02/08/2021
Elazığ Merkez Bölüklü Köyü Camii İmam-Hatibi Ömer Sönmez, önceki gün cami içinde yaz Kur’an kursu öğrencilerine Kur’an eğitimi verirken, köy muhtarı Hasan Koçak, oğlu ve yakınları tarafından cami içerisinde ve öğrencilerinin gözü önünde saldırıya uğradı ve ciddi oranda darp edilerek hastanelik oldu.
HUKUKİ SÜRECİ BAŞLATTIK
Mil-Diyanet Sen Elazığ il başkanımızın bu çirkin saldırı hadisesini genel merkezimize bildirmesi sonrasında, ivedilikle hukuki işlemleri başlattık. Din görevlisi kardeşimizin hastaneden aldığı darp raporu vb. evraklar ele geçirilerek, avukatlarımız tarafından ilgili savcılıklar nezdinde dava açılmış ve yasal işlemler başlatılmıştır. Dolayısıyla din görevlisi kardeşimiz Ömer Sönmez’i arayarak hem geçmiş olsun dileklerinde bulunduk, hem de avukatlarımızı harekete geçirerek gerekli hukuki iş ve işlemleri başlattık.
DİN GÖREVLİLERİMİZ ŞAMAR OĞLANI MI?
Son yıllarda özellikle bazı cami dernek başkanlarının ve muhtarların ciddi saldırılarına maruz kalan din görevlilerimiz adeta şamar oğlanı yapılarak, toplum nezdinde itibar kaybına uğratılmak istenmektedir. Hemen hemen her gün bir il veya ilçemizden bu kabil saldırı haberleri almaya başladık.
DERNEK TERÖRÜNE ÇÖZÜM ÖNERİSİ
Din görevlilerimize yönelik yapılan bu çirkin saldırıların önüne geçmek için birkaç ay önce Diyanet İşleri Başkanlığımıza sendika olarak bir çözüm dosyası sunduk. O dosyada gerek dernek terörünün önlenmesine yönelik ve gerek muhtarların bu pervasız davranışlarını önlemeye yönelik çözüm önerilerimiz vardı. Üzülerek ifade edeyim ki i, konu hakkında atılmış henüz ciddi bir adım yoktur.
DİYANET GÖREVLİSİNE SAHİP ÇIKMALIDIR
Diyanet İşleri Başkanlığı, bünyesinde çalıştırdığı personeline, özellikle de din görevlisine sahip çıkmalı, onu korumalı ve değer vermelidir. Bu minvalde atılacak ilk adım, dernek terörünü önlemek için sunduğumuz çözüm önerilerini hayata geçirmek, aynı zamanda da valilikler ve kaymakamlıklar nezdinde girişimlerde bulunarak muhtarların din görevlilerine yönelik baskı, tehdit ve darp edilmelerinin önünü almaktır.
DİN GÖREVLİSİNE ÇİFTE STANDART UYGULANIYOR
Basın kuruluşları ise, meslekler arasında maalesef çifte standart uygulamaktadır. Darp edilen bir öğretmen veya doktor olunca, kıyameti kopartan haber bültenleri, gazete ve sosyal medya, konu din görevlisi olunca kibrit kutusu kadar dahi haber yapmamakta ve gündeme getirmemektedir. Bir sokak köpeğinin bile dramını haberleştiren basın kuruluşları, konu din görevlisi olunca malesef üç maymunu oynamaktadır.
ARTIK ‘MİL DİYANET SEN’ VAR!
Din görevlilerimiz artık sahipsiz değildir. Artık Mil-Diyanet Sen var. Ülkemizin hangi il-ilçe veya köyünde din görevlilerimize yönelik bir saldırı olursa karşılarında artık bizi bulacaktır. Artık yeter! Binbir güçlükle ve zor şartlarda köylerde görev yapmaya çalışan din görevlilerimiz, bu tür saldırılara maruz bırakılmamalıdır. Dernek başkanları tarafından sürekli şikâyet silahıyla vurulmamalı ve itibar kaybına uğratılmamalıdır.
İMAMLAR KÖYLERDE GÖREV YAPAN TEK KAMU GÖREVLİSİDİR
Ülkemizin köy ve mezralarında kamu görevlisi olarak sadece din görevlilerimiz vardır. Lojman olmadığı için ahırdan bozma evlerde veya caminin ardiyesi denilen odunluk vb. mekanlarında barınmak zorunda kalan din görevlilerimiz, devletten ve yöneticilerden ilgi ve alaka beklemektedir. Bunu sağlayacak olan kurum tabii ki Diyanet İşleri Başkanlığımızdır. El ele vererek bu kabil sorunları çözmemiz gerekmektedir.
OLAYIN TAKİPÇİSİYİZ
Elazığ’daki din görevlimiz Ömer Sönmez’e yönelik gerçekleşen bu menfur olayı kınıyor, gerekli hukuki işlemleri başlattığımızı ve bu kabil saldırılar karşısında artık Mil-Diyanet Sen olarak din görevlilerimizin yanında olduğumuzu kamuoyuna saygılarımızla arz ederiz. 02.08.2021
http://mildiyanetsen.org/medya/guncel/220-muhtarelazig
Celaleddin GÜL
Genel Başkan