22/01/2026
Ik las gisteren het boek Overvloed is het nieuwe normaal van uit.
Wat een pareltje. ✨
Voor mij is dit boek geen theorie, maar een diepe herinnering aan wat ik al vaker mocht ervaren in mijn lichaam en in mijn leven: dat wij van binnenuit échte overvloed zijn.
Tijdens het lezen kwamen zoveel momenten uit mijn eigen leven naar boven. Er was veel herkenning. En net dát is zo krachtig, alsof lichaam en geest zich opnieuw herinneren wat waar is, voorbij wat we ons hebben aangeleerd.
Dat we één zijn met de natuur. En dat dit per definitie overvloed is.
Onze natuurlijke staat van zijn, vertrouwen, rust, overvloed en leven vanuit hartsverlangen staat lijnrecht tegenover wat we als ‘normaal’ zijn gaan beschouwen: presteren, drukte, bewijzen, voortdurend op zoek naar vervulling.
Dat laatste komt voort uit het ego.
Een never-ending zoektocht naar… eigenlijk niets.
En precies dat houdt ons uit onze kracht en maakt ons moe.
Dit boek bracht zóveel inspiratie naar boven dat ik er twee bijhorende podcastafleveringen over heb opgenomen. Afleveringen die geen extra uitleg willen geven, maar je dieper willen herinneren — aan je eigen kracht, je natuurlijke staat van zijn en de overvloed die je al bént.
Dank je wel, Katrin, om dit boek te schrijven.
Om je verhaal zo open en krachtig te delen.
En om ons — op grote schaal — te herinneren aan wie we in essentie zijn.
Ik ga dat boek nog regelmatig terug vastnemen. Bestellen kan via www.katrinvandewater.com
🎧 Je vindt de podcastafleveringen via ReQonnect – de podcast op Spotify en Apple Podcasts.