22/04/2022
23 Nisan…. 🇹🇷🇹🇷O da bir çocuktu. ❤️🤎💜 Zübeyde Hanım, “Tanrının bana bu oğlu vatanı kurtarmak için gönderdiğine inanıyorum” diyordu. Atatürk’ün çocukluğu hakkında şüphesiz ki en önemli kaynak olan Annesi Zübeyde Hanım, O’nun çocukluğunu şöyle anlatırdı: “Mustafam küçücük çocukken bile gayet temiz giyinirdi. Adeta büyük bir adam gibi tavırlar alır, herkesle büyükmüş gibi konuşurdu. Mahalle çocukları sokakta oynarlarken onların taş, sapan gibi sokak oyunlarına, ayak atlamalarına, koşmacalarına iltifat etmez, onlara bir nevi istihfafla (önem vermeme) bakardı. O’nun kendisine mahsus bir benliği vardı. Ellerini pantolonunun cebine koyarak ve başını yukarıya dikerek konuşması daima hepimizin nazarı dikkatini celb ederdi. Ne kadar nazik, ne kadar sıkılgan bir çocuktu, size tarif edemem. Konu
komşu her kes O’nu çok severdi. Çok zeki bir çocuktu.”53
Evet O bir çocuktu, annesinin tabiriyle zeki bir çocuktu. Fakat önceki mutluluğu bozulmuştu, babasını kaybetmişti, yani yetim büyüyordu. https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/32985