü Deviren, eserleri inceleyerek katılımcılarla bir araya geldi. Deviren, kültürel mirasın yaşatılmasında sanatın önemli bir rol üstlendiğini belirterek, “değerli eğitmenler ve kursiyerlerimizin ortaya koyduğu bu çalışmalar bizleri gururlandırıyor. Geleneksel sanatlarımızın yeni nesillere aktarılması ve sanatın toplumun her kesimine ulaşması adına bu tür etkinlikleri çok değerli buluyoruz. Emeği geçen herkesi kutluyorum” dedi.

Kaymakam Canbaba Gemlik Sahilindeki Çalışmaları Yerinde İncelediGemlik Kaymakamı Osman Aslan Canbaba, Bursa Büyükşehir B...
08/06/2026

Kaymakam Canbaba Gemlik Sahilindeki Çalışmaları Yerinde İnceledi

Gemlik Kaymakamı Osman Aslan Canbaba, Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Gemlik Körfezi kıyı bandında 47 bin metrekarelik alanda yürüttüğü sahil düzenleme çalışmalarını yerinde inceleyerek yetkililerden bilgi aldı.

Kaymakam Canbaba’ya incelemeleri sırasında Bursa Büyükşehir Belediyesi Sahil Planlama ve Yapım Şube Müdürü Süleyman Dede, proje sorumlusu Ebru Tetik ve yüklenici firma yetkilisi Fatih Çiftçi eşlik etti. Sahil bandında devam eden çalışmaları adım adım inceleyen Canbaba, projenin son durumu hakkında bilgi alırken çeşitli öneri ve değerlendirmelerde bulundu.

Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Kevser Öztürk ile de görüşen Kaymakam Canbaba, çalışmaların planlanan takvim doğrultusunda ilerlediğini ve kısa süre içerisinde tamamlanmasının hedeflendiğini belirtti.

yürütülen proje kapsamında yürüyüş ve bisiklet yolları, yeşil alanlar, spor sahaları ve çocuk oyun alanları yenileniyor. Ayrıca kıyı hattı deniz taşkınlarına karşı daha güvenli hale getirilirken, altyapı ve yağmur suyu drenaj sistemleri de güçlendiriliyor.

Ekolojik dengeyi gözeten çalışmalar kapsamında bölgenin doğal yapısına uygun bitkilendirme yapılırken, oturma alanları, gölgelikler ve dinlenme noktaları da oluşturuluyor. Çalışmaların tamamlanmasıyla Gemlik sahilinin daha modern, güvenli, estetik ve işlevsel bir yaşam alanı olarak vatandaşların hizmetine sunulması hedefleniyor.

GTSO’dan Mesleki Yeterlilik ProtokolüGemlik Ticaret ve Sanayi Odası ile Emir Akademi arasında, mesleki yeterlilik ve bel...
08/06/2026

GTSO’dan Mesleki Yeterlilik Protokolü

Gemlik Ticaret ve Sanayi Odası ile Emir Akademi arasında, mesleki yeterlilik ve belgelendirme hizmetleri alanında protokol imzalandı. Protokol kapsamında Oda üyelerine iş ve işlemlerde %20 oranında indirim uygulanacak.

Ülkemizin yanı sıra Amerika'nın Miami, Hollanda'nın Rotterdam kentlerinde de faaliyet gösteren Emir Akademi, uluslararası standartlarda sunduğu NDT (Tahribatsız Muayene) ve belgelendirme hizmetleriyle önemli bir projeyi daha hayata geçirdi. Yapılan protokol kapsamında, söz konusu muayene ve belgelendirme hizmetleri ilk kez Gemlik'te gerçekleştirilecek. Böylece Gemlik, bu hizmetlerin sunulduğu öncü merkezlerden biri olacak.

Gemlik Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Hamaloğlu ve Emir Akademi arasında imzalan protokol ile alakalı açıklamada bulunan Hamaloğlu, “Gemlik sanayisi ve üretim gücüyle bölgemizin önemli merkezlerinden biridir. Emir Akademi'nin bu alanda öncülük ederek hizmeti Gemlik'e kazandırması hem ilçemiz hem de bölgemizde faaliyet gösteren işletmeler açısından büyük bir kazanımdır. Bu iş birliğinin tüm üyelerimize ve sanayi kuruluşlarımıza hayırlı olmasını diliyorum" dedi

CMP Gemlik’de Görev Krizi: Ercan Osman Acar İstifa EttiGemlik’te Cumhuriyetçi Milletin Partisi (CMP) teşkilatlanmasında ...
08/06/2026

CMP Gemlik’de Görev Krizi: Ercan Osman Acar İstifa Etti

Gemlik’te Cumhuriyetçi Milletin Partisi (CMP) teşkilatlanmasında dikkat çeken bir gelişme yaşandı. Kısa süre önce kendisine tebliğ edilen Gemlik İlçe Başkanlığı göreviyle ilgili çalışmalara başladığını belirten Ercan Osman Acar, görevinden ve partisinden ayrıldığını açıkladı.

Yazılı bir basın açıklaması yayımlayan Acar, yapılan çalışmalar sürerken yeni bir kadronun oluşturulduğunu basında yer alan haberler ve sosyal medya paylaşımları üzerinden öğrendiğini ifade etti.

Acar açıklamasında, emek verilerek başlatılan çalışmaların yok sayıldığını savunarak, parti yönetimine yönelik eleştirilerde bulundu. “Yola çıktıklarını yolda bulduklarına değişenler ülkenin yönetimini ele aldıklarında acaba kimin kayığına bineceklerdir?” ifadelerini kullanan Acar, kendi siyasi gelecekleri için başkalarını basamak olarak kullananların Gemlik halkından destek göremeyeceğini öne sürdü.

Açıklamasının sonunda Cumhuriyetçi Milletin Partisi ile bağının kalmadığını ilan eden Ercan Osman Acar, yeni görev alan yöneticilere de başarı dileklerini iletti.

Gemlik'te Satrançta Nesiller Aynı Tahtada BuluştuGemlik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gemlik Satranç İlçe Temsilciliği ...
08/06/2026

Gemlik'te Satrançta Nesiller Aynı Tahtada Buluştu

Gemlik İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü ve Gemlik Satranç İlçe Temsilciliği işbirliği ile düzenlenen 2. Gemlik Satranç Turnuvası, her yaştan satranç severi aynı çatı altında buluşturarak unutulmaz anlara sahne oldu. Büyük bir heyecan ve yoğun katılımla gerçekleşen organizasyonda sporcular, yalnızca derece elde etmek için değil; dostluk, saygı ve sporun birleştirici gücünü yaşamak için de mücadele etti.

Turnuvanın en dikkat çekici anlarından biri ise açık kategoride yaşandı. 74 yaşındaki bir sporcu ile 7 yaşındaki bir sporcu aynı masada karşı karşıya geldi. Yaklaşık yetmiş yıllık yaş farkına rağmen aynı kurallar, aynı heyecan ve aynı satranç sevgisi etrafında buluşan sporcular, satrancın yaş tanımayan evrensel bir spor olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Bu anlamlı karşılaşma, izleyenlerden büyük takdir topladı.

Gün boyunca devam eden müsabakalarda sporcular stratejik düşünme, sabır ve dikkat becerilerini sergilerken; veliler ve satranç severler de heyecana ortak oldu. Turnuva, farklı kuşakları aynı tahtada buluşturarak sporun birleştirici yönünü en güzel şekilde yansıttı.

Emeği geçen tüm hakemlere, organizasyon ekibine, destek veren velilere ve katılım sağlayan sporculara teşekkür ediyor; dereceye giren sporcuları tebrik ediyoruz.

2. Gemlik Satranç Turnuvası, yalnızca bir yarışma değil; nesillerin aynı tahtada buluştuğu, dostluğun ve zihinsel mücadelenin kazandığı anlamlı bir organizasyon olarak hafızalarda yerini aldı.

Gemlik’te Cumhuriyetçi Milletin Partisi Teşkilatı Göreve BaşladıCumhuriyetçi Milletin Partisi (CMP) Gemlik İlçe Başkanlı...
07/06/2026

Gemlik’te Cumhuriyetçi Milletin Partisi Teşkilatı Göreve Başladı

Cumhuriyetçi Milletin Partisi (CMP) Gemlik İlçe Başkanlığı, düzenlenen toplantıyla resmi olarak faaliyetlerine başladı. Parti yöneticileri ve teşkilat mensuplarının katıldığı toplantıda, Gemlik’in geleceğine yönelik hedefler ve çalışma planları kamuoyuyla paylaşıldı.

Kuvâ-yi Milliye ruhu, 1923’ün birleştirici vizyonu ve "Yeniden İnşa" hedefi doğrultusunda yola çıktıklarını ifade eden parti temsilcileri, Gemlik’te toplumun tüm kesimlerini kapsayan bir siyaset anlayışıyla hizmet edeceklerini vurguladı.

Cumhuriyetçi Milletin Partisi Genel Başkanı Reşat Şahin Öztürk’ün öncülüğünde göreve başlayan Gemlik İlçe Teşkilatı’nın kurucu yönetim kadrosu şu isimlerden oluşuyor:
İlçe Başkanı: İbrahim Levent Leblebicioğlu
İlçe Başkan Vekili: Sezgin Mutlu
İlçe Sekreteri: Burak Yılmaz
İlçe Saymanı: Vedat Kebapcılar
İlçe Yönetim Kurulu Üyesi: İlker Postlu

Toplantıda konuşan İlçe Başkanı İbrahim Levent Leblebicioğlu, Gemlik’in tüm dinamiklerini kucaklayan bir anlayışla çalışacaklarını belirterek, “Ayrıştırıcı değil, birleştirici bir siyaset anlayışıyla; esnafımızdan çiftçimize, işçimizden sanayicimize kadar ilçemizin her bir ferdi için durmadan çalışacağız” dedi.

Parti yetkilileri, gençlerin gelecek umutlarını kendi şehirlerinde bulabildiği, sanayisi ve tarımıyla gelişen, huzurlu ve güçlü bir Gemlik hedefiyle hareket ettiklerini ifade etti. Açıklamada milli ekonomi, üretim, tam bağımsızlık ve toplumsal dayanışma vurgusu öne çıktı.

Gerçekleştirilen toplantıya Cumhuriyetçi Milletin Partisi Kurucular Kurulu ve Merkez Yürütme Kurulu (MYK) Üyesi Mustafa Yılmaz ile CMP Bursa İl Başkan Yardımcısı Dincer İkiz de katılarak Gemlik teşkilatına destek verdi.

Cumhuriyetçi Milletin Partisi Gemlik İlçe Başkanlığı, önümüzdeki süreçte saha çalışmalarına başlayarak vatandaşlarla daha yakın temas kurmayı ve ilçenin sorunlarına yönelik çözüm önerileri geliştirmeyi hedefliyor.

DR. ZİYA KAYA MAHALLESİ'NDE YENİ MUHTAR ŞABAN İNCE OLDUGemlik'te Dr. Ziya Kaya Mahallesi sakinleri, merhum muhtar Enver ...
07/06/2026

DR. ZİYA KAYA MAHALLESİ'NDE YENİ MUHTAR ŞABAN İNCE OLDU

Gemlik'te Dr. Ziya Kaya Mahallesi sakinleri, merhum muhtar Enver Çelik'in vefatının ardından gerçekleştirilen ara seçimde yeni mahalle muhtarını belirledi.

Dört adayın yarıştığı seçimde mahalle halkı yoğun katılım göstererek sandık başına gitti. Gün boyunca demokratik bir atmosferde geçen seçim sürecinin sonunda oyların sayılmasıyla birlikte en fazla oyu alan Şaban İnce, Dr. Ziya Kaya Mahallesi'nin yeni muhtarı seçildi.

Seçimde Cengiz Özaydın ikinci sırada yer alırken, Songül Çelik üçüncü, Onur Kara ise dördüncü oldu.

Seçim öncesinde adaylar mahalle sakinleriyle bir araya gelerek projelerini, mahalleye yönelik hedeflerini ve çözüm önerilerini paylaşmıştı. Sonuçların açıklanmasının ardından vatandaşlar yeni muhtar Şaban İnce'yi tebrik ederek görevinde başarılar diledi.

Böylece Dr. Ziya Kaya Mahallesi'nde yeni dönem resmen başlamış oldu. Yeni muhtar Şaban İnce'nin önümüzdeki süreçte mahalle sakinlerinin beklentileri doğrultusunda çalışmalarını sürdürmesi bekleniyor.

Address

Demirsubaşı Mh
Gemlik
16600

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when HaberGemlik posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to HaberGemlik:

Share